voluz Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei! I går fikk jeg beskjed av computer'n om at parklyspære på høyre side var gåen. Genialt med tanke på at jeg brukte 400 spenn på Philips BlueVision for bare 9 mnd. siden. Når det er sagt har jeg aldri sett gulere lys - så sånn sett greit at de gikk. Er nå altså på utkikk etter nye parklyspærer, type H6W. De må enten ha hvitt eller svakt blått lys. Noen forslag? H6W i Xenon-look utførelse er ikke akkurat lett å oppdrive virker det som, liksom mest 5W5 det går i... (Og de passer ikke.) Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Nå er det ikke akkurat flust i utvalget av H6W pærer, Osram/Narva og Philips er stort sett de merkene som er å få tak i her til lands, de selger Narva Hyper white H6W pærer på ebay men om det er verdt det er en annen sak, de har i allefall mye blåere glass en philips sine. LINK Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Phillips BlueVision er ikke gule hos meg er de helt hvite, er ikke akkurat blå da. har Xenon lys på 5500 kelvin og ser ikke veldig mye forskjell. Osram cool blue parklys pærer er mindre hvite enn phillips Bluevision det vet jeg siden jeg har hadde de før jeg kjøpte phillips sine. Er lykte glasset der parklysene er skittent eller ikke like klart som hovedlyktene? Du får prøve på ebay men tviler på at noen av dem er noe hvitere som samtidig er godkjente og lyser ok. finnes jo en del som lyser helt blått men er ikke godkjent og lyser nesten ikke. nå har jeg W5W pærer da så kanskje disse lyser hvitere? Endret 26. januar 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
voluz Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Phillips BlueVision er ikke gule hos meg er de helt hvite, er ikke akkurat blå da. har Xenon lys på 5500 kelvin og ser ikke veldig mye forskjell. Snodige greier. Hos meg var lyset isåfall klin gult... Hadde et verksted til å bytte lysene for meg. Nesten så jeg mistenker dem for å ha tatt feil parklys eller noe da de monterte, istedenfor BlueVision-pærene jeg gav dem... (som kosta 420 kroner eller noe). Latterlig varighet på dem da. 9 mnd. liksom? Spørs om man skal prøve BlueVision på nytt da... lite fristende å prøve igjen så dyrt som det er, men - hvis det blir like rævva denne gangen også. Hørt noe om at det skal være grei skuring å bygge om fra H6W til 5W5. Hva må gjøres og hva trengs av deler i tilfelle? Andre forslag til H6W hvite parklys? Takk for respons så langt... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Vanlige H6W pærer har dårlig levetid, de du kjøpte skulle egentlig vare dobbelt så lenge. Men jeg kom til å tenke på noe, den eneste forskjellen mellom H6W og BAY9s er høyden det skulle mao la seg gjøre å bruke BAY9s pærer også noe som utvider utvalget betraktelig. Det finnes gode LED pærer å få med denne sokkeltypen. H6W BAY9s BAY9s LED Lenke til kommentar
voluz Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Vanlige H6W pærer har dårlig levetid, de du kjøpte skulle egentlig vare dobbelt så lenge. Men jeg kom til å tenke på noe, den eneste forskjellen mellom H6W og BAY9s er høyden det skulle mao la seg gjøre å bruke BAY9s pærer også noe som utvider utvalget betraktelig. Det finnes gode LED pærer å få med denne sokkeltypen. 7817133[/snapback] Takk for svar. Hvorfor velger Audi (og mange andre) H6W-standarden da? Når levetiden er såpass mye dårligere, og at utvalget pærer er langt mindre... Sett at det finnes LED-alternativer ja. Men disse bruker vel knapt strøm? Altså vil de slå ut som "pære avgått med døden" på AutoCheck'n som bilen kjører ved oppstart. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Takk for svar. Hvorfor velger Audi (og mange andre) H6W-standarden da? Når levetiden er såpass mye dårligere, og at utvalget pærer er langt mindre... 7818058[/snapback] Hvorfor de gjør det skjønner jeg ikke, de vanlige lyktene bruker 5W5 mens xenon lyktene bruker H6W, det finnes ingen logisk forklaring på hvorfor de har gjort det slik. H6W pærens ulemper er også nevnt i linken nederst. Sett at det finnes LED-alternativer ja. Men disse bruker vel knapt strøm? Altså vil de slå ut som "pære avgått med døden" på AutoCheck'n som bilen kjører ved oppstart. 7818058[/snapback] Akkurat det ville jeg ikke vært så skråsikker på, på Nordicaudi.com så har de mekka en H6W pæresokkel med en lysdiode på, funka vist knall etter det jeg kan lese ut fra artikkelen, grunnen til at det ble så dårlig lys var fordi de bruke en enkel blå diode som nesten utelukkende bare lyser forover. Den jeg linket til lengre opp har 6 kraftige dioder som "skyter" i reflektorene slik som en vanlig pære ville gjort. Diodersättning till H6W @ Nordicaudi.com Lenke til kommentar
arild65 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Her finnes litt fine småting.. http://lysdiode.no/product_info.php?products_id=83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå