Tor Rasmussen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Finnes det et loggprogam eller et sted på pc hvor jeg kan se hvilke programmer som holder igjen maskinen når den skal stenges ned? Windows XP Pro m/ service pack 2. Jeg har kjørt virusscan og adware. Alt skal være clean. Har ikke særlig mange prosesser kjørende heller. Men det er ett program som holder igjen nedstengingen i over 1 minutt. Maskinen kjører log off, og windows is shutting down. Så blir det bare helt stille med "shutting down"-skjermen. Og etter ca 1 minutt, så slår den seg endelig av. Skulle vært kjekt å fått sjekket hvilken prosess som holder igjen maskinen. Får ikke noe vindu om at noen programmer ikke svarer, så det er bare noe som tar usannsynlig lang tid ved log off. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Bruker du Norton Internet Security? Den har en tendens til å henge - i hvert fall hos meg... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Denne hjelper kasnkje? http://www.activewin.com/winxp/tips/shutdown/4.shtml Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Takk for tipset. Det hjelper jo selvsagt. Men jeg er fortsatt litt nysgjerrig på hvilket program som hikker. Jeg har ikke noe norton-ting på maskinen da jeg synes Norton er både en ressurstyv i systemet, og umyndiggjør bruker av pc i en god del tilfeller. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg har ikke prøvd dette selv, men du kan jo ha 'task Manager' opp mens du skrur av PC'n å se hva som blir igjen til slutt. Jeg vet ikke hvor lenge Task Manager blir stående, så det er ikke sikkert det hjelper så mye. Noe annet kan være at du har stillt så page-filen blir slettet hver gang du avslutter Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) En annen ting du kan gjøre, er å prøve deg frem i msconfig. Fjern de tjenestene og programmene som du tror kan være problemet - altså bruke elimineringsmetoden. Det kan ta sin tid å finne programmet eller tjenesten som henger, men du bør omsider få svaret... Endret 26. januar 2007 av Nichlas Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Du kan jo prøve å trykke alt-ctrl-del når den slås av. da kan du kanskje bli litt klokere.. verdt et forsøk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå