Rob3rt Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Når skal folk lære seg å ikke betalte på forskudd til ukjente folk ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg støtter de som sier at man burde ALLTID handle via oppkrav. Å betale på forskudd er bare tøv og rissikoen er MEGET stor for at du kan bli svindlet. Til personen som har blitt svindlet. Sett 1 kr inn på kontoen slik som en person har snakket om. Så kan du ringe personen og "advare" han mot anmeldelse ol saker, siden banken ikke har lov til å gi ut navn og adresse hvis du bare ber om kontonr. B|Real Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Ja ja Jeg har solgt mye datautstyr brukt jeg da og som regel brukt forhåndsbetaling... i 95% av tilfellene har jeg fått pengene... Postoppkrav fra privatperson til privatperson har jeg ikke prøvd... Apropos så prøvde jeg en gang da, gikk på postkontor å skulle sende en 11 kilo pakke som postoppkrav, men ble møtt av ett undelig svar.. Postbetjenten sa: Hvorfor skal du ikke du sende den som servicepakke (dette var før norgespakkens tid..). Derfor giddet jeg ikke å krangle med posten og sendte den som vanlig pakke. Pengene fikk jeg likevel. Apropos banker: banker har engentlig ikke lov til å gi ut navnet på folk som har bankkonto, men hvis man har et godt forhold til banken og evt truer med å si opp sin konto, så kan man likevel få vite navnet på svindleren... Dette har skjedd flere ganger i den banken jeg har som bankforbindelse da, men har man som en storbank.. så blir man lett kun et nummer i en stor rekke. Og da er det verre.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå