Bjørnli Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Hei, vet ikke hvor jeg skal begynne : så bare fyrer løs så godt jeg kan : For en liten stund siden begynte det å gå EKSTREMT tregt å brenne plater, dvd, cd, u name it... La inn software på nytt, prøvde ny brenner, men neida, fant ut igår at det er fordi PIO mode er på ( http://zaftsuse.net/pio.JPG ) Står dma if avaible men det driter den i , jeg har prøvd en gooood del jeg fant på nett... Har prøvd å høyreklikke og fjerne driver, og uninstalle devicen så windows må finne på ny. (uten hell) Har prøvd å titte i bios men fant bare http://pioo.zaftsuse.net/1.JPG og http://pioo.zaftsuse.net/2.JPG som jeg ikke skjønte stort av bare at det så "riktig" ut Har enda ikke prøvd ny kabel, man denne har virket før samt den er helt ny omtrent, så hvis ingen andre har noen forslag så lurte jeg: hvis jeg setter inn cd-rom nr 2(altså gamle dvd-brennern) tror dere noen av de vil godkjennes som DMA mode da? Endret 26. januar 2007 av Zaft Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Regner med at du bruker Windows. Slett alle IDE-kontrollerene fra enhetsbehandling. Det gjør ofte susen (ikke drevene, men kontrollerene) Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Prøvde det nå, gikk ikke, den gikk rett til Pio mode... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Prøvde det nå, gikk ikke, den gikk rett til Pio mode... 7801195[/snapback] Prøv å skifte ide kabler gammelt hovedkort? evt gamle disker/cd/dvd kan være laga for pio... Endret 26. januar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Prøv å sett den i bare PIO mode og restart maskinen. Deretter sett den i DMA mode og restart maskinen.. Det skal gjøre susen. Har hvertfall gjort det for meg mange ganger. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 har prøvd det skjønner du Brugle hk er helt nytt.. alt har virka fint FØR, husker ikke når det begynte å være slik.. Tenkte prøve bytte kabler etterpå, bare våkne litt mer først;) Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 har prøvd det skjønner du Brugle hk er helt nytt.. alt har virka fint FØR, husker ikke når det begynte å være slik.. Tenkte prøve bytte kabler etterpå, bare våkne litt mer først;) 7801259[/snapback] hadde problemet før jeg også, men en liten skift av kabel gjore til at det funke fint etterpå Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Du har ikke installert noe spill i det siste? Det er enkelte spill som har kopibeskyttelse som legger seg inn som driver og i en god del tilfeller gir kun PIO mode. Et av antikopisystemene som er mye omtalt for å gi akkurat denne feilen er StarForce Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 BLIR GAL HER! prøvde 4 forskjellige ide kabler nå, 2 runde og 2 normale, fortsatt samme PIO mode... Har installert en del spill i det siste jo.. liste over spill instalert er : Battlefield2(vært her leenge), Call Of duty 2(vært her lenge) (World of warcraft) installert etter problemene oppstod, har også hatt inne need for speed carbon, top spin 2(møkkatennis-spill) det jeg husker i hodet.. MEN : har en "idè" her, hvis jeg setter inn en dvd-brenner til, så 2stk kjører på samme kabel, får begge 2 pio mode da eller hva skjer da? Lenke til kommentar
smy Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 prøv med an dvdbrenner/cdspiller hadde samme proble her selv måtte bare kjøpt ny brenner Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) er en helt ny dvd-brenner dette, kjøpte pga trodde gamle var ødelagt, men har nå kobla til begge brennerne og får PIO på begge.. Hva er løsningen her? gå over til s-ata brenner eller noe slikt? for dette går meg SYKT på nervene.. http://www.zaftsuse.net/2xpio.JPG Endret 26. januar 2007 av Zaft Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) EDIT : http://www.msi.com.tw/program/support/down...?UID=746&kind=1 - Fixed CDROM only work in PIO mode issue. :O:O tror jeg fant feilen ja:O hmmm, åssen update bios ? *lese i manual* Endret 26. januar 2007 av Zaft Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 har nå lagd meg boot diskett, men påstår c: ikke er godkjent volum eller at den ikke eksisterer, wtf? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 sorry for multiposts osv. : men vil nå si at jeg har fikset dette, flashet bios(som var ganske vanskelig) pga teit forklaring fra msi) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå