Gå til innhold

Tv-ut støtte i linux? (ATI & Ubuntu)

eab

Anbefalte innlegg

Hei

Har ubuntu 6.10 og et ati radeon 9800pro på/i maskinen nå. Trenger hjelp til å fikse tv-ut, da tv'n blir brukt flittig til filmvisning osv.

Har lest og søkt, men ærlig talt så er det jeg finner enten eldgammelt eller ganske gresk for meg. Hittil har jo alt gått lekende lett, selv for en nybegynner som meg selv, men det stoppa opp når jeg skulle sette meg ned og ordne dette.

Noen som har en framgangsmåte for å få det til, hvis det i det hele tatt er mulig? Ville jo vært synd å måtte gå tilbake til windows bare for å få bilde på tv'n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI-kort er litt sære, så det kan fort bli litt komplisert. Men her har du iallefall noen linker du kan begynne med:

wiki.ubuntu.com

ATItvout

Med nvidia så er det en del enklere enn med ATI. Men når neste versjon av ubuntu, feisty fawn kommer i april med xorg (det programmet som viser bilder på skjermen) versjon 7.3, tror jeg det blir en del lettere med multiskjermløsninger uansett hvilket skjermkort merke du har.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

Dette grenser til trolldom, men etter å ha startet maskinen på nytt dukket det faktisk opp bilde på tv-skjermen og pc-skjermen.

Eneste ulempe er at det klones direkte, og jeg må sette ned oppløsningen til 1024x768 dersom jeg skal få med hele skrivebordet på tv'n. I tillegg måtte jeg bruke x11 output fra vlc for å få bilde på tv'n. Uten slik output var det bare et svart felt på tv'n.

Litt knotete, men det virker nå iallefall :)

Nå mangler jeg bare å få live for speed til å fungere med wine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...