-maikel Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Jeg er nybegynner, og lurer på følgende: Hva er forskjellen mellom å skrive en melding i funksjon eller som alert hvor man må klikke en boks for å få opp meldingen? Resultatet blir jo det samme, så hva er egentlig forskjellen i praktisk bruk? Endret 30. januar 2007 av -maikel Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Det er sikkert en praktisk forskjell - jeg skjønner bare ikke helt hva du spør etter. Kan du omformulere spørsmålet ditt litt? Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg er nybegynner, og lurer på følgende: Hva er forskjellen mellom å skrive en melding i funksjon eller som alert hvor man må klikke en boks for å få opp meldingen? Resultatet blir jo det samme, så hva er egentlig forskjellen i praktisk bruk? 7799767[/snapback] alert() vil gjøre at resultatet fra opersjonen i parentesen kommer opp i den boksen på skjermen som du beskriver, det å bare ha en kommando i en funksjon vil bare føre til at den blir eksekvert, hvis dette var det du lurte på? Lenke til kommentar
-maikel Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Det er nok bare jeg som er helt grønn. Jeg gikk gjennom eksemplene i en tutorial, og så at i eksemplet der funksjon var brukt ble resultatet det samme som i eksemplet der man skulle lage en alert, altså bare en boks man skulle trykke for at en annen boks kunne poppe opp. Men jeg skjønner nå at funksjoner altså kan brukes til mye mer. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå