Sjodalf Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hei! Er i ferd med å kjøpe meg ny LCD skjerm til stasjonær. Jeg veit at det har blitt veldig populært med såkalte CrystalBrite typer (Acer merke) på bærbare pc'er. Men veit ikke hvor utbredt dette er på eksterne LCD skjermer enda? Acer har det på noen av sine typer, men ser ikke dette nevnt hos noen andre merker. Ser på Wikipeida at andre produsenter har sine egne navn på dette, som f.ex: * Acer: CrystalBrite * AG Neovo: NeoV Optical Filter * ASUS: Color Shine, Crystal Shine * Dell: TrueLife * Edge10: Optic10 Toughened Optical Glass * Fujitsu: Crystal View, SuperFine * HP/Compaq: BrightView * Gateway: UltraBright * NEC: OptiClear * Sony: XBRITE, X-black, Clear Bright, ErgoBright * Toshiba: TruBrite, Clear SuperView source: http://en.wikipedia.org/wiki/Crystalbrite Men som sagt, ser jeg ikke dette nevnt under spesifikasjoner på noen av de store norske web-shopene. Derfor lurte jeg på om noen her veit med sikkerhet hvilke typer som blir levert med denne skjermtypen, hos produsenter som, Samsung, LG, BenQ, NEC, Acer. Heller ikke Dell ser ut til å bruke denne teknologien på noen av deres 19-20" skjermer? Takker for tips! Lenke til kommentar
Changis Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Det du sikter til kan vel summeres opp til Glossy skjerm. Samsung, dell osv har matt skjerm, noe som hjelper MEGET mot gjennskinn, (slipper å se speilbilde av deg selv og resten av rommet hver gang skjermen blir mørk) men noen syns dette forbedrer billedkvaliteten. om det faktisk gjør det skal jeg ikke uttale meg om, men jeg vet mange foretrekker matte skjermer istedet for glossy (som f.eks. crystalbrite) Lenke til kommentar
Sjodalf Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Glossy skjerm ja, Stemmer! Men du mener det altså bare er Acer som leverer dette på markedet pr. dags dato? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 NEC har vel noen glossy skjermer mener jeg. Vet at de har en 20" WS som er rå - som jeg selv kunne tenke meg hvis den ikke var glossy Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 NEC MultiSync 20WGX^2 er ialfall glossy. Er ikke sikker på om pro-modellen er det. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 hvis skjermen har et tilsiende navn som minner om crystal/bright/shine/ osv saa er det nok en glossy skjerm, samsung har riktig nok noe som kalles magicbrite, men det er farge/lysstyrke gjengivning men har matt skjerm, Asus har noe lignende: Color Shine, Crystal Shine i tillegg vil vel tilsi at en er glossy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå