Mark 9 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg har en Dell Dimension 3100C som er en relativt liten i størrelse. Så liten og billig at den ikke har AGP eller PCI muligheter, dermed gjenstår det bare PCI. Og ikke bare PCI, men p. g. a. størrelsen kan jeg ikke bruke vanlig PCI. Har kommet frem til at jeg kan bruke "Low Profile" kort på ca 8,5/9cm. Problemet er at jeg vil ha et med 256MB og de er ikke akkurat enkle å finne. Jeg har lett gjennom komplett, Netshop, PS Dataog MPX. Komplett har best utvalg på skjermkort blandt de, men ingen 256MB low profile. Så jeg spør dere som har kanskje vet bedre. Er det noen bra og høvelig rimelige slike kort der ute? Eller finnes det noen kort som er relativt enkle å gjøre om til Low Profile? Har sett det finnes ombyggingssett for dette. Setter pris på all hjelp Lenke til kommentar
peiper Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg har en Dell Dimension 3100C som er en relativt liten i størrelse. Så liten og billig at den ikke har AGP eller PCI muligheter, dermed gjenstår det bare PCI. Og ikke bare PCI, men p. g. a. størrelsen kan jeg ikke bruke vanlig PCI. Har kommet frem til at jeg kan bruke "Low Profile" kort på ca 8,5/9cm. Problemet er at jeg vil ha et med 256MB og de er ikke akkurat enkle å finne. Jeg har lett gjennom komplett, Netshop, PS Dataog MPX. Komplett har best utvalg på skjermkort blandt de, men ingen 256MB low profile. Så jeg spør dere som har kanskje vet bedre. Er det noen bra og høvelig rimelige slike kort der ute? Eller finnes det noen kort som er relativt enkle å gjøre om til Low Profile? Har sett det finnes ombyggingssett for dette. Setter pris på all hjelp 7799480[/snapback] Dette blir det tøft å finne, ihvertfall til en pris du bør være villig til å betale. Hva skal du egentlig med 256MB minne på et PCI skjermkort? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Så liten og billig at den ikke har AGP eller PCI muligheter, dermed gjenstår det bare PCI.7799480[/snapback] Jeg var litt i tvil hvor du mente PCI eller PCIe, men det ser ut til at du har 2 stk gammeldags PCI og 1 stk PCIe-x1 port. Det ser ut som dette PCI skjermkortet kan brukes sammen med en low profile brakett. Noen ganger følger braketten med og andre ganger ikke. Du kan sende en epost til en av de tre nettstedene som selger det og spørre. Dette blir det tøft å finne, ihvertfall til en pris du bør være villig til å betale. Hva skal du egentlig med 256MB minne på et PCI skjermkort?7800014[/snapback] Det kan være ett eller annet spill med 256MB som minimumskrav. Kortet knuser nok den interne grafikken på ytelse så det kan jo være et bra valg. Vista krever forresten også minst 256MB for å bruke 2D-oppløsninger på over 1280x1024 for å kjøre pynten "Aero". Lenke til kommentar
peiper Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Dette blir det tøft å finne, ihvertfall til en pris du bør være villig til å betale. Hva skal du egentlig med 256MB minne på et PCI skjermkort?7800014[/snapback] Det kan være ett eller annet spill med 256MB som minimumskrav. Kortet knuser nok den interne grafikken på ytelse så det kan jo være et bra valg. Vista krever forresten også minst 256MB for å bruke 2D-oppløsninger på over 1280x1024 for å kjøre pynten "Aero". 7800323[/snapback] Aaaaah, skjønner. En drøy 1000 lapp, OK, kan være verd det for de riktige grunnene. Vista er en av dem. Jeg skal ikke være påståelig, men jeg vet ikke om noen spill som krever 256MB skjermkort men så svak GPU. Komplett har forøvrig ombyggingssett for dobbelbreddekort, men det er en DVI og en VGA utgang. Må leke blikkenslager da, for å fikse litt på braketten. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Hvis det bare er for å få Vista til å kjøre så kan du prøve dette trikset først: Gå inn i bios og still opp mengden minne som skal settes av til den integrerte grafikken. Prøv først med 128MB, det kan hende det er nok til at Vista kan kjøre Aero. Hvis det ikke fungerer, prøv med 256MB. Hvis ikke det heller fungerer så er det bare å kjøpe grafikkortet. Den integrerte grafikken i systemet er forresten Intel GMA 900. Redigert: Maksimalt grafikkminne er vist 128MB. Prøv med det først. Det kan godt hende det går fint selv om det ikke når kravene til Vista. Endret 25. januar 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Markedsføringsavdelingen til Intel påstår at vista Aero vill kjøre "nydelig" på deres integrerte brikkesett G965, 945G og 945GM. Vel, det kan jo hende det er sant så det er verd et forsøk. Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Sorry, har ikke vært innom og svart før nå. Valgte å motta epost ved svar, men enten har ikke det funka, eller så har de blitt oppfatta som spam. Tusen takk for alle tips Vurderer å kjøpe en PC til, eller ny innmat til en annen PC. Blir kanskje det enkleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå