Gå til innhold

Overklokking av P4 3 Ghz Northwood

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvor mye man kan overklokke denne prosessoren uten å øke volten ??

(Selvfølgelig uten å ødelegge cpu)  :)

Har en Zalman CNPS9500LED Cpu kjøler

7801642[/snapback]

Hei.

Det finnes ikke noe fasitsvar på det. Du må bare prøve deg frem. hvis du ikke øker volten er det ikke noe farlig likevel :D

Vifta di skulle nok greie å kjøle ned cpuen din ved litt voltøkning også. Husk bare å følg med temp´en.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik med P4 prosessorer at de setter ned hastigheten selv hvis det blir for varmt ??

Har fått Cpu opp til 3750mhz, og den virker stabil uten at jeg har fått testet altfor mye. Måtte sette ned minnet fra pc3200 til pc2700 da Fsb var på 250.

Hvilke prgrammer kan jeg bruke for å teste stabiliteten til systemet ??

Lenke til kommentar

SuperPI hjelper ikke særlig mye. En kan vel si at om maskina kræsjer der, så er den overhodet ikke stabil. Men, gjennomfører den testen betyr det ikke at den er det heller. Last ned programmet Prime95, eller OCCT. De tester stabiliteten til maskina. Ellers, øk spenninga, se hvor langt den går.

Lenke til kommentar
Klarer du 3.75 GHz uten å øke spenningen?.  Har ikke hørt om Northwooder som går så høyt uten å øke Vcore.   Men man skal vel aldri si aldri

7814166[/snapback]

Ikke noe sted i BIOS hvor jeg kan øke volten (som jeg har funnet). Har et Asrock P4I65G hovedkort..

Edit:

Kjørte Prime95 (Torture test) når Cpu var klokket til 3,6 GHz, fikk feilmelding.

Testet på 3,45 GHz , da virker den OK.

Cpu har 1,6v , vet ikke hva som er normalt...

Endret av tvolsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...