Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Mitsubishi Outlander


ingesqz

Anbefalte innlegg

Har en kommentar til motoren i Outlander. VW motoren gir god ytelse til prisen og er også ganske "miljøvennlig". Den slipper ut relativt lite CO2 sammenlignet med ytelsen til tilsvarende motorer, sammenlign f.eks. med 150 hk motoren i Chevrolet Captiva - 170 g CO2 versus 200 g CO2. Men hvorfor i allverden har vi hk-avgiften fremdeles? Både Captiva og Outlander er unødvendig dyre pga. denne avgiften. CO2-avgift og vektavgift burde vært tilgjengelig til å styre i miljøvennlig retning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen av de her inne av de som har bestilt Outlander som skal foreta tuning?

 

Jeg tror jeg vil gjøre dette ettersom  Mitsubishi gjør dette med garanti i behold.

Skader ikke med litt mer NM og HK :-)

8401230[/snapback]

 

I og med at Mitusbishi gjør dette med garantien i behold, sier du, så antar jeg at dette er noe Mitsubishi da utfører? Har du noen info om hva det koster og hva ytelsene blir?

 

Har bestilt en som kommer i juli/august. Synes at motoren virker litt død i nedre del av registeret, så en liten piff kunne være å foretrekke, i alle fall så lenge det ikke går utover garanti og ikke koster alt for mye.

Lenke til kommentar
I og med at Mitusbishi gjør dette med garantien i behold, sier du, så antar jeg at dette er noe Mitsubishi da utfører? Har du noen info om hva det koster og hva ytelsene blir?

 

Har bestilt en som kommer i juli/august. Synes at motoren virker litt død i nedre del av registeret, så en liten piff kunne være å foretrekke, i alle fall så lenge det ikke går utover garanti og ikke koster alt for mye.

8402883[/snapback]

 

Dette er noe Mitsubishi utfører ja. Prisen er ca 6000.

Fra 140 hk til ca 160 Hk

310 Nm til ca 350 Nm

 

I tillegg vil dieselforbruket gå ned.

 

Jeg har også god tro på at tuning vil bidra til å bedre effektøkning i det nedre registeret. Jeg får bilen i Juni og vil sannsynligvis bestille tuning.

Kan gjerne gi tilbakemelding om tuningen her når jeg mottar bilen.

Endret av Dallas
Lenke til kommentar
Dette er noe Mitsubishi utfører ja. Prisen er ca 6000.

Fra 140 hk til ca 160 Hk

310 Nm til ca 350 Nm

 

I tillegg vil dieselforbruket gå ned.

 

Jeg har også god tro på at tuning vil bidra til å bedre effektøkning i det nedre registeret. Jeg får bilen i Juni og vil sannsynligvis bestille tuning.

Kan gjerne gi tilbakemelding om tuningen her når jeg mottar bilen.

8403188[/snapback]

Spør du meg er tuning (mer eller mindre) utelukkende positivt så lenge man ikke drar den for langt. (Dvs. å "chippe" en bil er positivt, men når man begynner med ombygging og utskifting av ymse deler for å øke effekt ytterligere så er man på feil side av det som gjør bilen godt.)

 

Etter chipping går bilen renere og mer effektivt - som gir økt ytelse og redusert drivstofforbruk. Vinn-vinn altså. Selvsagt ligger dog potensialet der til å tyne bilen mye mer når man har den ekstra effekten, og da går jo ikke akkurat drivstofforbruket ned... ;) Men kjører man en chippet bil og en u-chippet bil på samme måte så vil den chippede bilen bruke minst drivstoff. (Om man har valgt en kvalitetschip.)

 

Merket en ok nedgang i drivstofforbruket når jeg chippet min (Audi), men til gjengjeld gikk jeg over til oktan 98 også da, så den økonomiske gevinsten blir nok heller utlignet... ;) Men det er da verdt det. :w00t:

Lenke til kommentar

så på autofil igår da lars erik "testet" den nye cr-v, samt test på dinside.no så sitter jeg her og lurer på om cr-v hadde kanskje vært et bedre kjøp enn den nye outlander (får den i juni)

 

kan noen være så snill og hjelpe meg med å bekrefte at jeg har gjort et godt valg ved å kjøpe outlander (selv om det er forsent, da jeg får den levert i juni)

Lenke til kommentar

Jeg vil si at du har gjort et godt kjøp :thumbup: . Jeg hadde maks flaks med bestilling av bil. Bestillte bilen onsdag før påskeuka, torsdag ringte selgeren og sa at jeg kunne få den ene bilen de hadde fått inn med tanke på demobil (stod innpakket i plast så den var ubrukt ja), og tirsdag i påskeuka rullet jeg ut i en flunka ny Outlander. :cool:

 

Jeg er veldig fornøyd med bilen. Tok en litt tid før jeg ble vant med den, var litt mer hjulstøy enn hva jeg husket etter prøveturen, men men, er blitt vant til den allerede. Kona har nå blitt komfortabel med å kjøre den også og vi angrer ikke på kjøpet.

 

Hadde ikke fått demonstrert handsfree settet i bilen før vi hentet den heller....holdt på å knekke sammen av latter da det eneste du må gjøre er å sitte å svare en engelsk kvinnestemme på en del spørsmål, så er mobilen koblet opp mot bilen. Kan lagre noen nummer i systemet, bare si call hjem så ringer den hjem..Man kan også bare si et nummer på engelsk så ringer den opp det også.... :D

 

Jeg så også på Autofil i går. Fikk en liten følelse av "neeeei....har jeg gjort et dårlig kjøp nå da" men jeg tror nok Outlander'n er et bra valg jeg. Har jo kommet godt ut av de fleste tester. Orker ikke heller gråte over spill melk eller kjøpt Outlander....he he

 

Må si jeg ikke misunner dere den lange ventetiden!

Endret av Rambol
Lenke til kommentar
så på autofil igår da lars erik "testet" den nye cr-v, samt test på dinside.no så sitter jeg her og lurer på om cr-v hadde kanskje vært et bedre kjøp enn den nye outlander (får den i juni)

 

kan noen være så snill og hjelpe meg med å bekrefte at jeg har gjort et godt valg ved å kjøpe outlander (selv om det er forsent, da jeg får den levert i juni)

8408192[/snapback]

Jeg er vel ikke den eneste som mistenker en viss form for happy-handshake-deal med bilforhandlerne om å ikke være alt for negativ ovenfor NOEN biler. Merk at Larsen ALLTID liker bilene han kjører. ;)

 

Det er som å lese AMCAR, de hadde en artikkel om Corvette C5 en gang i fortiden, de listet opp alle feilene ved bilen, og endte opp med å konkludere i at det var irrelevant, og bilen var fantastisk.

 

Å finne den skjulte meningen bak Jan Erik Larsens omtale av biler, er vanskeligere enn å finne den sjulte meningen bak svadaet til en eller annen nymodernistisk tulling som skriver vanskelig KUN fordi han vil være som andre modernister, via litterær analyse.

 

Eventuelt like vanskelig som å få Kåre Willoch til å opptre usikker.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Så en reportasje for noen dager siden om Biodiesel. Der ble det hevdet av svært mange av dieselbilene på markedet i dag kan kjøre på dette. Spesielt ble Volkswagen fremhevet at de hadde mange Biodiesel klare biler.

 

Biodiesel ser ut til å ligge et par kroner under normal dieselpris.

 

Nå er jo Outlander sin motor en Volkswagen. Noen som vet om den da kan bruke Biodiesel?

 

Teknisk Ukeblad - Biodiesel

Lenke til kommentar

Outlander tror jeg er en flott bil. Den har fått meget god omtale på tester og er vel også større enn CR-V'en?

 

Jeg tror ikke du har noe som helst å angre på. Jeg har sagt tidligere i dette forumet, at jeg ville kjøpt CR-V hvis ikke det ble en Touran, men nå tror jeg Outlander stiller sterkere for min del. Outlander virker mer kompakt og nybilgarantien er desto bedre på denne.

 

Som sagt.. jeg tror ærlig og rederlig at du har gjort ett godt valg!

Har du forresten passet på og bestillt med det lille ekstra som får bilen til å se litt "kulere" ut? Ofte så skal det veeeldig lite til.

 

Uansett... lykke til med outlander... tviler på at du kommer til å angre!

Lenke til kommentar

Helt enig ang Outlander vs CR-V.

 

Har ikke sett Autofilprogrammet om CR-V men Larsen har ingen troverdighet iforhold til vurdering av kvalitet så jeg tror ikke Dragon skal tenke så veldig mye på dette programmet.

 

I sammenligningstester jeg har lest, er Outlander og CR-V alltid vinnere.

 

For min del når ikke CR-V opp mot Outlander når det gjelder utseende og design. Synes Outlander er mye penere enn CR-V.

Lenke til kommentar

Tror opplevd og reell kvalitet er noe høyere hos CR-V enn hos Outlander. Synes også den ser hakket penere ut, spesielt innvendig. I tillegg er CR-V atskillig bedre utstyrt enn Outlander - også når man velger toppmodellen av Outlander. På CR-V får man f.eks. ryggecam/sensor og ikke minst den geniale radarbaserte cruise control'en (om man er villig til å bla opp da).

 

Men på en måte er det jo helt forskjellige biler. 4x4-systemet til CR-V er visstnok en vits, mens Outlander sitt system har fått OK skussmål tross at det ikke er permanent 4x4. Så den egner seg sikkert hakket bedre utenfor allfarvei enn CR-V. I tillegg er det jo en mye større bil - nesten en klasse opp... Her får du jo digert bagasjerom eller 7 seter, i CR-V får man ingen av delene.

 

Så vet man helt spesifikt hva man er ute etter når man skal handle bil tror jeg det går greit å velge mellom CR-V og Outlander - de er to forskjellige biler...

Lenke til kommentar
Tror opplevd og reell kvalitet er noe høyere hos CR-V enn hos Outlander. Synes også den ser hakket penere ut, spesielt innvendig. I tillegg er CR-V atskillig bedre utstyrt enn Outlander - også når man velger toppmodellen av Outlander. På CR-V får man f.eks. ryggecam/sensor og ikke minst den geniale radarbaserte cruise control'en (om man er villig til å bla opp da).

 

Men på en måte er det jo helt forskjellige biler. 4x4-systemet til CR-V er visstnok en vits, mens Outlander sitt system har fått OK skussmål tross at det ikke er permanent 4x4. Så den egner seg sikkert hakket bedre utenfor allfarvei enn CR-V. I tillegg er det jo en mye større bil - nesten en klasse opp... Her får du jo digert bagasjerom eller 7 seter, i CR-V får man ingen av delene.

 

Så vet man helt spesifikt hva man er ute etter når man skal handle bil tror jeg det går greit å velge mellom CR-V og Outlander - de er to forskjellige biler...

8411754[/snapback]

 

---------

 

Toppmodellen til CR-V er jo 65.000,- dyrere enn toppmodellen til Outlander. Tror man får VELDIG mye for den summen. Sikert både Navi, ryggekamera osv.

 

Utseende er nokså individuelt, men jeg er ganske så sikker på at de aller fleste vil si at utseende og design utvendig til Outlanderen er mye penere enn CR-V. Men jeg er enig i at interiøret er bedre i CR-V.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

Som du kanskje så litt lengre opp på siden så har jeg fått min Outlander. Er veldig fornøyd med bilen så langt, fikk den før påske så jeg har jo ikke fått kjørt så altfor mye med den enda.

 

Erfaringene mine så langt er at det er en veldig god bil å kjøre, oversiktelig og fin. Det man kan sette fingeren på er at det er litt hjulstøy i kupeen, litt slapp når du skal gi på litt i 1 gear og så synes jeg det er manglende oppbevaringsrom i bagasjerommet til litt småting.

 

Etter å ha vært på noen hytteturer siden påske har jeg nå tenkt å kjøpe et skillegitter mellom bagasjerommet og kupeen, det er vel det eneste jeg føler jeg mangler i bilen. Greit å ikke få bagasje i bakhodet dersom det blir bråstopp. Enkelt å montere og ta ut når du ikke bruker det, koster kr. 2200,-. Burde også koste på deg metallplaten som beskytter nedre støtfanger når du skal laste inn ting i bagasjen også...er ikke alltid man tar ned nedre del vet du og da er det lett å få riper.

 

Er bare å glede seg til å få bilen, jeg er veldig fornøyd til tross for ovennevnte punkter. Vet ikke hvordan det er med konkurrentene, testet de aldri. Jeg trengte bagasjeplassen samt at den kom bra ut i de fleste tester så da var det egentlig ikke så mye å tenke på.

Lenke til kommentar
Har kjøpt meg en Outlander, men får den ikke før i juli/august. Er litt interessert i å høre om det er noen her inne som har fått den og hvilke erfaringer de har med bilen så langt?

8488269[/snapback]

 

Jeg fikk levert en av de aller første i midten av februar. Jeg er stort sett fornøyd, men jeg synes det er for mye hjulstøy på grov asfalt (som det stort sett er!), særlig når jeg skiftet til sommerdekk :( . Håper det er en vanesak...

Lenke til kommentar
Har kjøpt meg en Outlander, men får den ikke før i juli/august. Er litt interessert i å høre om det er noen her inne som har fått den og hvilke erfaringer de har med bilen så langt?

8488269[/snapback]

 

Jeg fikk levert en av de aller første i midten av februar. Jeg er stort sett fornøyd, men jeg synes det er for mye hjulstøy på grov asfalt (som det stort sett er!), særlig når jeg skiftet til sommerdekk :( . Håper det er en vanesak...

8507891[/snapback]

 

Jepp, dekkstøy var en av grunnene til at jeg ikke kjøpte Outlander. En annen årsak var mangel på høyderegulerbart ratt. Utilgivelig. Jeg endte tilslutt opp med en Mercedes. Fant ingen store feil på den :)

Lenke til kommentar

Jeg venter også på bil i juli. Har prøvekjørt bilen med vinterdekk, men er det slik at hjulstøyen blir værre med sommerdekk? Det er ikke oppløftende! Hva med stereoanlegget som sitter i de to toppmodellene? Er lyden OK? Syntes det var litt blekk lyd når jeg prøvekjørte. Missunner forøvrig dere som allerede har fått bil. Håper jeg har noe å se fram til når bilen endelig kommer.

Lenke til kommentar
Lasse: Var det med dette Rockford-anlegget Mitsu' skryter sånn av?

8517402[/snapback]

 

 

Ja det var det anlegget. Tar gjerne i mot kommentarer på de som allerede har fått bil og har fått "tunet" anlegget. Når jeg prøvekjørte vet jo ikke jeg hvordan ting var innstilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...