ohoholm Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei! Jeg sliter med en ekstern harddisk (Seagate av denne typen) som ikke lenger detekteres av windows etter at USB-pluggen ble koblet opp ned. (Trodde ikke det skulle være mulig!) Jeg har nå fått tilbud om å sende den fra meg på garanti men trenger backup av dataene som ligger der først. Er det noen her som har åpnet en slik disk eller kjenner til hvordan det gjøres? Jeg har prøvd meg på flere metoder men finner ikke ut hvordan den kan åpnes uten å ødelegge noe. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 ikke åpne den..hadde samme dritten, greide få den opp ned jeg også :O fikk ikke på garanti, men fikk den i retur og dataene mine hadde jeg jo da...så enten plukker du ut disken og setter i maskina, eller kjøper nytt usb kabinett til den på komplett.no f.eks Lenke til kommentar
ohoholm Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Ødela du noe når du åpna den siden de oppdaget det? Jeg mistenkte de ville ta garantien... skiiit... det blir vel til at jeg åpner den og setter den i min stasjonære. Håpløst at det skal gå ann å snu pluggen! Vi er nok ikke de eneste! Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 nei, var bittesmå merker på kabinett, som kunne vært av slitasje... Lenke til kommentar
ohoholm Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Da er det bestemt. Jeg åpner den, ser om jeg får fiksa den selv og putter disken i min stajonære hvis ikke. Så mye verdt var den 5-års garantien! Vet noen her om harddisk-kabinettene til 250 kr på komplett bråker mye? Så det stod "vifteløs" på noen av de dyrere, men det er jo litt rart om en skal trenger vifte på et slikt kabinett? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 sorry for sent svar, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307146 bruker jeg og er KNALLFORNØYD Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Håpløst at det skal gå ann å snu pluggen! Vi er nok ikke de eneste! 7807209[/snapback] For å sette USB-pluggen i feil vei (opp-ned) må du bruke makt. Den glir ikke akkurat inn av seg selv - men må presses hardt inn. Har du prøvd harddisken på en annen maskin slik at du vet at det er denne som er ødelagt og ikke USB-porten(e) på PCen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå