Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med epost - Telefonica (Spania)

Anbefalte innlegg

Har satt opp en epostkonto i Outlook 2003 etter reinstallasjon av XP på en PC. Kontoinnstillingene er identiske med forrige oppsett, og det ble testet umiddelbart ved å sende en mail til egen adresse. Det fungerte da helt fint. Imidlertid oppstod problemer når eieren av maskinen skulle svare på en mail omtrent et døgn senere. Han får da ikke sendt hverken til den ene adressen eller til noen andre. Feilmeldingen han får ser ut slik:

369750248_9baf29f1f9_o.jpg

Etter å ha sjekket at kontoinstillingene var riktige satte jeg opp samme kontoen i Outlook Express for å eliminere at problemet lå i selve Outlook. Her er felilmeldingen fra Outlook Express:

369750246_772aee96f2_o.jpg

Jeg tipper at problemet ligger på serversiden hos Telefonica siden oppsettet fungerte til å begynne med, men jeg er ikke mann for å forstå feilmeldingene.

EDIT: Legger til at PC`en er fysisk plassert på solkysten i Spania og at eieren har ADSL fra Telefonica. Han har brukt denne epostkontoen med samme innstillinger i flere år.

Noen som kan hjelpe?

:)

EDIT2: Nesten litt flaut å finne løsningen bare minutter etter at jeg postet her, men skal i det minste legge det ut her i tilfelle noen andre kommer ut for problemet.

369773837_65be212764_o.jpg

Ved å huke av her fungerte det igjen. Tipper Telefonica har endret noe på serverene sine uten å gi beskjed til kundene. Til tider et ufattelig rotete selskap.

:yes:

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt råd er å styre unna e-post til ISP.  Bruk heller gmail, så slipper man trøbbel når en bytter ISP senere.

7803231[/snapback]

Dette er et firma med en godt innarbeidet e-postadresse. Det tar seg ikke veldig godt ut med firmanavn@gratismail. Det beste er eget domene noe eieren også har, men akkurat denne adressen ble tatt i bruk før domenet ble registrert og benyttes enda til en del korrespondanse.

For privatpersoner er det ikke tvil om at du har rett. Eieren i dette tilfelle har faktisk en slik som han bruker utenom firmaet.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...