John Doe Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Hei. Skal kjøpe meg nytt skjermkort og har fulgt med i debatten om hva som skal være best. ATI 9700 pro frister selvfølgelig, men mitt hovedkort støtter bare 4xAGP (Abit KT7A v1.3). Jeg vil jo ikke kunne utnytte ATI`s kort fullt ut, så hva anbefaler dere? Hovedkortet mitt har jo visse begrensninger men jeg vil ha et kort som lar meg utnytte dette max. Skal bestille på mandag så alle inspill mottas med takk. John Lenke til kommentar
power_ghb Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Et billig alternativ er Albatron Geforce4 ti 4200 p Turbo. Koster kr 1600 på databutikken.com. Dette kortet har ytelse på lik linje med ti 4600 fordi det kan overklokkes til 310/720. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Selv om Radeon 9700 PRO støtter AGP 8X så betyr det IKKE at ytelsen ved AGP 4X er dårlig! Hvem har så gitt deg den ideen da? Du merker ikke noen merkbar forskjell uansett. MEN ditt Abit KT7A kort bruker SDRAM, så du vil ikke få så høy ytelse som dagens DDR plattformer. Dermed vil hovedkort/CPU oppsettet ditt være en flaskehals for Radeon kortet faktisk. Så på en måte har du rett, skjermkortet vil måtte vente på data fra CPU som blir en flaskehals. Men kortet vil jo funke! Du skal vel kjøpe deg nytt hovedkort, RAM og CPU snart? Lenke til kommentar
John Doe Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Hei Betroz. Riktig at hovedkortet mitt tar SDRam. Har 1GB men det er alikevel SDRam. Nytt hovedkort med ny ram (DDR) frister det, men det disse penga da.. Ny cpu XP2100+ kommer sammen med skjermkort. Power_ghb, det kortet virker interessant, skal titte på det. John Lenke til kommentar
power_ghb Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Valget faller nok på det hvis ikke det nye kortet POV kommer med Ti4680XP blir mye bedre, det avhenger da av prisen fordi jeg gidder ikke å bruke veldig mye på et skjermkort da jeg skal kjøpe Geforce FX senere. Lenke til kommentar
Dipper@mil Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Ja, skal definitivt ha FX! ...men hvis du ikke kan vente til da så er den g4ti4200'n hos Databutikken et godt valg. Er ikke så mye den ikke kan drive i en ikke overdrevet oppløsning :smile: Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 GeForce4 TI 4400 så dett så Lenke til kommentar
power_ghb Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Nei du er inne på noe der burde klare 1600x1200 i de fleste spill hvis jeg overklokker kortet, noe jeg har tenkt til. Geforce fx blir jo noe j****** dyrt også godt over 4000kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå