Gå til innhold

Svildlet!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg støtter de som sier at man burde ALLTID handle via oppkrav.

Å betale på forskudd er bare tøv og rissikoen er MEGET stor for at du kan bli svindlet.

Til personen som har blitt svindlet. Sett 1 kr inn på kontoen slik som en person har snakket om. Så kan du ringe personen og "advare" han mot anmeldelse ol saker, siden banken ikke har lov til å gi ut navn og adresse hvis du bare ber om kontonr.

B|Real

Lenke til kommentar

Ja ja

Jeg har solgt mye datautstyr brukt jeg da og som regel brukt forhåndsbetaling...

i 95% av tilfellene har jeg fått pengene...

Postoppkrav fra privatperson til privatperson har jeg ikke prøvd...

Apropos så prøvde jeg en gang da, gikk på postkontor å skulle sende en 11 kilo pakke som postoppkrav, men ble møtt av ett undelig svar..

Postbetjenten sa: Hvorfor skal du ikke du sende den som servicepakke (dette var før norgespakkens tid..). Derfor giddet jeg ikke å krangle med posten og sendte den som vanlig pakke. Pengene fikk jeg likevel.

Apropos banker: banker har engentlig ikke lov til å gi ut navnet på folk som har bankkonto, men hvis man har et godt forhold til banken og evt truer med å si opp sin konto, så kan man likevel få vite navnet på svindleren...

Dette har skjedd flere ganger i den banken jeg har som bankforbindelse da, men har man som en storbank.. så blir man lett kun et nummer i en stor rekke. Og da er det verre....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...