Elessarsi Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Hei Lurer på hva hastigheten på PCIe 16x bussen er. Grunnen til at jeg spørr er at jeg trenger å locken hastigheten for vidre overklokking. Når fsben blir høy så blir også hastigheten på PCIe porten høy. Derfor får jeg artifacts. Hovedkortet mitt har muligheten for å kjøre fixed hastighet men det står ingen ting om standard hastighet. Bare valg mellom "auto" og 90-150 Mhz. Mvh Jon N EDIT: ser at jeg har lagt denne i feil katogori. Skulle egentlig skrive en tråd om minne, men ble noe annet i steden Endret 25. januar 2007 av Netman Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Stock står det på 100mhz her, så du kan trygt låse den til den hastigheten. Lenke til kommentar
Elessarsi Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Stock står det på 100mhz her, så du kan trygt låse den til den hastigheten. 7800275[/snapback] 100 Mhz ja. Rart at det ikke står stock hastighet i bios egentlig. menmen. Takk for raskt svar. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Merkelig! Klokkehastigheten på PCIe-signalene er vist 2,5GHz og de sender 1 bit per kanal (2 ledere) per klokkesyklus. For hver Byte (8bit) som sendes så kommer det 2 kontrollbit. Det er derfor 10 bit for hver Byte med nyttedata. Dataraten på en PCIe-kanal blir dermed 250 MByte/s. Det virker rett og slett som skalaen i biosen er feil. Kanskje det heller burde stått 90-150% av orginal hastighet. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) tja, hvem vet. Det er slik hos meg også, jeg kan velge mellom 90-150 jeg også. Så den skal visstnok være 100mhz stock. Hvorfor vet jeg ikke, men det er tydeligvis slik. Endret 25. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Elessarsi Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 tja, hvem vet. Det er slik hos meg også, jeg kan velge mellom 90-150 jeg også. Så den skal visstnok være 100mhz stock. Hvorfor vet jeg ikke, men det er tydeligvis slik. 7800442[/snapback] Hmm, kan jo hende det er 90 - 150% ja. Får når jeg søkte etter PCIe hastighet så fikk jeg også bare opp båndbredde. Kanskje jeg skal ta noe benchmarks å se om det er noe forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå