Gå til innhold

hjelp for å redusere 5vsb

Anbefalte innlegg

Hei;

Jeg har Chieftec HPC-360-202, jeg har hatt problemer med denne flere ganger nå, at pc-en starter på nytt igjen og igjen i noen tilfeller, jeg har byttet kondenser, og etter en tid fikk jeg samme problemet, kjermkortet radeon9700pro sluttet å virke (jeg får striper på kjermen). Jeg har regulert spenningene til litt over +5v, og +12v, men jeg har -10,8 på -12v linje (litt lav).

Men på +5vsb linjen har jeg veldig høy spenning, den er 6v (høyre enn det som forventes: det skulle være ikke høyere enn 5,25v), og jeg klarte ikke å redusere denne.

Kan dere hjelpe meg å forklare hvordan skal jeg redusere denne spenningen (skal jeg bytte motstanden, kondensator på denne linjen, eller hva kunne jeg gjøre).

Jeg vil nevnet at det er to motstander på 250v kretsen, og de varmes veldig, slik at pcb brennes, jeg har skiftet ut dem, og fikk det samme.

Takk på forhånd.

Endret av hindi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du vurdert aa kjoepe ny stroemforsyning? 300-350 burde holde lenge til ditt bruk, og koster ikke noe saerlig..

7803427[/snapback]

Nei, ikke nå, fordi jeg tenker å oppgradere eller kjøpe de fleste komponenetene, prossesor, hovedkort, o.l.

kontakten for strømforsyning til hovedkortet er brent i de fire "pin-er" for +5v linje, og derfor bruker jeg nå to strømforsyninger på 280W for hevrt, (men de har veldig lav +5vsb). Og har skiftet skermkortet, jeg bruker Geforce3 istedet (trenger ikke mye strøm som radeon9700).

Og jeg ønsker å bruke min 360W strømforsyning, samme med en av de 280W midlertidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...