Pedram Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Skal bygge en enkel pc med m-ATX hovedkort og lurte på hvilken cpu jeg bør velge Pentium 4 650 3.4GHz eller Athlon 64 3500+ / 2.2 GH. Skal brukes mest til surfing,men også litt spilling. Ikke interessert i noen dyrere alternativ. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Veit ikke hvor dyre de CPUene er, men jeg tror at du får får et par billige Core 2'er (E6300 feks) som er mye bedre enn de to der. Men hvis de to er de eneste alternativene ville jeg gått for AMD'en. Den er kjøligere enn Pentiumen, ergo mindre bråk. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Skal bygge en enkel pc med m-ATX hovedkort og lurte på hvilken cpu jeg bør velge Pentium 4 650 3.4GHz eller Athlon 64 3500+ / 2.2 GH.Skal brukes mest til surfing,men også litt spilling. Ikke interessert i noen dyrere alternativ. 7801170[/snapback] Tja, de to vil være temmelig like i ytelse. Du kunne vurdere P D 820 den er tokjerne og like dyr/billig som P4 CPU-en, men enda bedre i multitasking, men dårligere i enkelte spill. Se litt på Toms Hardware, sjekk hva som er viktig for deg. AMD'en er kanskje bedre i enkelte spill, og til nettsurfing spiller det ingen rolle, alle CPU'er klarer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå