SnowBrigade Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Har lagt inn filmar i XBMC i avi-format, og lagt inn underteksten i srt-format med samme filnavn i samme mappe, men den visast ikkje på skjermen. Navigerte meg fram på OSD og fann "Enable subtitle", og denne var allerede enabled. Eg prøvde å browse etter subtitle, og fann den aktuelle srt-fila, men den viser framleis ikkje. Nokken som har peiling? Takker for svar! Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Har lagt inn filmar i XBMC i avi-format, og lagt inn underteksten i srt-format med samme filnavn i samme mappe, men den visast ikkje på skjermen. Navigerte meg fram på OSD og fann "Enable subtitle", og denne var allerede enabled. Eg prøvde å browse etter subtitle, og fann den aktuelle srt-fila, men den viser framleis ikkje. Nokken som har peiling? Takker for svar! 7800538[/snapback] er navnene på .avi fila og .srt 100% lik? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Må de ikke legges i folderen Subtitles? Sånn var det sist gang jeg holdt på med det. Lenke til kommentar
SnowBrigade Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Navna er 100% like ja, men ka folder Subtitles du prata om? Lenke til kommentar
Kremfjes Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Skal ikke være nødvendig å ha de i en spesiell folder. Jeg pleier bare å passe på at subtitle-fil og film-fil har samme navn. Kan jo sjekke hvordan underteksten er stilt inn på tv-innstillingene (kan velge i hvilken høyde subtitles skal vises) Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Fila kan ligge i en egen subtitlesfolder (som er definert i AdvancedSettings.xml), eller i samme folder som videoen (da med samme navn som videoen bortsett fra endelse), det er det samme, begge deler funker. Kan det være at subtitlene er justert til å vises utenfor skjermområdet kanskje? i Video Calibration-skjermen justerer du dette (den finner du under settings for video). Går ut i fra at du har sjekka at srt-fila ikke er tom Ellers er det jo ofte ting som ikke funker i enkelte builds, de er ikke like stabile alle sammen, får du det ikke til kan det sikkert være greit å hente en stabil hvis den du har ikke er av nyere dato Lenke til kommentar
SnowBrigade Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Fila kan ligge i en egen subtitlesfolder (som er definert i AdvancedSettings.xml), eller i samme folder som videoen (da med samme navn som videoen bortsett fra endelse), det er det samme, begge deler funker. Kan det være at subtitlene er justert til å vises utenfor skjermområdet kanskje? i Video Calibration-skjermen justerer du dette (den finner du under settings for video). Går ut i fra at du har sjekka at srt-fila ikke er tom Ellers er det jo ofte ting som ikke funker i enkelte builds, de er ikke like stabile alle sammen, får du det ikke til kan det sikkert være greit å hente en stabil hvis den du har ikke er av nyere dato 7802190[/snapback] Video-fila og subtitle-fila har eksakt samme navn, og ligger i samme mappe. Har enabled subtitles, sjekka Video Calibration og srt-fila er ikkje tom. Men de fungerer fremdeles ikkje! arrgh.. Men ka er builds? Installerte ny versjon av XBMC for ikkje så lenge sida, XBMC 2.0.1 om det skulle ha noko å sei. Men det funka fint på den gamle versjonen... Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Video-fila og subtitle-fila har eksakt samme navn, og ligger i samme mappe. Har enabled subtitles, sjekka Video Calibration og srt-fila er ikkje tom. Men de fungerer fremdeles ikkje! arrgh.. Men ka er builds? Installerte ny versjon av XBMC for ikkje så lenge sida, XBMC 2.0.1 om det skulle ha noko å sei. Men det funka fint på den gamle versjonen... 7803725[/snapback] Buils er bare versjonsbetegnelser kan du si. Det kompileres stadig nye versjoner, opptil 1-2 ganger i uka, og ikke alle er nødvendigvis like bugfrie. Men hvis det er den "offisielle" 2.0.1-versjonen fra t3ch du bruker er det nok ikke det som er problemet. Men alt annet ser jo ut til å være som det skal.... Kommer du ingen vei anbefaler jeg å se etter en løsning på xbmcforumet på xboxscene, der er det mye kompetanse på området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå