Gå til innhold

Hjelp! skal lage Ordbok i java-script

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske ny i java-script, og sliter med å komme i gang. Har fått en ganske vanskelig oppgave til å være min første, og lurte på om jeg kunne få noen tips :innocent:

Oppgaven består i å Lage en applikasjon for et interaktivt engelsk online dicitionary. Ved bruk av socketprogrammering, og skal lage en tjener som kan betjene flere klienter samtidig.

Jeg har en webadresse hvor jeg finner ordboken, med forvirrende er hver bokstav i alfabetet i hver sin link.

Eksempel på utskrift:

Skriv inn et engelsk ord: Azymite
Azymite # One who administered the Eucharist with unleavened bread; -- a name of reproach given by those of the Greek church to the Latins.

Skriv inn et engelsk ord:
...

Serveren skal ta imot oppkoblinger fra klienter og betjene hver klient i en egen tråd. Dictionariet består av en rekke html-filer som ligger på en webserver. På klientforespørsel må serveren hente korrekt fil fra webserveren, søke gjennom denne etter ønsket ordforklaring, formatere svaret pent og sende dette tilbake til klienten. Hvis ordet ikke finnes skal en feilmelding sendes tilbake. Hvis ordet har flere forklaringer skal alle sendes tilbake.

Jeg sliter med å få server til å snakke med klient, etter at klient har skrevet et engelsk ord fra tastaturet. Jeg klarer ikke sende dette til server, og vet skjønner ikke hvordan jeg skal få server til å hente svaret i ordboken fra web-siden.

Er det noen som kan hjelpe meg med tips om hvordan jeg går frem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde heller gjøre dette i PHP. Jeg prøvde engang tilbake å lage en side hvor folk i franskklassen min skulle kunne legge inn tekster de hadde skrevet.

Det ble bare masse arbeid og mas. På det tidspunktet skjønte jeg ikke hvordan i h%lvete dette engang var mulig. Noen måneder senere lærte jeg meg tilstrekkelig PHP for å kunne gjøre dette, og det var MYE ENKLERE ENN JEG TRODDE!

Så hvis du vil gjøre dette, gjør det i PHP og databaser. Det er så mye enklere. Er ikke så vanskelig heller. =)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg tror dette er en misforståelse. La jeg gjøre det klart:

"JAVASCRIPT er ikke det samme som JAVA-PROGRAMMERING"

Javascript er laget for å kjøre i browsere. Java ... vel - det kan du bruke til å lage servere (og mye annet) - Sjekk

naboforumet.

Det at du skrev java-script var en liten vekker.

Lenke til kommentar
Du burde heller gjøre dette i PHP. Jeg prøvde engang tilbake å lage en side hvor folk i franskklassen min skulle kunne legge inn tekster de hadde skrevet.

Det ble bare masse arbeid og mas. På det tidspunktet skjønte jeg ikke hvordan i h%lvete dette engang var mulig. Noen måneder senere lærte jeg meg tilstrekkelig PHP for å kunne gjøre dette, og det var MYE ENKLERE ENN JEG TRODDE!

Så hvis du vil gjøre dette, gjør det i PHP og databaser. Det er så mye enklere. Er ikke så vanskelig heller. =)

Lykke til!

7829968[/snapback]

Kunne du ha hjulpet meg med dette i PHP? Bruker Hotserv.dk så jeg har PHP og MySQL ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...