sofarytter Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Har kjøpt meg en Outlander, men får den ikke før i juli/august. Er litt interessert i å høre om det er noen her inne som har fått den og hvilke erfaringer de har med bilen så langt? 8488269[/snapback] Jeg fikk levert en av de aller første i midten av februar. Jeg er stort sett fornøyd, men jeg synes det er for mye hjulstøy på grov asfalt (som det stort sett er!), særlig når jeg skiftet til sommerdekk . Håper det er en vanesak... 8507891[/snapback] Jepp, dekkstøy var en av grunnene til at jeg ikke kjøpte Outlander. En annen årsak var mangel på høyderegulerbart ratt. Utilgivelig. Jeg endte tilslutt opp med en Mercedes. Fant ingen store feil på den 8508625[/snapback] Sommerdekk er jo litt hardere enn piggfrie vinterdekk, derfor mere støy! Litt uvant til å begynne med, men har allerede blitt bedre vant med det. Høyderegulert ratt har jeg ikke savnet et eneste sekund. Du kan glede deg til å få bilen ! Det eneste jeg savner er automat, men det er jo ikke tilgjengelig, og en mangel jeg var fullt klar over når jeg kjøpte! Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) så på autofil igår da lars erik "testet" den nye cr-v, samt test på dinside.no så sitter jeg her og lurer på om cr-v hadde kanskje vært et bedre kjøp enn den nye outlander (får den i juni) kan noen være så snill og hjelpe meg med å bekrefte at jeg har gjort et godt valg ved å kjøpe outlander (selv om det er forsent, da jeg får den levert i juni) 8408192[/snapback] Vel, jeg var aldri i tvil da jeg bestillte min nye CR-V. Jeg har bestillt en sort 2,2 DOHC i-CTDi, 140 hk Executive. Den er stinn av utstyr. Grunnen til jeg valgte CR-V er at den har en fantastisk Diesel kombinert med en nydelig 6-trinns girkasse. Den har meget bra kjørekomfort/egenskaper. Fantastisk gode skinnseter, samt bakseter som kan justeres i lengderettning og ryggen. Den virker faktisk bedre sammenskrudd enn Outlander. (bare et inntrykk). Autofil: Jan Erik Kjører CR-V Diesel Bladet Motor om Honda sin dieselmotor (her i accord, men samme motor) Den utrolige dieselmotoren er grunn nok. Honda er nemlig sære når det gjelder motorer, de skal lage alt selv. Bilen har kanskje den beste dieselmotoren på markedet Dinside om CR-V Diesel Hondas 2,2-liter er en litt spesiell dieselmotor som, kanskje ved siden av BMWs dieselmotorer, er av typen som gjør at du av og til lurer på om det er diesel eller bensin på tanken. Motoren oppleves som ivrig og lettpustet, og i tillegg ganske kultivert. Spesielt på lave turtall er den tilgivende og hjelpsom, og selv fra lave 1.000 o/min er motoren villig til å jobbe. Velg riktig når du kjøper nybil CR-V kommer meget bra ut her på verditap av nye biler. Outlander er uten tvil et bra bil, men den når ikke helt opp til CR-V sånn motor/utstyr/kjøremessig. Den store fordelen til Outlander, er prisen og 5års garanti. Så om CR-V 2,2 DOHC i-CTDi, 140 hk Executive er innen rekkevidde prismessig, vil jeg anbefale deg å gå for denne bilen. Tror ikke det skal være vansklig å si opp en evt., kontrakt på Outlander, fordi den vil nok bli solgt før du har fått gått ut av døren igjen. Får min CR-V i Juni. Har da ventet i 4,5 måned Ble ikke helt billig heller med vinterdekk på 17" alu, Avtakbart hengerfeste og pluss-stylingpakke. Bikka 500k. Endret 3. mai 2007 av langtongting Lenke til kommentar
Gynt Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Til alle dere som har gleden av å ha mottatt Outlanderen, og alle dere som har prøvekjørt den: Hvordan opplevde dere radioen? Ser på "Aftenposten debatt" at noen opplever mottagerkvaliteten på radioen som dårlig. Noen her som kan avkrefte/bekrefte dette? Lenke til kommentar
Lasse65 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Til alle dere som har gleden av å ha mottatt Outlanderen, og alle dere som har prøvekjørt den: Hvordan opplevde dere radioen? Ser på "Aftenposten debatt" at noen opplever mottagerkvaliteten på radioen som dårlig. Noen her som kan avkrefte/bekrefte dette? 8559930[/snapback] Jeg har så vidt prøvekjørt og syntes mottakerforholdene var dårlige. I tillegg var jeg ikke imponert over lydkvaliteten på det store anlegget som Mitsubishi skryter sånn av. (Se tidligere innlegg fra meg). Når det i tillegg viser seg at mange klager på dekkstøy og utsatt leveringstid lurer jeg på om jeg har kjøpt katta i sekken. Blir spennende å se om jeg får bil levert i juni som lovet..... Lenke til kommentar
Bunta Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Vet noen om det er fullgalvanisert karosseri på den nye Outlanderen? Har jo fått 12 års rustgaranti. Har registrert at relativt nye biler fra Mitsubishi har rustangrep bl.a på bakskjermene. Er biler fra Mitsubishi spesielt utsatt for rust p.g.a dårlig kvalitet fra fabrikken, eller hvordan er det? Det er dette som evnt. hindrer meg i å kjøpe meg en ny Mitsubishi. Noen som har samme synspunkt? Lenke til kommentar
sofarytter Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Til alle dere som har gleden av å ha mottatt Outlanderen, og alle dere som har prøvekjørt den: Hvordan opplevde dere radioen? Ser på "Aftenposten debatt" at noen opplever mottagerkvaliteten på radioen som dårlig. Noen her som kan avkrefte/bekrefte dette? 8559930[/snapback] Jeg er enig at det virker som om FM-mottakeren er for dårlig, og har klaget på det hos forhandler - men de hadde ingen spesiell kommentar til dette - men skal ta det opp på nytt. Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Synes Outlander ser ut til å være en veldig bra bil. Enig at CR-V ser bedre ut innvendig, men Outlander er tøffere utvendig. Jeg ville gått for en Outlander Instyle, fremfor en CR-V pga pris. Toppmodellen har alt det utstyret jeg trenger! Outlander har også et bedre firehjulstrekksystem enn CR-V. CR-V kjører på forhjulstrekk helt til hjula spinner, mens på Outlander kan du selv velge!! -Larsson Endret 26. mai 2007 av larsson66666 Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Fattern har bestilt en sånn! Lenke til kommentar
bjejoh2 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Så en reportasje for noen dager siden om Biodiesel. Der ble det hevdet av svært mange av dieselbilene på markedet i dag kan kjøre på dette. Spesielt ble Volkswagen fremhevet at de hadde mange Biodiesel klare biler. Biodiesel ser ut til å ligge et par kroner under normal dieselpris. Nå er jo Outlander sin motor en Volkswagen. Noen som vet om den da kan bruke Biodiesel? Teknisk Ukeblad - Biodiesel 8411418[/snapback] Her er svaret fra Mitsubishi-importøren: "Fabrikken tillater ikke bio drivstoff i større mengde brukt på våre motorer, verken bensin eller diesel. Kun som følger: Bensin: Inntil 5% Etanol (bensin kan allerede ha etanol i seg) Diesel: Inntil 5% bio - drivstoff. Innblanding utover dette vil føre til at de krav til avgassutslipp myndighetene stiller, ikke lenger tilfredstilles: Kjøretøyet vil ikke lenger være i overenstemmelse med typegodkjenningen for det aktuelle kjøretøy. Dessuten vil drivstoffet kunne skape driftsforstyrrelser, med hensyn til påvirkning av slanger, rør og pakninger. E85 som erstatning for bensin, eller rapsolje eller annen form for dieselerstattning kan mao ikke brukes i våre motorer. Dersom ikke godkjent drivstoff benyttes og feil som oppstår kan tilskrives bruk av dette vil bilens garanti ikke lenger være gyldig. Håper dette ga svar på dine spørsmål. Med vennlig hilsen MMC Norge AS Per Einar Strand" Lenke til kommentar
bjejoh2 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Vet noen om det er fullgalvanisert karosseri på den nye Outlanderen?Har jo fått 12 års rustgaranti. Har registrert at relativt nye biler fra Mitsubishi har rustangrep bl.a på bakskjermene. Er biler fra Mitsubishi spesielt utsatt for rust p.g.a dårlig kvalitet fra fabrikken, eller hvordan er det? Det er dette som evnt. hindrer meg i å kjøpe meg en ny Mitsubishi. Noen som har samme synspunkt? 8579915[/snapback] Jeg skal uansett kjøre min Outlander rett til understell- og hulromsbehandling. Dessuten skal jeg sette inn Lokari innerskjermer slik at jeg ikke risikerer rust i skjermene. Planen er at bilen skal se pen ut når jeg selger den om 10 år. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Vet noen om det er fullgalvanisert karosseri på den nye Outlanderen?Har jo fått 12 års rustgaranti. Har registrert at relativt nye biler fra Mitsubishi har rustangrep bl.a på bakskjermene. Er biler fra Mitsubishi spesielt utsatt for rust p.g.a dårlig kvalitet fra fabrikken, eller hvordan er det? Det er dette som evnt. hindrer meg i å kjøpe meg en ny Mitsubishi. Noen som har samme synspunkt? 8579915[/snapback] Jeg skal uansett kjøre min Outlander rett til understell- og hulromsbehandling. Dessuten skal jeg sette inn Lokari innerskjermer slik at jeg ikke risikerer rust i skjermene. Planen er at bilen skal se pen ut når jeg selger den om 10 år. 8954464[/snapback] Det er nok ingen som vil ha en SUV om 10 år Da er det miljø og lavt forbruk som gjelder. Lenke til kommentar
ovkar Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Vet noen om det er fullgalvanisert karosseri på den nye Outlanderen?Har jo fått 12 års rustgaranti. Har registrert at relativt nye biler fra Mitsubishi har rustangrep bl.a på bakskjermene. Er biler fra Mitsubishi spesielt utsatt for rust p.g.a dårlig kvalitet fra fabrikken, eller hvordan er det? Det er dette som evnt. hindrer meg i å kjøpe meg en ny Mitsubishi. Noen som har samme synspunkt? <{POST_SNAPBACK}> Jeg skal uansett kjøre min Outlander rett til understell- og hulromsbehandling. Dessuten skal jeg sette inn Lokari innerskjermer slik at jeg ikke risikerer rust i skjermene. Planen er at bilen skal se pen ut når jeg selger den om 10 år. <{POST_SNAPBACK}> Det er nok ingen som vil ha en SUV om 10 år Da er det miljø og lavt forbruk som gjelder. Hei, jeg kjøpte en Outlander med 2.4 l bensin automat med 177 hk til drosje og monterte et LPG anlegg under bilen, slik at bagasjeplass ikke skulle forsvinne. Bilen er nå kjørt ca 60 000 km og fungerer helt perfekt. Jeg har nå ca 5 kr i drivstoffutgifter pr mil. Jeg synes også at bilen har veldig god benplass, og ettersom bilen er en syvseter kan der også plasseres barneseter på bakerste benk. Det med FM radioen stemmer det at signalet forsvinner og ny kanal blir sporet opp. Dette kan være litt irriterende. Gassanlegget koster ca 25.000 for de som kunne tenke seg dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå