Gå til innhold

Feil av telenor


Anbefalte innlegg

Det begynte med at eg i slutten av november fikk en regning fra de med forfall i begynnelsen av desember.. Eg hadde litt lite penger då, men holdt på å selge leilighet.

 

Ringte de og fikk snakke med en hyggelig dame (trodde eg..) som sa det var greit med utsettelse til 3-4 Januar.

 

Den 23.12 sender de meg en inkassovarsel på samme faktura.. når eg får den er fristen gått ut. (7 januar). Dette pga den er sendt til min gamle adresse og posten har omadressert.. ) Er min skyld at eg ikke får den før siden eg ikke har meldt adresseendring.

 

uansett har ikke det noe med saken å gjøre. den skulle aldri vert sendt.

 

eg betaler inkassovarselen 7 januar og tror alt er greit. Sender de også en mail om ka som har skjedd og ber de kontakte meg dersom det er noe.. Hører ingenting mer..

 

I DAG. mottat eg en ny faktura på 800.. er er 420 faste avgifter.. helt greit.. men i tillegg så har de lagt på purregebyr 55 + adm. gebyr 30 + åpning av abbonemang 250.

 

Eg ringer inn til kundesenter som sier at eg ikke har fått noen utsettelse på dette. og hvis eg fremdeles er uenig så ber de meg kontakte fakturaavdeling i morra som har åpningstid mellom 8-16..

 

 

 

En ting er sikkert.. de 250 + 55 i purregebyr vil aldri bli betalt. De kan heller ikke sende dette kravet til inkasso siden det er omtvista. Skal de ha betaling her må de til forliksrådet og Det vil koste de ca 2000 i forskudd..

 

de 30 kr kan de kanskje få hvis dette ikke har noe med inkassovarselen/åpning av abb å gjøre..

 

Dette vil ikke bli betalt. jobber sjøl med inkasso og her kommer de ikke noen vei uten å gå via forliksrådet. !

Endret av HP_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første burde du endre tittelen din.

 

Hvis du jobber med inkasso burde du innse selv hvor dårlig sjangse du har.

 

Så lenge du ikke har noe skriftlig ut av den telefonsamtalen så blir det nok Telenor som vil vinne fram i forliksrådet er jeg redd. Du har ingen skriftlig dokumentasjon, de har fakturaer som ikke betalt av deg som de kan dokumentere.

 

Du har dårlig sak med mindre Telenor ikke gir seg.

 

Det du heller brude gjøre er å betale inn hele den regningen på 800 kr, og heller sende de en mail der du ikke anser innbetalingen som en aksept av kravet i sin helhet. Spesifiser hva du er uenig i og hvorfor. Blir du ikke godskrevet da så klag til teleklagenemnda hvis du vil.

 

Med denne fremgangsmåten unngår du å betale dyrt for behandlingen i forliksrådet.

Lenke til kommentar

eg har den dokumentasjonen eg trenger (skriflig) så frykter ikke forliksråd.. når de skal vere så amatører at de ikke loggfører det som blir sagt i en samtale så gidder ikke eg å sende over dokumentasjon..

 

Lar de heller få et knusende nederlag i forliksrådet...

Lenke til kommentar
eg har den dokumentasjonen eg trenger (skriflig) så frykter ikke forliksråd.. når de skal vere så amatører at de ikke loggfører det som blir sagt i en samtale så gidder ikke eg å sende over dokumentasjon..

 

Lar de heller få et knusende nederlag i forliksrådet...

7800125[/snapback]

 

Hvis du tok en telefonsamtale til telenor og ba om utsettelse har du ikke noe skriftlig bortsett fra ubetalte regninger.

Så her står Telenor sterkest.

 

Når du i tillegg ikke klarer å melde flytting til de i rett tid, ser de mest sannsynlig på deg som en som prøver å ro litt (selv om det ikke nødvendigvis er tilfelle), Du kommer ikke til å stille sterkt i forliksrådet pga dette.

 

Det er selvfølgelig dårlig av kundebehandleren du snakket med å ikke legge inn utsettelse på deg når hun sier det, men noen ganger skjer det mennesklige feil. Desverre. Det er også dårlig av den samme kundebehandleren å ikke loggføre samtalen. Jeg ville betalt regningen og deretter klaget på en ordentlig og ryddig måte etterpå. Skriv et brev der du er sakelig, har en fin tone, samtidig som du gjør det meget klart at her har kundebehandleren gjort en feil, du har ringt inn (be de sjekke telefonloggen din) men ingenting skjedde. Er sikker på du kommer gjennom med saken din da. Ikke nødvendig å gå til forliksrådet.

 

PS! ikke begynn klagen med "forbanna Telenor"

Endret av glosi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...