TAAB Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Heisann. Jeg vurderer kjøp av en 97 Dodge Grand Caravan 2.4, og har levd i troen på at denne er mer eller mindre identisk med Chrysler Grand Voyager fra samme periode. Jeg har nå fått opplyst at det er en del (?) forskjeller på disse da Dodgen helt og holdent er skrudd sammen i USA. Er det noen vet hvordan deletilgangen er her i landet? Et kjapt nettsøk tilsier at f.eks mekonomen ikke fører deler til denne i det hele tatt Endret 26. januar 2007 av TAAB Lenke til kommentar
askare Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Har selv en Plymouth Voyager 2.4 -97 mod. Denne er visstnok sammeskrudd i Canada. Har ikke vært borti at det er forskjellige deler på den kontra Chrysler. MEN jeg har kun byttet slitedeler. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Hmm..jeg og synes det ville vært rart hvis det var store forskjeller. Det er jo snakk om identisk motor og drivverk så langt jeg har forstått Jeg må jo nesten spørre når du først har bil med samme motor : Er du fornøyd med den? Delepriser? Bruker du mye over liter'n på mila? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Heisann. Jeg vurderer kjøp av en 97 Dodge Grand Caravan 2.4, og har levd i troen på at denne er mer eller mindre identisk med Chrysler Grand Voyager fra samme periode. Jeg har nå fått opplyst at det er en del (?) forskjeller på disse da Dodgen helt og holdent er skrudd sammen i USA. Er det noen vet hvordan deletilgangen er her i landet? Et kjapt nettsøk tilsier at f.eks mekonomen ikke fører deler til denne i det hele tatt 7801442[/snapback] Det er åpnet en bildelebutikk for amerikanske biler i Skien. Skal sjekke opp hva den heter. EDIT: http://www.granheimbildeler.no/ Endret 26. januar 2007 av Autofil Lenke til kommentar
askare Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Bilen er helt grei, god å kjøre, fremkommeligheten er god og ikke minst god plass. Har nettopp registrert om bilen til personbil, så da ble det litt mere plass i baksetet. Men, hvis bilen er kombibil så må du sjekke om hvilke typer setebelter det i baksetet. På min var ikke beltene E-merket. Hvis jeg skulle registere bilen som 5 seter, så måtte jeg skifte setebeltene på fremste bakseterad til E-merkede. Hvis jeg regitrerte bilen som 7 seter, så kunne jeg bruke de orginale setebeltene. E-Merkede belter til seterad nr2 koster nesten 5000,- Totalt sett er jeg kjempefornøyd med bilen. Jeg fikk bilen så billig at jeg driter i hvor mye bensin den bruker. Alternativet til denne bilen, når jeg kjøpte den, var en HiAce som kostet 3 ganger så mye og som ikke hadde noe utstyr. Bensinforbruket ligger på sommerstid mellom 1,0-1,2 på småkjøring. Vinterstid, med litt tomgangskjøring etc. blir det fort et par desiliter til.... På finkjøring har jeg vært helt nede i 0,78 Men da var jeg alene i bilen, uten noe last. Delepriser er ikke ille, tror det er ganske vanlige priser. Men, har du først kjøpt bilen, så må du være innstilt på at bilen blir i ditt eie til den dør. Folk står ikke i kø for å kjøpe dem. Men når jeg fikk bilene til det avskrivningen vil koste meg på 2 år, så ga jeg blaffen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå