Gå til innhold

Anarkisme. en uting?


Anbefalte innlegg

Anarkistene vil ha en revolusjon hvor vi går rett fra dagens samfunn til det klasseløse/statløse samfunnet (endelig kommunisme) mens de som i dag kaller seg sosialister/kommunister vil lage en sterk stat, som etterhvert skal oppløse seg selv.

7984390[/snapback]

En liten notis:

 

Revolusjonær Anarkisme er egne rettninger innenfor anarkismen. Det finnes også veldig mange ikke-revolusjonære Anarkistiske rettninger som vil bygge maktstrukturene gradvis ned gjennom demokratiske virkemidler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem i all verden er det og hvorfor i helvete skulle jeg bry meg?

7985169[/snapback]

 

Hmm, jeg synes vitterlig det var noen som mente at det var lurt å la være å poste om man ikke hadde noe særlig å komme med.. Du kan ikke friske opp minnet mitt? ;)

7985180[/snapback]

Nei, jeg kan ikke friske opp minnet ditt. For jeg aner ikke hva du referer til. Høres ut som noe jeg godt kunne sagt, men kan ikke huske å ha sagt det til deg.

 

Dessuten så var dette et spørsmål om bildet som var postet kun er et tilfeldig bilde av en tenåring med hanekam som en foreldet stereotyp på anarkister eller om det faktisk på noen måte var relevant til diskusjonen.

Lenke til kommentar
Kan være, men den har i såfall utviklet seg til å bli totalt annerledes. Anarkister er mot en stat, kommunister ønsker at staten skal bestemme stort sett alt.

7986597[/snapback]

Det er der detaljene kommer inn. I Russland og Kina var statsosialisme, det du snakker om, et verktøy for å komme seg til Kommunismen. Kommunismen kommer først etter statsosialismen har sakte blitt brutt ned og hvor man tilslutt sitter igjen med et statsløst samfunn bygget opp av flere selvstendige kommuner som samarbeider, altså kommunisme.

 

Ingen av landene kom noe nærmere kommunisme med i løpet av sin tid med statsosialismen, heller tvert i mot. Noe som kanskje tilsier at det ikke var verdens mest gjennomtenkte teori.

 

For meg virker det i alle fall som vanlig folkevett at det er vanskelig å bygge ut et anarkistisk samfunn ved hjelp av noe som er i praksis ren fascisme.

Lenke til kommentar

Poenget er at når du driver en anarkistisk organisasjon skal du drive den på samme prinsippene som du vil ha etter revolusjonen.

 

Dermed blir det feil å ha et statssystem for å opprette staten om du skjønner.

 

Organisasjonen du jobber i for å oppnå noe skal være en slags miniatyr av hva du vil oppnå

Lenke til kommentar
Jeg så en kommunist med skjegg! Derfor har alle kommunister skjegg!

7993667[/snapback]

Jeg har skjegg. Betyr det at jeg er kommunist, eller betyr det at jeg er Muslim? :hmm:

7993700[/snapback]

 

Ja, helt klart en av delene! Jeg vil si at dersom du har skjegg, men bortbarbert bart, er du nok muslim. Hvis ikke, må du da naturligvis være kommunist... :!:

Endret av Floyd67
Lenke til kommentar
Jeg så en kommunist med skjegg! Derfor har alle kommunister skjegg!

7993667[/snapback]

Jeg har skjegg. Betyr det at jeg er kommunist, eller betyr det at jeg er Muslim? :hmm:

7993700[/snapback]

 

Ja, helt klart en av delene! Jeg vil si at dersom du har skjegg, men bortbarbert bart, er du nok muslim. Hvis ikke, må du da naturligvis være kommunist... :!:

7996607[/snapback]

Faen, jeg hadde håpet jeg var muslim. :(

 

Eller kan kommunister også ta flere koner? :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...