vargaz Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Hvordan gjør man dette? Jeg klarer ikke å få det til, må jeg inn i registret for å få årnet dette? Saken er den, at en service2 må starte etter at en annen service1 har startet. Ellers vil ikke servicen komme i drift. Jeg vet det skal være mulig å sette dependency, men har litt problemer med å få satt den. Noen som kan hjelpe? Endret 26. januar 2007 av vargaz Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Du får lage deg en bat-fil som starter servisene i rett rekkefølge. net start <serviceName1> net start <serviceName2> osv... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 ? skal gå an å sette opp dependencies for det, og dermed slippe det bat tullet? eller? hm... kan få en bat fil til å lunche under oppstarten.. det kan la seg gjøre... men helst vil jeg ha dette til ved å bruke dependencies. Noen tips videre? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Nei jeg mener det ikke går. Det er nok dem (microsoft for det meste) som programmerer tjenestene som bestemmer om den skal være en ressurs for andre tjenester eller om den skal bruke en resurs i form av en annen tjeneste. Så dette er nok avgjort på forhånd og jeg mener nå at du ikke kan endre på noe her. Altså: Hvis tjeneste1 er avhengig av tjeneste2, så betyr det at tjeneste1 kaller opp tjeneste2 som gjør noe for tjeneste1 og gjerne også leverer noe tilbake til tjeneste1. Endret 25. januar 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Det legger man i registry under : HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\"din_service" Key= String/multistring kalt DependOnService Innhold servicenavn Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Ok, så langt har jeg også klart å lest meg til...men hva setter jeg som innhold? servicenavnet til den andre servicen? vil det holde? Lenke til kommentar
shabador Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 You can configure the start up of a service based on the completion of one or more services. To do this, edit: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services Scroll to the 1st service you want to control and highlight it. If the right hand pane contains a DependOnService, double click it and add a service. If DependOnService is not present, add value DependOnService with type REG_MULTI_SZ. If you wish to add multiple values, each one should be on a separate line. If you have RemoteAccess installed, double click its' DependOnService. You will see that it depends on LanmanServer, RasMan, NetBios, and NetBT. Then look at NetBT. You can see that it depends on Tcpip. Finally, looking at Tcpip, we see that it depends on no other service. Så man skal altså fylle inn servicenavnet det skal være avhengig av ja. Slik det oppgis i registeret (Tcpip,NetBT, etc.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå