Gå til innhold

Hvordan få en Service til å depende av en annen.

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør man dette? Jeg klarer ikke å få det til, må jeg inn i registret for å få årnet dette?

Saken er den, at en service2 må starte etter at en annen service1 har startet. Ellers vil ikke servicen komme i drift. Jeg vet det skal være mulig å sette dependency, men har litt problemer med å få satt den. Noen som kan hjelpe?

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

? skal gå an å sette opp dependencies for det, og dermed slippe det bat tullet? eller? hm... kan få en bat fil til å lunche under oppstarten.. det kan la seg gjøre... men helst vil jeg ha dette til ved å bruke dependencies. Noen tips videre? :)

Lenke til kommentar

Nei jeg mener det ikke går. Det er nok dem (microsoft for det meste) som programmerer tjenestene som bestemmer om den skal være en ressurs for andre tjenester eller om den skal bruke en resurs i form av en annen tjeneste.

Så dette er nok avgjort på forhånd og jeg mener nå at du ikke kan endre på noe her.

Altså: Hvis tjeneste1 er avhengig av tjeneste2, så betyr det at tjeneste1 kaller opp tjeneste2 som gjør noe for tjeneste1 og gjerne også leverer noe tilbake til tjeneste1.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar
You can configure the start up of a service based on the completion of one or more services. To do this, edit:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services

Scroll to the 1st service you want to control and highlight it. If the right hand pane contains a DependOnService, double click it and add a service. If DependOnService is not present, add value DependOnService with type REG_MULTI_SZ. If you wish to add multiple values, each one should be on a separate line.

If you have RemoteAccess installed, double click its' DependOnService. You will see that it depends on LanmanServer, RasMan, NetBios, and NetBT. Then look at NetBT. You can see that it depends on Tcpip. Finally, looking at Tcpip, we see that it depends on no other service.

Så man skal altså fylle inn servicenavnet det skal være avhengig av ja. Slik det oppgis i registeret (Tcpip,NetBT, etc.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...