Gå til innhold

Forskjeller mellom IE6 og IE7

Anbefalte innlegg

La merke til noe forferdelig idag da jeg satt på jobb. Tittet innom en av mine sider og så at designet mitt ble skyvd litt til side, dette var i IE6. Hjemme her har jeg IE7 og der virker layouten min perfekt.

Alt er designet i CSS og den validerer som XHTML 1.0 Transitional.

Noen som vet om at IE6 hadde noe issues med CSS eller ikke ?

Det er veldig snodig da det er 2 layere som blir skyvd til side mens resten blir visende helt perfekt. De to layeren er jo satt opp på samme måte som resten, kan ikke fatte og begripe hva som gjør dette.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får se om jeg greier å finne ut hva det er siden de andre layerene funker fint for meg, så skal prøve å se om jeg finner noe forskjeller mellom de.

Skulle seriøst vært en fast standard hos alle nettlesere, at ulike nettlesere leser en linje annerledes enn andre er idioti.

Lenke til kommentar

Det ER en fast standard for dette, den lages av W3C (www.w3.org) og alle de store IT-firmaene i verden er med å utforme den.

Er bare Microsoft som de siste åra har hvert ALT for slappe med utviklingen, vis du tester en del CSS vil du se at 9/10 ganger vises det helt korrekt i Firefox, Opera, Safari osv osv men i IE ser det korka ut. I tillegg har ikke IE implementert stort mer en halvparten av CSS.

Lenke til kommentar

Det er jo ett stort problem da IE står for 95% av brukermassen sikkert.

Hjelper ikke å kode rett for Opera eller Firefox ihvertfall.

Tipper det kan ha noe med margins å gjøre. Har ikke spesifisert det i layerene mine, kanskje IE6 trenger det på en måte.

Men hvis siden min blir seende mongo ut i Firefox igjen så må jeg nesten bare drite i CSS egentlig til det blir mer standard.

Lenke til kommentar

Firefox har hvertfall 15% av markedet, og nei mulig at det ikke hjelper å "kode rett for Opera eller Firefox", men det hjelper å kode etter standarden. Da vises det riktig i nesten alle nettlesere, har du holdt tunga rett i munnen også så viser tilogmed IE siden riktig, vis ikke er det ikke store jobben og fikse noen småting her og der for IE.

Lenke til kommentar

Litt snodig, testet siden nå nettopp i Firefox og Opera. Der kommer den opp helt perfekt.

Så siden min funker fint i IE7, Opera og Firefox men ikke IE6. Der blir ene layeret flyttet noen få pixler til siden. Vanskelig å feilsøke noe sånt da det er ikke noe feil i koden, men ett eller annet IE6 ikke helt skjønner men som IE7 skjønner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...