Gå til innhold

Digital TV. GET

Anbefalte innlegg

Finner ingen direkte passende forum gruppe å putte dette i så jeg prøver meg her.

Etterhvert er det vel ganske mange som har gått over til Digital TV fra GET. Lager derfor en tråd hvor vi kan diskutere problemer og funksjoner.

Jeg har i første omgang 3 problemer jeg vil høre om andre har / har løsning på.

1. Text TV. Jeg klarer ikke å få frem noe Text-TV når jeg kjører gjennom den digitale PVR dekoderen. Gjør jeg noe feil eller er ikke dette mulig?

2. Lyd. Jeg har prøvd både med og uten Dolby. Men uansett hva jeg gjør ser det ikke ut til at forsterkeren min faktisk skjønner at det er ett 5.1 signal som kommer. Og det sier jo GET at de leverer. Har brukt samme kabel fra DVD spilleren tidligere og da har alltid forsterkeren vist at det har fått ett ekte 5.1 signal.

På min forsterker vises det ved at x antall høyttalere lyser opp. Fra DVD spilleren får jeg fullt juletre, mens fra Get boksen har jeg aldri fått noe annet enn L R. Har testet diverse sendinger og filmer som normalt sett burde være 5.1.

Er det enda en innstilling jeg ikke har sett, bommet på programmene jeg har testet eller klarer faktisk ikke boksen å levere korrekt 5.1 info via den digitale utgangen?

3. 16:9. Har en 16:9 tv og har valgt 16:9 under innstillinger. Dette fører til at visse sendinger får problemer. Typisk hvis man ser på sport kan info linjen i bunn av skjermen bli klippet slik at deler eller hele linjen ikke er leselig. Har prøvd å sette over til 4:3 når dette skjer, men ting blir fortsatt klippet. Er det GET som sender dårlige signaler eller er det dekoderen som ikke klarer å behandle bildet korrekt?

/vonGrepa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. bruk texttv knappen på fjernkontrollen til tvn

2. Ikke alle kanaler sender 5.1 som grunnsignal. mest sannsynlig ac3 på noen kanaler.

3. sett tvn din i auto så skal alt være gull

Jeg svarer på vegne av meg selv og ingen andre

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
1. bruk texttv knappen på fjernkontrollen til tvn

Prøvd, får ikke noe text tv.

2. Ikke alle kanaler sender 5.1 som grunnsignal. mest sannsynlig ac3 på noen kanaler.

Men litt rart at jeg ikke har funnet en eneste som gjør det....

3. sett tvn din i auto så skal alt være gull

Har den i auto, tror det er signalet som ikke stemmer alltid...

Endret av vonGrepa
Lenke til kommentar

Fikk følgende svar fra GET:

Viser til din henvendelse. Du gjør ikke feil, det er et kjent problem som blir løst nå som det kommer en oppdatering av software ved månedslutt. Da skal lydproblemer, teksttv, undertekst, bildestørrelse problemene bli fikset i følge tekniskavdeling/de som koder programvaren.

Vennlig hilsen

GET support

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...