sxxxe83 Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Muttern driver å kjøper ei cd plate en gang i blant, og her for noen uker siden, begynte hu a klage, pga at cd`ne hakket... Det er et "eldre" AIWA steroanlegg, er vel 6-9år gammelt.. Hva kan det komme av?? Er det rett og slett at den ikke klarer å spille av de nye cd`ne pga hastigheten de er "brent" ut på, og den gamle cd spillern har vel bare 1-2x hastighet, regner jeg med... Noen som har noen formeninger om dette her, så er det bare å komme med.. Mvh Torgeir Lenke til kommentar
Truman Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 tror ikke orginal-cd'er blir brent på samme måte som cd-r plater. de blir vel snarere trykket. men det kan kanskje ha noe med sånn kopibeskyttelsesopplegg. Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Prøv å få renset laseren, det pleier å hjelpe på slike gamle CD spillere. Kjøpte musikk CDer blir forresten ikke brent, men tryk, og blir kun spilt av i 1X.. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 har et 6-7år gammelt radionette annlegg brente cd`er funker ikke på det,klarer kun å lese orginale. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Prøv å kjøpe en slik rense cd pakke og kjør den noen ganger. 6-9 år er rimelig lenge for en spiller å gå uten rens. Mye gugg som samler seg over så lang tid. Om et par slike renser ikke hjelper kan du ta den med på verksted og høre om de kan kjøre en proffesjonell rens på den. Lenke til kommentar
sxxxe83 Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Okei, da får jeg "løpe" til nærmeste forhandler, og få kjøpt noe rense cd, så får jeg sett om det hjelper.. Takker, for svar.. :smile: Mvh Torgeir Lenke til kommentar
sete Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 bra at du tok det opp :smile: har nøyaktig samme problem på min 7 år gamle sony Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Ta heller og stikk på fotoforretningen og kjøp rensepapir og væske til fotolinser og så tar du og skrur opp anlegget og renser laseren selv. Ikke noe problem. Å ta ut stikkontakten først kan være lurt. Kristian Lenke til kommentar
zane Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg kan spille brente cd'er på min 16 år gamle pioneer. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Quote: Den 2002-11-30 10:05, skrev KrizzKrozz:Ta heller og stikk på fotoforretningen og kjøp rensepapir og væske til fotolinser og så tar du og skrur opp anlegget og renser laseren selv. Ikke noe problem. Å ta ut stikkontakten først kan være lurt.Kristian Skal du gjøre det må du være ytterst forsiktig. Laseren må ikke bøyes en micrometer, ellers vil ikke spilleren fungere mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå