Eternal Mask Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Tenkte at dere kanskje ville lage deres egne spill. Hvor mange vil ikke det? Det er ofte vanskelig, men det finnes mange tools. Min egen favoritt er OHRRPGCE av James Paige. Det er en veldig enkel editor hvor man kan lage DOS spill. Hvis man leser igjennom tutorialene først blir det til slutt ganske enkelt. OHRRPGCE siden er på http://www.hamsterrepublic.com/ohrrpgce Et kjent OHRRPGCE community er Operation OHR på: http://operationohr.dryice.net Hvis dere trenger hjelp kan dere bare sende en mail til meg. Eternal Mask [ Denne Melding var redigert av: Eternal Mask på 2001-12-19 21:11 ] Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Hm, det må jeg sjekke. Har lagd noen progs&spill i delphi og pascal (og qbasic), sjekk himsia i sigen hvis du er interessert. Har akkurat begynt på ny versjon av Labyrint nå, nesten fra scratch pga at HDen spiste sourcen. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 lager mitt eget spill ved hjelp av unrealeditoren :wink: Lenke til kommentar
Toa Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Kan du Unrealscript også siddis? Jeg har glodd litt på det, og laget en minigun som bare gjorde halvparten av skaden. Hahahaha! Jeg hater minigun-horer! Men jeg tror ikke jeg har tålmodighet til å sette meg skikkelig inn i det greiene. Jeg jobber jo som programmerer, så programmering på fritiden er ikke like interrisant lengre. Men det er fett å mekke brett i UnrealEd. Nå er jeg iferd med å gjøre ferdig mitt første brett. Dvs: det er ikke mitt 1. brett, men det første jeg har giddet å gjøre 100% ferdig. Men det er med brettlaging som med programmering: 90% av tiden bruker du på de siste 10% av mappet. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Men det var gøy å mekke spill i Amos Professional tilbake i tiden (på Amiga). Mekket et plattformspill om "Helge Hippie" i skikkelig Manic Miner stil. Det var om å gjøre å plukke opp Ølflasker, Sprøyter, Hasjpiper m.m, mens du ikke måtte holde deg vekke fra politiet og bikkjer +++. Egen level-editor laget jeg også! :smile: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 kan lite unrealscript bruker det mest for å importere 3dsmax modeller innpå Han eg har websida sammen med kan litt uscript han lagde sånn feature der eg kunne lage 2 og flere skyboxes i samme brett :smile: Lenke til kommentar
TheOne Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Eg bruker Dark Basic til å lage spill med. Det er ganske enkelt og det bruker BASIC språket. Min hjemmeside Viking Software Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Hmm, spill. Lagde conosole basert pinball i C for et par år sia, lekte med curses.h :smile:. Før det var det (æsj, æsj æsj) vb. Lagde "karl med magen" på hytta en gang, lol, blei bra nok egentlig, men vb ville ikke flytte bildene jevnt så blei ekstremt hakkete. C++ , eventuelt java, er vel det eneste sanne spill-språket :wink: Lenke til kommentar
Corn Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Lagde mine spill som 12åring i c++. Det var snake, pixel chase og andre sånne småtasser. Og screensavere (dosbasert) og slike simple greier ved hjelp av pixels. Fant en finfin guide på pixelplotting eller hva det heter for noe på nettet en gang. Dessuten er det jo knall enkelt å lage windows spill med Delphi Builder greie, eller enda bedre C++ Builder. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 skjønner ikke en drit av unreal editorn jeg. Jeg ser bare en masse streker/ruter. Det eneste jeg har klart er å sette en trapp på brettet,SLÅ DEN! :razz: Det skulle vært morsomt å spilt på d minibrettet da.Kun en trapp hvor det er plass til max 6 personer hvis de står oppå hverandre... Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Lager en del spill i Visual Basic. Prøver meg litt på Dark Basic, men har hatt problemer med en del manglende funksjoner. I tillegg er det vanskelig å finne en skikkelig god freeware 3-d modeller. Lenke til kommentar
cairn Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 stackless python er visst tingen :smile: http://www.stackless.com å vent.. kanskje det ikke fortalte så mye.. well.. http://www.eve-online.com .. serverkernel skal kjøre på det, og det ser jeg virkelig fram til... -cairn Lenke til kommentar
krille Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Vel, vel. Har plundret med spill prog. en tid, og føler meg berettiget til å synes følgende: 1. Bruk kun C++, fortrinnsvis Visual C++. 2. Lær deg directX. "The zen of game programming" er et must. De har'n på Norlie. OG som en liten øvelse, lag dine egne wrappere til directX'en 3. Punkt en og to gjelder selvsagt ikke om du bare skal mekke noen småspill. MEN skal du lage skikkelige spill bør dette sitte som et skudd. 4. Lær deg matte. Linjær algebra kommer du ikke utenom. 5. Finn noen som gidder å tegne. (Utrolig hvor mange som ikke kan tegne. i alle fall blant mine venner. Meg inklusive. Sukk) 6. Og noen som kan mekke musikk. 7. Det er alltid bedre å jobbe 2-3 stykker i lag om selve spillprog. det er da ideene utvikler seg. 8. Å ja. Matte + mere matte :smile: Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Er c++ veldig vansklig? [ Denne Melding var redigert av: thomasolsen på 2002-02-20 09:06 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå