verwooks Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Sitter med en gammel sak som sliter litt. Kanskje den synger på siste verset, kanskje ikke. Det som er problemet er at den plutselig kutter ut kanaler. Altså den begynner å skurre i høyre eller venstre høyttaler. Da må jeg enten reise den late kroppen min opp og trykke på respektiv kanalvelger helt inn, så blir lyden klar. Virker som det er dårlig kontakt eller noe. Eller så kan jeg ligge å irritere meg helt til det fikser seg av seg selv. Virker ofte som at det skjer oftere når forsterkeren ikke har blitt brukt en stund. Har samme problem på alle kanalvelgerne. Har prøvd å skifte kontakter til høyttalerne osv. Noe jeg kan gjøre annet enn å kaste den? Rense den med noe kanskje? Lenke til kommentar
abZ Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Sitter med en gammel sak som sliter litt. Kanskje den synger på siste verset, kanskje ikke. Det som er problemet er at den plutselig kutter ut kanaler. Altså den begynner å skurre i høyre eller venstre høyttaler. Da må jeg enten reise den late kroppen min opp og trykke på respektiv kanalvelger helt inn, så blir lyden klar. Virker som det er dårlig kontakt eller noe. Eller så kan jeg ligge å irritere meg helt til det fikser seg av seg selv. Virker ofte som at det skjer oftere når forsterkeren ikke har blitt brukt en stund. Har samme problem på alle kanalvelgerne. Har prøvd å skifte kontakter til høyttalerne osv. Noe jeg kan gjøre annet enn å kaste den? Rense den med noe kanskje? 7802126[/snapback] Ville prøvd og ta den med på hi-fi klubben eller noe lignende, kanskje de kan hjelpe deg Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Kan være dårlig kontakt inni. Hvis den er veldig gammel og slitt ville jeg heller vurdert og kjøpe en ny. Mange firmaer som driver med reprasjon av forsterkere tar penger bare for å se på den. Du kan eventuelt vurdere om du tørr å ta dekselet og prøve å loddde på nytt slitte koblinger. Lenke til kommentar
ulfsn Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Du må åpne den og se om du finner innmaten til den angjeldende bryteren.Så bruker du en elektrospray med mild smøreeffekt (feks grønn boks med påskrift"elektro"fra CRC).Prøv så å finne en åpning i bryterinnmaten-så presser du litt spray inn i åpningen mens du vrir/trykker bryteren fram og tilbake. Denne prosessen kan du godt gjenta på alle tilgjengelige brytere/potmeter. Etterpå kan du spraye lett over med en elektrospray uten smøreeffekt for å fjerne overskytende olje fra print ol. Om det er kontaktproblemer, vil dette,i de fleste tilfeller være nok.Det reparerer selvfølgelig ikke ødelagte komponenter. PS Er det en Sansui,Pioneer,Tandberg,kan vi kanskje snakkes om du bestemmer deg for å kvitte deg med den.. Mvh Rune Ulfsnes Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Du må åpne den og se om du finner innmaten til den angjeldende bryteren.Så bruker du en elektrospray med mild smøreeffekt (feks grønn boks med påskrift"elektro"fra CRC).Prøv så å finne en åpning i bryterinnmaten-så presser du litt spray inn i åpningen mens du vrir/trykker bryteren fram og tilbake.Denne prosessen kan du godt gjenta på alle tilgjengelige brytere/potmeter. Etterpå kan du spraye lett over med en elektrospray uten smøreeffekt for å fjerne overskytende olje fra print ol. Om det er kontaktproblemer, vil dette,i de fleste tilfeller være nok.Det reparerer selvfølgelig ikke ødelagte komponenter. PS Er det en Sansui,Pioneer,Tandberg,kan vi kanskje snakkes om du bestemmer deg for å kvitte deg med den.. Mvh Rune Ulfsnes 7813642[/snapback] Takker! Skal prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå