tfw Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hva gjør jeg? og ip telefonen vil ikke funke. ip tlf boksen heter TECOM GW1000ST Lenke til kommentar
s13 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Den får ikke syncet opp linja. Enten har du koblet modemet feil, eller så er ikke adsl linja di klar. Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Så sjekke kabling mellom modem og vegg eller ta kontakt med telenor Lenke til kommentar
tfw Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Telenor var selv å sattedet opp. har ikke bytta på noe. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Da får du ringe og melde feil på den. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 I og med at du samtidig nevner at IP-telefonen ikke virker, noe som bør være åpenlyst når internett ikke virker, vil jeg tro at du selv muligens kan ha gjort noen koblinger? Evt. kan telenorfyren ha vært litt svimmel.. Ut fra telefonkontakta i veggen skal det være en splitter. Denne skal ha en inngang og to utganger, disse skal være merket DSL og LINE. WAN-porten på ADSL-modemet skal være koblet til "DSL", og IPtelefonboksen skal igjen være koblet på en av portene i ADSL-modemet. LINE-porten i splitteren skal ikke ha noe koblet til.. Denne brukes dersom du skal ha Analog linje/ISDN ved siden av ADSLen Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 OBS: På noen splittere er det linje som skal kobles mot sentralen. Linje eller veggutak mot veggekontakten. Dsl eller modem mot modemet. (Inn på dsl eller linje.) Tlf skal være uten tilkobling. Vist du ikke har splitter skal modemet kobles rett i veggen. Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Har omtrent det samme oppsette som deg. 1x SpeedTouch585i 1xTecom GW1000ST Slik er dette koblet her: Telefonlinjen fra veggen går rett til modemet. Deretter går det en nettverkskabel fra modemet til Tecom'n. (WAN) Derfra går det en til telefonen (Tel) og en til PC'n (Lan/PC). Altså... Ingen splitter. Dette skal lyse på Tecom'n om alt er i orden. PWR (grønn) WAN (grønn) LAN/PC (grønn) SIP (oransje) Endret 26. januar 2007 av Dj Charlie Lenke til kommentar
s13 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Feil, LAN/PC skal ikke lyse grønn. PC skal tilkobles direkte i modem når man bruker 546. Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) LAN/PC skal lyse grønn. Lyser ikke denne grønn er ikke PC'n koblet til boksen (Tecom). Endret 26. januar 2007 av Dj Charlie Lenke til kommentar
s13 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Ser du ikke hva jeg skriver? PC skal tilkobles i en av lan portene på speedtouch'en, utgangen på Tecom'en skal kun brukes hvis det ikke er innebygget switch i routermodeme, eller om det ikke støtter qos. Lenke til kommentar
tfw Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Da får du ringe og melde feil på den. 7802355[/snapback] Ja for det er jo så enkelt når kunn har IP-telefon Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 http://privat.telenor.no/internett/kundese...eilmeldingen.go Lenke til kommentar
s13 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Da får du ringe og melde feil på den. 7802355[/snapback] Ja for det er jo så enkelt når kunn har IP-telefon 7807065[/snapback] Men du kan sitte på internett uten at linja di fungerer? Har du ikke mobil? Eller bare følg linken til mysteq. Lenke til kommentar
tfw Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 naboen har jo nett ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå