kaaasen Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Hei! Jeg skal investere i en P4 Northwood (trolig 2.4GHz), et tilhørende HK og 256 eller 512mb DDR-RAM. Kravet er at CPU skal ha 533mhz (er det mhz bus hastighet måles i?) og at HK'et skal kjøre dette knirkefritt. Kommer det til å bli noen pris-forskjeller på P4 Northwood-prosessorer fra nå, og til midten av januar? Det samme lurer jeg på ang Hovedkort. Mvh Kim André Åsheim Aasen Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Dette hovedkortet her f.eks. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=5&s=sr Vil det duge? Jeg har ikke noen spes høye krav, bortsett fra at jeg kanskje vil prøve å få den daværende P4 2.4 (eller 2.53GHz) prosessoren et par hundre mhz raskere bare for morroskyld. Noen som har noe for / mot dette kortet? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 kjøp asus mer stabile kort snakker av erfaring Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Jammen...ASUS er så dyyrt. Har jo såvidt råd til en demovare jo :sad: Tenkte liksom...vanligvis så er jo de fleste HK stabile... Har et MSI6330-kort nå, som har vært dønn stabilt i snart et år. Tror du ikke det Abit-kortet ovenfor vil være stabilt nok da? Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 ABIT suger!! Har hatt ABIT et halvt år! Oppgraderte 4 PC'er i huset! Alle med ABIT KG7-LITE hovedkort! Samtlige hovedkort måtte sendes tilbake på service før de virket i det hele tatt!! Nå har jeg og en av de andre PC'ene oppgradert igjen! Nå har jeg MSI! No problems!! ABIT suger hvertfall på AMD siden.. Liten grunn til å tro at de ikke gkør det på P4 siden også... Gå for ASUS eller MSI du! :grin: :grin: Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Ja, har lest litt rundt, og funnet ut at kanskje jeg heller burde skifte merke her ja. Sjekke HW.no's anbefalinger, som var oppdatert for nesten en mnd siden, og da fant jeg et MSI-kort som burde holde for meg, med støtte for P4-prosessoren jeg skal ha (P4 2.4 eller 2.53Ghz m/533 systembuss) og PC-2700 DDR-RAM som kjører på 333Mhz. Yup...nok en gang har HW.no hjulpet meg til et forhåpentligvis godt valg :smile: Dere også da, såklart :wink: Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Her er forresten kortet som ble anbefalt: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...S-6580%20Ver2.0 Virker som et rimelig kort, med grei muligheter. Ikke agp 8x, men jeg skal ikke skifte skjermkort på leeenge likevel så...da må jeg nok uansett bytte HK grunne ny CPU og alt det der likevel. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 MSI PE meget bra kort til under tusen kroner. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Okay, det var svaret jeg ønsket :smile: Får vel bestille det nå, også heller spare opp til CPU og PC-2700 RAM utti januar :/ Alu-felger på BMW'n blir det ikke før våren uansett så da blir det ny CPU, RAM, HK og muligens kabinett på meg i stedet for :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå