kbrnsr Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg skaffet en antistat armbånd for tre dager siden. http://www.prokits.com.tw/english/on_line_...atalog_1201.htm Det er den gule, ikke vanskelig å misforstå siden alle andre er grønne. Vel, problemet mitt er at jeg ikke har peiling på hva jeg skal gjøre med klypen på enden av det elastiske nylonet Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Vet du hvorfor du engang kjøpte armbåndet? Vel til opplysning så skal det i jord.. I mangel av noe bedre kan det spennes i metallet i kabinettet.. (beste hadde vært jord på en stikk-kontakt, her er det viktig å ikke ta feil av +/- :smile:) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Eh. Det er vell ganske skummelt å koble seg til jord i en stikkontakt? Mener å huske at man da kan risikere å bli rimelig grilla, dersom det f. eks. er jordfeil i et nærliggende hus e.l. Arrester meg om jeg tar feil... Lenke til kommentar
Kremmeren Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Heh, har en 80g gullkjede i ren 14k som jeg bruker som antistatisk :smile: Lenke til kommentar
Omez Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Til de som ikke viste det er vitsen med en antistatisk armlenke å forhindre at det skal kunne komme statisk elektrisitet som kan skade hardwaren. Hvis du kobler deg selv til kabinettet så forhindrer du at det er spenningsforskjell mellom deg og kabinettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå