moby666 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hadde så si bestemt meg for kjøp at Outlander InStyle, men etter jeg testet den så ble det ikke noe av. Det som jeg IKKE likte med bilen var ( i "nesten" prioritet) -Den har ikke tilleggsvarmer (koster 20.000 ekstra), dette er et must! -Den delte bakluken fungere ikke bra med hengerfeste (helt idiotisk!) -Ikke lengdejustert ratt, fikk ikke noen god sittestilling. -Stygg plastikk i bla dører. Samt intsrumentpanel var grusomt. -Ryggevarsler er ekstra utstyr og blir montert på i Norge (uten lakk osv) Er selvfølgelig mye bra med bilen, men det veit sikkert alle :-) Endte opp med en Octavia 4x4 L&K isteden. Vi syntes den var mye bedre å kjøre samt billigere Lenke til kommentar
voluz Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hadde så si bestemt meg for kjøp at Outlander InStyle, men etter jeg testet den så ble det ikke noe av. Det som jeg IKKE likte med bilen var ( i "nesten" prioritet) -Den har ikke tilleggsvarmer (koster 20.000 ekstra), dette er et must! -Den delte bakluken fungere ikke bra med hengerfeste (helt idiotisk!) -Ikke lengdejustert ratt, fikk ikke noen god sittestilling. -Stygg plastikk i bla dører. Samt intsrumentpanel var grusomt. -Ryggevarsler er ekstra utstyr og blir montert på i Norge (uten lakk osv) Er selvfølgelig mye bra med bilen, men det veit sikkert alle :-) Endte opp med en Octavia 4x4 L&K isteden. Vi syntes den var mye bedre å kjøre samt billigere 8144590[/snapback] De feilene du påpeker er de som "bugger" meg med Outlander også - og som gjør den uaktuell. Synes ikke Mitsu har spreke nok motorer heller, men det er jo en annen sak. Octavia 4x4 L&K er sikkert et bra valg ja. Liten tvil om at den kjører bedre enn Outlander i hvert fall. Gidda ikke vente på Octavia Scout da? Men Scout kan jo ikke leveres i utstyrsnivå L&K, og da går man jo glipp av litt for mye snadder... Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hei. Jeg var og tok denne bilen i kort øyesyn i dag og syntes den så bra ut. Fikk ikke prøvekjørt da jeg ikke hadde tid, men får prøve å få gjort det snart. Har aldri hatt diesel motor tidligere, men går da ut ifra at denne sikkert holder til mitt bruk. Hva er forresten en tilleggsvarmer og hvorfor er det et must? Er det andre ting som man burde være oppmerksom på når man vurderer diesel motor i forhold til bensin? Jeg hadde tenkt til å kjøpe modellen som heter Intense+, litt dyrere enn hva vi i utg. pkt hadde tenkt til å legge i bil, men men. Synes denne så litt artigere ut enn Vectraen vi hadde kikket på tidligere og etter hva jeg har blitt fortalt så har også Opel et greit verditap også. Ihht hva som står på nettet så kommer Outlander'n til å være en "bruktbil-juvel" så da er det jo ihvertfall lov til å håpe på en god salgspris når man skal bytte. Bilen må nok ihvertfall være populær....spurte hvor lang leveringstid de hadde på den og fikk til svar at vi kunne få den i august...5 mnd leveringstid...det er drøyt synes jeg... Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg vurderer å vente til høsten jeg siden 2,2 literen kommer da, men vet ikke helt. Lenke til kommentar
Revi Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Problemet med tilhengerfestet er at når man slår ned nedre del av bakluken, så kan det så vidt komme ned i kula, men det skal vistnok være veldig marginalt. Det som blir gjort er at det blir satt på en liten gjennomsiktig film akkurat på det pkt som kan komme ned i kula. Bilen leveres kun med avtagbart tilhengerfeste, og det er vel strengt tatt ikke så veldig mange gangene at man kjører med tilhengerkulen på. Noe kjempeproblem anser nå ikke jeg dette for å være. At bilen MÅ ha tilleggsvarmer skjønner jeg ikke helt. Det er klart at dersom man ferdes i - 15 og kaldere hele vinteren, så kan det nok være så. Men sånne vintere har vi jo ikke lenger. For å få opp temperaturen i motoren raskere, så er det jo ikke dumt å bruke motorvarmer. Grandis leveres jo med samme motor, og så vidt meg bekjent, har det ikke vært spesielle klager på at bilen blir sent varm eller ikke oppnår normal driftstemp. Vurderer sterkt en Intense + selv. Har prøvekjørt den og må si at jeg likte den veldig godt. Kan være enig i at plasten ser litt "billig" ut, men det den taper på litt dårligere "opplevd kvalitet" tar den igjen på "faktisk kvalitet", tror jeg. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Når det reklameres om hvor mange watt stereoanlegget har i en bilreklame blir jeg automatisk skeptisk til denne bilen. Samme som Renault som brukte store deler av et reklamehefte for å reklamere for koppholdere og oppbevaringsrom. Sikkert bra bil, men større motor hadde ikke vært å forakte. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Sikkert bra bil, men større motor hadde ikke vært å forakte. 8151936[/snapback] Jau. Skjønner ikke hvorfor man må velge BMW, Audi eller Merce for å få en motor som er litt over snittet sprek. Men sånn er det altså. Derfor er bare de 3 tyske aktuell for min del. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg har som nevnt tidligere i denne tråden bestillt en Instyle som kommer i Juni. Ang. stereoanlegg - Dette er et Rockford Fosgate anlegg og de tøyser ikke med å oppgi mer watt en anlegget faktisk presterer. Rockford er et kvalitetsmerke innen bilstereo. Jeg har prøvd anlegget og det låter veldig bra. Ville vært dumt av Mitsubishi ikke om de ikke reklamerte med dette anlegget. Ang. interiør - Virker enkelt men stilrent etter min mening. Feks CRV sitt interiør ser bedre ut men nå når "ståldetaljer" egentlig er plast, (ser ut som crommet stål men er plast) så vet jeg ikke hva som er best jeg. Men jeg er enig i at Mitsubishi kunne ha gjort en litt bedre jobb når det gjelder interiøret. Ang ryggesensor - Jeg har bestillt med ryggesensor. Jeg spurte om denne ble lakkert i bilens farge ettersom denne blir ettermontert og fikk positivt svar på dette. Ang Motorstyrke - 0 - 100 km/t på 10.8 sek er tilstrekkelig for meg iallefall. Lenke til kommentar
Revi Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Motoren holder nok, den. Men den var litt merkelig. Veldig "tom" i nedre register men overraskende pigg i turtall opp mot 4.500 - 5.000 rpm. Forventet egentlig litt motsatt og kvalte bilen det første jeg gjorde. Men dette blir jo en vanesak. Interiøret synes nå jeg er helt ok, og bedre enn mange andre japanere som tuller på med midtstilte instrumenter, ingen midtkonsoll osv... Plassering av setevarmeknapper var krøkkete og selve knappene er helt lik de som ble brukt på midten av 90-tallet, men, men... Plastikken i dashbordet tror jeg lett kan bli småripete, var merker allerede på den jeg prøvde, men dette har jo med bruk å gjøre. Lenke til kommentar
moby666 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Problemet med tilhengerfestet er at når man slår ned nedre del av bakluken, så kan det så vidt komme ned i kula, men det skal vistnok være veldig marginalt. Det som blir gjort er at det blir satt på en liten gjennomsiktig film akkurat på det pkt som kan komme ned i kula. Bilen leveres kun med avtagbart tilhengerfeste, og det er vel strengt tatt ikke så veldig mange gangene at man kjører med tilhengerkulen på. Noe kjempeproblem anser nå ikke jeg dette for å være. Dette stemmer ikke! Hvis "koppen" på tilhengerfeste er på, så går den faktisk inn i luken. Kanskje ikke et kjempeproblem, men vær sikker at du glemmer det en gang! At bilen MÅ ha tilleggsvarmer skjønner jeg ikke helt. Det er klart at dersom man ferdes i - 15 og kaldere hele vinteren, så kan det nok være så. Men sånne vintere har vi jo ikke lenger. For å få opp temperaturen i motoren raskere, så er det jo ikke dumt å bruke motorvarmer. Grandis leveres jo med samme motor, og så vidt meg bekjent, har det ikke vært spesielle klager på at bilen blir sent varm eller ikke oppnår normal driftstemp. Vi prøvekjørte bilen over 2 dager. Temperaturen var mellom -5 og -8. Vi kjørte i kø inn mot Oslo, da ble bilen faktisk kald. Fikk ikke nok varme ut av varmeapperatet. Følte ut som jeg satt i en gammel boble Dette kunne faktisk vært veldig lett fikset, men aner at denne motoren bli faset fort ut når den nye 2.2 Literen kommer til høsten. Endret 14. mars 2007 av moby666 Lenke til kommentar
Revi Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Noen som har noen fomening om Outlanderen har bredt nok baksete til å frakte 3 barn i barnestol? En bakovervendt i midten og en på hver side... Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Noen som har noen fomening om Outlanderen har bredt nok baksete til å frakte 3 barn i barnestol? En bakovervendt i midten og en på hver side... 8156645[/snapback] ---- Vet ikke helt om jeg kan svare deg eksakt, men jeg har ingen tro på at andre biler er særlig mye bredere og egner seg bedre til å frakte 3 barnestoler. Det er iallefall rikelig med plass der og særlig er benplassen god. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Til dere som ikke visste det: Mitsubishi leverer tuning på alle nye dieselmotorer (RALLIART), uten at det går utover garantitiden (Altså 5 år) Var hos en motorforum forhandler her om dagen, og der stod det en splitter ny, svart L200 klar til levering. Motoreffekten var skremt opp til over 190hk 8119805[/snapback] ---------- Har undersøkt hos Mitsubishi idag. Det leveres pr idag ingen tuning til Outlander som i de andre modellen, men dette vil sannsynligvis komme. Tuning til Pajero hos Mitsubishi koster idag ca 8.000,- og man beholder 5 års garanti. Regner med at det koster omtrent det samme med Outlander. Nå vet ikke jeg hva effektøkningen vil være men sikkert ikke usansynlig med en økning fra 140 hk til 160-170 hk og fra 320 nm til 370-380nm Er det verdt det i tilfelle? Hva synes dere? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Nå vet ikke jeg hva effektøkningen vil være men sikkert ikke usansynlig med en økning fra 140 hk til 160-170 hk og fra 320 nm til 370-380nmEr det verdt det i tilfelle? Hva synes dere? 8161845[/snapback] Definitivt verdt det. Og å få fabrikkgarantien fortsatt i tillegg er jo genialt. Lenke til kommentar
Gravern Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Motoren holder nok, den. Men den var litt merkelig. Veldig "tom" i nedre register men overraskende pigg i turtall opp mot 4.500 - 5.000 rpm. Forventet egentlig litt motsatt og kvalte bilen det første jeg gjorde. Men dette blir jo en vanesak. Interiøret synes nå jeg er helt ok, og bedre enn mange andre japanere som tuller på med midtstilte instrumenter, ingen midtkonsoll osv... Plassering av setevarmeknapper var krøkkete og selve knappene er helt lik de som ble brukt på midten av 90-tallet, men, men... Plastikken i dashbordet tror jeg lett kan bli småripete, var merker allerede på den jeg prøvde, men dette har jo med bruk å gjøre. 8152683[/snapback] Til å være 140 dieselhester og 310Nm, angivelig ved 1750 omdr., må jeg si jeg er skuffet etter prøvekjøring. Motorstyringen til Mitsubishi har snudd hele poenget med diesel opp-ned. Den har ikke noe bunndrag i det hele tatt, og for meg som drar campingvogn, er dette nytteløst. Følte jeg ikke hadde noe å gi på med ut av et kryss i 2. gir. Med klampen i bånn begynte det å flytte seg etter ca 3 sekunder og da kan man ha feilberegnet trafikken katastrofalt. Sorry, det ble ikke noe handel på meg denne gangen. Håper 2.2-literen vil innfri. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Motoren holder nok, den. Men den var litt merkelig. Veldig "tom" i nedre register men overraskende pigg i turtall opp mot 4.500 - 5.000 rpm. Forventet egentlig litt motsatt og kvalte bilen det første jeg gjorde. Men dette blir jo en vanesak. Interiøret synes nå jeg er helt ok, og bedre enn mange andre japanere som tuller på med midtstilte instrumenter, ingen midtkonsoll osv... Plassering av setevarmeknapper var krøkkete og selve knappene er helt lik de som ble brukt på midten av 90-tallet, men, men... Plastikken i dashbordet tror jeg lett kan bli småripete, var merker allerede på den jeg prøvde, men dette har jo med bruk å gjøre. 8152683[/snapback] Til å være 140 dieselhester og 310Nm, angivelig ved 1750 omdr., må jeg si jeg er skuffet etter prøvekjøring. Motorstyringen til Mitsubishi har snudd hele poenget med diesel opp-ned. Den har ikke noe bunndrag i det hele tatt, og for meg som drar campingvogn, er dette nytteløst. Følte jeg ikke hadde noe å gi på med ut av et kryss i 2. gir. Med klampen i bånn begynte det å flytte seg etter ca 3 sekunder og da kan man ha feilberegnet trafikken katastrofalt. Sorry, det ble ikke noe handel på meg denne gangen. Håper 2.2-literen vil innfri. 8166045[/snapback] --- Å hevde at den ikke har bunndrag blir vel litt drøyt. Skal være enig i at det er noe dødt HELT nede i registeret men slik er mange andre også, blandt annet Ford sin 1.8 liter (feks S-Max). Her er forresten en knippe utdrag fra diverse tester som omhandler Outlander og motor: Fra test i Vimenn: "Som sagt byr Mitsubishi Outlander på god trekkraft og fint bunndrag. Fra 1 700- til 4 000 omdreininger i minuttet har man bra med moment tilgjengelig, mye takket være godt samarbeid mellom motor og girkasse. I fjerde- og femtegir, samt i typiske forbikjøringshastigheter, leveres det også bra med krefter. Null til hundre går unna på 10,8 sekunder, mens toppfarten nåes ved 187 km/t." Fra DinSide: "Motoren under Outlander 2.0 DI-D-panseret er altså en gammel kjenning fra Volkswagen-konsernet. Vi snakker her om pumpedyse-motor med turbo og ladeluftkjøler som yter 140 hestekrefter ved 4.000 omdreininger og 310 newtonmeter ved 1.750. Dette er en sterk kraftkilde som takler de 1,7 tonnene overraskende godt. 0 til 100 er oppgitt til 10,8 sekunder, tall vi ikke ser noen grunn til å sette spørsmålstegn ved. Bortsett fra problemet med fravær av kraft ved svært lave turtall, gjør motoren en flott jobb gjennom hele registeret og forbikjøringer er intet problem." Dn: "Denne motoren passer godt i bilen, den er relativt stillegående, er svært dravillig og ganske sprek. Null til 100 km/t går unna på 10,8 sekunder, og det er ikke ille. Outlander kommer foreløpig kun med en sekstrinns manuell girkasse. Girskiftene går uproblematisk med denne girkassen." Lenke til kommentar
Revi Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Har akkurat bestilt en Invite+ i Tunder Blue, kommer i august, lenge dit, men det får gå... Kona falt veldig for denne fargen, så da må det bli slik... Synes også den er fin. Skal bli artig å se om bilen innfrir forventningene, det vet man i grunnen ikke før man har brukt den i praktisk bruk en stund.. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Har akkurat bestilt en Invite+ i Tunder Blue, kommer i august, lenge dit, men det får gå... Kona falt veldig for denne fargen, så da må det bli slik... Synes også den er fin. Skal bli artig å se om bilen innfrir forventningene, det vet man i grunnen ikke før man har brukt den i praktisk bruk en stund.. 8166888[/snapback] Jau, er da en pen farge. Lenke til kommentar
doffmaister Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 jeg har en outlander turbo 202hk. fikk den opp til 210 synes den er er kanskje behaglig å kjøre. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 jeg har en outlander turbo 202hk. fikk den opp til 210 synes den er er kanskje behaglig å kjøre. 8191215[/snapback] Nå snakker vel du om Outlander 1. Forresten, varebilen nærmer seg med stormskritt og fattern og jeg venter forventningsfullt. Lurer litt på hvordan det blir i førersetet med tanke på plass for mine 2 meter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå