Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Mitsubishi Outlander

ingesqz

Anbefalte innlegg

Outlander er per min mening ikke bra bil til den prisen.

Eneste pluss jeg kommer på er:

- Fett design på utsiden

- Stor bil, god plass.

Mens Minus er:

- Alt for lite bil til den prisen

- Kun en motor, 140 Diesel hk.

- DEKKSTØY UT ÅT HELVETTE!

- For spartansk innvendig. ALT for simpel!

- Nesten ingen standar utstyr. Alt må kjøpes ekstra, til en stiv pris.

Nei takk sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Fett design på utsiden

- Stor bil, god plass.

Mens Minus er:

Nei takk sier jeg bare!

8211397[/snapback]

De fleste biljournalister er enige om at Outlander gir god valuta for pengene sammenlignet med konkurrentene. Hvis du går inn på hjemmesiden til Outlander vil du også se at den kommer i forskjellige utstyrsklasser. Jeg kan ikke se at f.eks. CR-V er så mye bedre utstyrt i forhold til pris. Jeg har ikke sett Outlander men CR-V har jeg sett. Den var ikke direkte luksuriøs - typisk japansk interiør.

Hvis du ikke liker motorstøy kan du vente til den nye motoren kommer senere i år. Kanskje den vil gi lavere støynivå.

Lenke til kommentar
Ikke motorstøy, dekkstøy.

Og, hvem er konkurentene?

8212673[/snapback]

Mye dekkstøy tyder på dårlig isolasjon og da er det jo lite man kan gjøre.

Det er vel naturlig å sammenligne Outlander med f.eks. Honda CR-V, Toyota Rav4 og Suzuki Grand Vitara.

Lenke til kommentar

8212673[/snapback]

Det er vel naturlig å sammenligne Outlander med f.eks. Honda CR-V, Toyota Rav4 og Suzuki Grand Vitara.

8212864[/snapback]

------

Er noe dekkstøy, men i en sammenligningstest mellom CRV, Compass, Outlander og Rav4, ble Outlander sammen med CRV målt (dbA) til minst støy. CRV og Outlander hadde identiske tall ved 50 km/t og 80 km/t men CRV var litt mer stillegående under akselreaksjon.

Lenke til kommentar

- Fett design på utsiden

- Stor bil, god plass.

Mens Minus er:

Nei takk sier jeg bare!

8211397[/snapback]

Det som først og fremst jeg fant attraktivt var hvor lite forskjell det var mellom inngangsmodellen og toppmodellen. 50 000 forskjellen mellom 360' og 410' synes ikke jeg var ille med tanke på hva man fikk ekstra. F.eks.:

- Xenon lys

- 7 seter

- Rockford/Fosgate anlegget med sub.

- Skinnseter

- Nøkkelfri lås

- 18" felger

- Multifunk ratt

- Bluetooth integrasjon

- Sota vindu bak

- Cruise Control

++

Forskjellen mellom CRV's inngangsmodell og toppmodell er f.eks. 110'.

140 HK motoren er helt topp for meg siden jeg aldri ville betalt 50' ekstra for en litt større motor.

Lenke til kommentar
Forskjellen mellom CRV's inngangsmodell og toppmodell er f.eks. 110'.

8222311[/snapback]

Jojo, men på CR-V får man tross alt MYE utstyr også for de ekstra 110 000 kronene. Blant annet ryggesensor bak og ryggekamera, regnsensor, trykksensitivt navigasjonssystem, skinnseter, elektrisk justerbare seter, 18" felger, automatgear, 2-soners klimaautomat og ikke minst adaptiv cruisecontrol og ditto aktiv sikkerhet basert på avstandsradaren.

Regner med automat, navigasjonen og adaptiv cruise control alene trekker opp en 50-60 tusen. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

8212673[/snapback]

8212864[/snapback]

Har nå fått testkjørt Outlander. Jeg er enig i at dekkstøy er et problem. Det stod 17" felger på den jeg kjørte, Instyle. Jeg syns heller ikke de har truffet helt med interiøret. Midtkonsollen ser litt rar ut kan du si. Det er mye bra med bilen men det er også en del ting jeg forventet bedre, f.eks. det med kupestøy. Jeg noterte meg også at det manglet høydejustering av rattet.

Lenke til kommentar
Når jeg spør fohandler "Trondheim" sier han at 2,2l dieselen ikke kommer før slutten av neste år(2008) Dette må vel være en forsnakkelse,(med vilje?) Ser andre plasser at november 2007 :innocent:

8229435[/snapback]

Det er feil! Den kommer sannsynligvis oktober/november 2007, og er en Ford (PSA) 2.2 l diesel. Mitsu bygger bilen, Peugeot (4007)/Citroen (C Cross) forsyner med motor...

Det kommer også en 2.4 Mitsu motor (MIVEC) med automat senhøstes....til 70' pluss :-(

-Morten

Endret av mronseth
Lenke til kommentar
Jeg har og lyst på denne bilen. Skal låne en på torsdag for å få prøvd den litt så får vi se :)

8017457[/snapback]

har prøvekjørt den 2 ganger, da jeg ikke får bilen før i juni...

har lest nesten alle tester og omtaler om den, og jeg tviler ikke den dag idag at det er den "beste" bilen som tilfredstille vårt behov.

gleder meg til å kjøre forbi folk som spinner i en bakke osv (kan selvfølgelig hjelpe dem, da bilen har 4x4 lock samt kan trekke 2 tonn) hehehe

men det som er så utrolig bra, er at den bruker kun ca 0,68 på blandet kjøring, til å være 1690 kg

8017488[/snapback]

NB! Den har IKKE diff-sperre, ei heller lavgirsserie.

Den har en clutch-type semi senter-diff og åpne diff'er foran og bak.

Det som gjør den spess er traction control som bremser på spinnende hjul for å gi traction til motsatt hjul. Og DET gir deg fordel i forhold til ander AWD modeller.

På 4WD Auto har den MAX 40% kraft bak, på 4WD lås har den (progressivt) MAX 60% bak.

Altså, ingen diff-sperre, ingen lavgirserie, ingen 50-50 kraftforedeling, ingen proaktiv (torsen) type diff hverken foran, bak eller senter. Men en allikevel bra gjennomført AWD!

I verste tilfelle kan den GODT spinne i motbakke....

BTW - bestilte min i går - suveren bil for pengene!

-Morten

Endret av mronseth
Lenke til kommentar
Jeg har og lyst på denne bilen. Skal låne en på torsdag for å få prøvd den litt så får vi se :)

8017457[/snapback]

har prøvekjørt den 2 ganger, da jeg ikke får bilen før i juni...

har lest nesten alle tester og omtaler om den, og jeg tviler ikke den dag idag at det er den "beste" bilen som tilfredstille vårt behov.

gleder meg til å kjøre forbi folk som spinner i en bakke osv (kan selvfølgelig hjelpe dem, da bilen har 4x4 lock samt kan trekke 2 tonn) hehehe

men det som er så utrolig bra, er at den bruker kun ca 0,68 på blandet kjøring, til å være 1690 kg

8017488[/snapback]

NB! Den har IKKE diff-sperre, ei heller lavgirsserie.

Den har en clutch-type semi senter-diff og åpne diff'er foran og bak.

Det som gjør den spess er traction control som bremser på spinnende hjul for å gi traction til motsatt hjul. Og DET gir deg fordel i forhold til ander AWD modeller.

På 4WD Auto har den MAX 40% kraft bak, på 4WD lås har den (progressivt) MAX 60% bak.

Altså, ingen diff-sperre, ingen lavgirserie, ingen 50-50 kraftforedeling, ingen proaktiv (torsen) type diff hverken foran, bak eller senter. Men en allikevel bra gjennomført AWD!

I verste tilfelle kan den GODT spinne i motbakke....

BTW - bestilte min i går - suveren bil for pengene!

-Morten

8378931[/snapback]

----------

Har bestilt jeg også. Skal få min i Juni. Hvor lang bestillingstid er det nå?

Lenke til kommentar

----------

Har bestilt jeg også. Skal få min i Juni. Hvor lang bestillingstid er det nå?

8379317[/snapback]

Tja, jeg er blitt lovet i september.....så det blir vel ca 5 mnd. :hrm:

-Morten

8380454[/snapback]

Jeg bestilte i slutten av februar med levering i juni. Gleder meg veldig, denne ekstra ventetiden bygger bare opp forventningene, og jeg synes sommeren er beste tiden å få ny bil på. Rett i fra fabrikken til salta norske veier blir bare feil.

Noen som vet om leveringstidene blir holdt?

Mvh.

Inge

Lenke til kommentar
Jeg bestilte i slutten av februar med levering i juni. Gleder meg veldig, denne ekstra ventetiden bygger bare opp forventningene, og jeg synes sommeren er beste tiden å få ny bil på. Rett i fra fabrikken til salta norske veier blir bare feil.

Noen som vet om leveringstidene blir holdt?

Mvh.

Inge

8387802[/snapback]

Å få en 4x4 på sommeren blir jo også helt feil. :p;)

Lenke til kommentar

Jeg vet at flere av de som har bestilt før lanseringsdato har opplevd forsinkelser. Har også lest at noen hevder at pga enorm etterspørsel etter demobiler har forhandlere beholdt bestilte biler selv for å benytte de som demobiler. Vet ikke om dette er sant.

Jeg har på bakgrunn av dette forhørt meg hos min forhandler om min bil blir virkelig levert i juni. De mente at de kunne bekrefte shippingdato om ikke lenge og kan med bakgrunn i dette være nokså sikker på leveringsdato.

Forsinkelser i forbindelse med bestilling av nye biler har jeg inntrykk av at er nokså vanlig. Tror det er lurt å forholde seg til kjøpsloven med tanke på purring osv dersom vesentlige forsinkelse skulle oppstå.

Endret av Dallas
Lenke til kommentar
vis dere klager over at det er for lite hester, så kjøp 06modellen. den har 202hk men koster dog 460.000.

et annent minus er at det ikke er så god bagasjeplass i bilen, har ikke prøvd 07 modellen ennå da men.

:hmm:

8395202[/snapback]

06-modellen (Turbo-utgaven) er relativt sprek, men her jo helt håpløs på alt annet. Ser ikke spesielt stilig ut, elendig opplevd kvalitet, dårlig plass osv. Løftet seg enormt med 07-modellen - men de kunne dratt med seg Turbo-motoren. ;)

Men det kommer jo kanskje... Turbo-utgaven av forrige generasjon kom vel ikke før en god stund (et år eller to?) etter lansering den heller så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...