Gå til innhold

Bærbar til 11-åring, rundt 6000 kr?

Lufthode

Anbefalte innlegg

Hei!

Har blitt bedt om å finne noen alternativer til et vennepar av meg, hvor 11åringen i husket skal kjøpe ny bærbar pc.

Maskinen skal "brukes til spill", uten at jeg på noen som helst måte vet hvor mye ytelse spill for småbarn krever i dag.

De eneste kravene de setter, er at den ikke bør koste særlig mye over 6000. Billigere er dog bedre. Jeg tror også jeg vil anbefale mer minne enn et hypergodt grafikk-kort.. om man i det hele tatt kan velge i denne prisklassen?

Ellers har man få krav. Den behøver ikke være spesielt lett, den trenger ikke firewire, men greit om den har trådløst nettverk.

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dedikert grafikk får man vel ikke i denne prisklassen. Da må man vel opp på 7500kr ++.

For å komme med et konkret forslag i den prisklassen så må det bli en med integrert grafikk: Dell Inspiron 1501. Radeon X1150 er ikke så alt for gal til å være integrert. Det kan godt hende det duger fint på enkle spill i oppløsningen 1280x800 som skjermen gir. Priser fra 5290 kr, men jeg anbefaler å legge til DVD-brenner. Mer minne og mer harddisk kan man kjøpe senere om det skulle vise seg å bli et behov.

Lenke til kommentar

dersom spill er det eneste den skal brukes til vil nok jeg også anbefale konsoll. Hvis foreldrene tenker at han kanskje trenger en bærbar til videregående/høyskole så vil en maskin kjøpt i dag for 6000 være teknologisk avlegs og kanskje også utslitt før den tid kommer (det er så lenge til at selv forbrukerkjøpslovens beskyttelse med fem års reklamasjonstid er gått ut).

Lenke til kommentar

Hva slags spill skal ungen spille? Spill på websider krever ikke noe mer grafikkort enn hva alle bærbare har. Spill som WoW (world of warcraft) krever heller ikke så mye. Hvis vi snakker om de nyeste heftige spillene så må du enten betale over 12 000 eller kjøpe en stasjonær PC (brukt?).

En ok maskin til spilling bør ha ett skjermkort som heter Go7400, go 7600 go7700 eller ati 1400, ati 1600 eller ati 1700.

sjekk om du finner noe på bruktforumet her. Du bør også ha 1 gb med ram. Ikke se så mye på harddiskstørrelse. Trengs det større harddisk etterhvert å kjøp en ekstern.

Lenke til kommentar

Beklager. Burde jo sagt noe om hva type spill. Jeg tror at en datamaskin som vil klare wow på akseptabelt ytelsesnivå bør være nok.

Den linken fra multicom så bra ut, skal viderebringe det tipset.

Takker også for alle gode innspill i tråden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...