Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Det nærmer seg ny PC for min del og jeg har funnet ut at denne gangen vil jeg kjøpe en ferdig en som det bare er å sette kontakten i veggen, sette seg tilbake og nyte.

Det finnes mange meninger om Dell, men jeg har sett litt rundt og funnet ut at deres high-end serie XPS 710 er svært fristende. Dell XPS 710

Jeg er interessert i om noen her har denne, eventuelt har prøvd en og fortelle meg litt om støynivå, utbyggingsmuligheter, ytelse etc?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XPS gir lite for pengene på utstyrsiden, bl.a har den 7900GS skjermkort.

Netshop og Komplett har med 8800GTS til rundt 12.000,-, her kan du også forandre komponenter etter eget ønske.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=44207

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10238

Stort sett like, men Netshop har E6600 og Komplett har E6400, så Netshop gir vel mest for pengene.

Vil du ha Vista, så er offisiell lansering den 30. Januar, selv om enkelte butikker har fått inn Vista allerede.

Lenke til kommentar

Hei

takker for svar, men jeg er mest ute etter kommentarer fra noen som har en XPS eller som har kikket på den?

er klar over at jeg kan få litt bedre hardware fra komplett.no etc for samme kjøpesum, men jeg er syntes denne ser meget bra ut, den har gode utbygningsmuligheter (mister ingen garanti fra Dell om man selv legger til hardware) og er veldig sille - ifølge tester på nett og Dell support (kanskje ikke helt objektiv?). VIKTIG: ifølge disse testene på nett så er ikke XPS den aller raskeste for pengene, men kanskje den mest stabile. Det kjøres svært omfattende kompabilitetstester på hardwaren fra Dell for at systemet skal bli stabil, og det er bedre en 10 fps ekstra når man har 70-80 allikevel.

avsporing:

Hvorfor er det så få kabinetter som ser bra ut? Jeg sier ikke XPS er penest, men den er annerledes og lyser "power" uten at den ser ut som et blinkende juletre eller en haug med dilledall...Lian Li er som oftest flotte, MEN de er litt for like det kabinettet jeg har (Coolermaster ATC S)

...det er min mening ihvertfall.

Er ikke meningen at dette skal virke som en reklame for dell her, men ville bare komme med noen syspunkter. Har aldri eid en dell før, men jeg falt litt for denne.

Endret av Mayhem Soap
Lenke til kommentar

Folkens, det dere ikke ser så har foreksempel Dell det utrolig ryddig i PCene sine og gode kjølings løsninger , og stili kabinett og. menst de som de bestiller fra netshop/komplett er kabel helvette :p og bare kjølingen som sitter på orginalt. kansje det er derfor han vil ha dell. men jeg har ikke testet så kan ikke si noe om XPS 710 men ville bare si dette :p

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg har kontaktet Dell og det er ikke lenge til det kommer 8800 kort som man kan kjøpe i steden for de 7900 korta som er det nå. Jeg skal vente til dette blir en mulighet, men det kan ta 4-6 mnd fra lansering av ny hardware før de er tilgjengelige på dell.no..så det bør ikke være så veldig lenge til; de er allerede tilgjengelige om man kjøper den nye værstingen med vannkjøling og dobbel 8800 kort...40k!

det var aldri meningen og diskutere om hardwaren er god nok eller ikke, det var mer at jeg ville høre om 1.hånds erfaringer på denne XPS. Ser ut som den ikke er veldig populær..hehe

Lenke til kommentar

DELL har mange gode tilbud de, og man skal aldri avskrive de på generelt grunnlag. Dette gjelder da hovedsaklig billige laptoper, XPS-laptoper og billige stasjonære. Når det gjelder mid og high-end stasjonære er imidlertid DELL langt - laaangt unna å være konkuransedyktig. De har heller ikke oppfunnet kruttet i forhold til kjøeløsninger og stabilitet, med nye c2d, som er såpass kjølig i utgangspunktet er dette mer reklame enn fakta. 14k for en stasjonær med 7900 GS er intet mindre enn et ran.

Lenke til kommentar

For 14k kan du få en utrolig mye bedre pc fra komplett/netshp eller bygge selv.

Jeg har hatt 2 dellmaskiner selv, en p3 og en p4 maskin. De er hverken verdt hva de koster eller kjøler bra, det er som en stekeovn inni dataen, ryddig? Nei, det er kabelkaos(fra fabrikk).

Greit at mange sier at servicen er god, men du får dobbelt så god service fra komplett eller netshop.

Kjøper du en dell XPS stasjonær kommer du nok til å angre deg i etterkant.

Jeg vet selv hvor mye jeg ergret meg for en 3 år tilbake over at jeg kjøpte en dell stasjonær, derfor gjør jeg aldri det igjen.

Dell kan dog sine saker, når det kommer til laptoper og skjermer.

Hvis du skal ha ferdigbygd så burde du ta en titt på denne:

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=44207

Netshop kampanje PC Januar 2007

Den har 8800 GTS, E6600, 2GB PC4200 ram.

Den kan konfigureres og kommer med tre års garanti, dette er en mye bedre gamer en du noensinne klarer å få til lik pris fra dell.

Med litt endringer får du dette:

Du har valgt følgende:

1 stk. Nero Burning ROM 6.0 OEM Express Nero software til NEC CD/DVD brenner (Ubekreftet 02.02.2007)

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. PC eske/emballasje (På lager 100+)

1 stk. CyberLink Power DVD XP 6.0 OEM 2ch SW til DVD-rom med støtte for 2 kanaler (På lager 20+)

1 stk. Thermaltake Kandalf VA9000BWS ATX/BTX Sort m/vindu u/strømforsyning (Ubekreftet 02.02.2007)

1 stk. MIST 500W, ATX 2.2, strømforsyning avtagbare kabler, Leveres UTEN kabel (På lager 20+)

1 stk. Gigabyte GA-945P-S3 hovedkort S775 ATX/S-ATAII/Gb-LAN/8ch.LYD (På lager 9)

1 stk. Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775 4MB, BOXED m/vifte (På lager 20+)

1 stk. Kingston 2 GB 667MHz PC5300 DDR2 kit m/2stk1 GB, Non-ECC CL5 (På lager 10)

1 stk. Seagate 320GB S-ATA II NCQ 7200RPM Barracuda 7200.10 16MB cache (Ubekreftet 30.01.2007)

1 stk. XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit (På lager 2)

1 stk. NEC DVD-brenner AD-5170 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk (På lager 20+)

Til den nette sum av 13 904,- med bygging, frakt og garanti. Du har da god cpu, god ram og ekstremt god skjermkort, og du får den ferdigbygd i et utrolig stilig kabinett.

Du kan jo endre den etter eget ønske men jeg ville mye heller gått for enten denne eller komplett sin gamerløsning før jeg hadde kjøpt en dell. Du får mye mer maskin for pengene i tillegg til bedre service! :thumbup:

Endret av speed91
Lenke til kommentar
Folkens, det dere ikke ser så har foreksempel Dell det utrolig ryddig i PCene sine og gode kjølings løsninger , og stili kabinett og. menst de som de bestiller fra netshop/komplett er kabel helvette :p og bare kjølingen som sitter på orginalt. kansje det er derfor han vil ha dell. men jeg har ikke testet så kan ikke si noe om XPS 710 men ville bare si dette :p

7814317[/snapback]

Hva er poenget med fint og ryddig inni kabinetter når garatien ryker når du skal åpne og se?

Synest også du får ufattelig lite pc for 14000kr, og etter hva jeg har hørt, så bruker vel dell egene hovedkort, som er høpløse å oppgradere og alt av bios instillinger er disabled, så ingen klokking.

Lenke til kommentar
Blir jo 20k for E6600, 8800GTX, 2GB RAM, 2x320GB HD.

Rundt 5k over Komplett/Netshop med samme oppsjoner.

Men jeg skal ikke nekte deg å kjøpe Dell  :!:

7849104[/snapback]

Jeg har en kompis som betalte nesten 10000 for en dell dimension pc, med en pentium d på 3,4ghz, 1gig ddr2 533mhz ram, og geforce 7900gs og den pcen er seriøst den mest stillegående pcen jeg noen gang har hørt med luftkjøling, du må seriøst holde øret helt inntill den for å høre en lyd, og den er også utrolig stabil.

han har hatt den i et år nå, og det aldri vært noe problem med den, så det kan hende du betaler mye, men du får ivertfall veldig god kvalitet!

jeg har selv forelsket meg i dell, og skriver nå dette på min dell latitude d620 laptop med intel core duo prossesor 1 gig ddr2 667 ram og 100 gig 7200rpm hdd!

Endret av marius883
Lenke til kommentar

Alle som sier Dell XPS gir LITE for pengene kan bare dra til hel***e.

Jeg kjøpte DELL XPS 700 med 2x G7950 GX2 (2048mb internminne), E6600, skjerm 20, printer, mus, høytallere, masse service.. osv til 24tusen! Jeg syns det er en grei pris til denne pcen, bedre en å kjøpe en mediumtower plastikk box fra komplett, men joda den c2d pcen fra Dell kan være litt overpriset: 40000,-!

Dell seller xps 710 pcene ferdig overklokket fra 2,66 til 3,2 ghz med c2d!

Btw: fikk det ene GX2 kortet gratis fra Dell. Fan av Dell jeg kjønner du =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...