Mr.M Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Se vedlagte bilde. Hva kan årsaken være når det står slik? Første jeg tenker er kanskje manglene betalt forsikring, eller kan det være andre tingen også? Hvis man er kjøper, -kan det by på problemer ved omregistrering? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 At bilen er begjært avskiltet, antar jeg betyr at det enten ikke er betalt årsavgift, eller at den ikke er fremvist for eu-godkjenning el.l. Correct me if I'm wrong. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Det betyr at den blir avskiltet hvis du blir stoppet i en rutinekontroll. Grunnene kan være som dere nevner, ikke betalt forsikring, ikke eu-godkjent i tide og ikke betalt årsavgift. Førstnevnte er vell trolig i dette tilfellet. Det har ingen konsekvenser for deg som kjøper, untatt om du blir avregistrert før du får ordnet opp i manglene, da må du betale gebyr for å få skiltene tilbake. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Begjæring om avregistrering kan komme an forskjellig, om man ikke har kjennskap til bilen, blir det som lotto å tippa hva grunnen er. Ring BT og hør hva problemer er. Om det kan skape problemer ved omregistrering? Ja. Du får ikke omregistrert bilen før dette er ordnet opp i, så det avhenger helt og holdent av hva problemet er. Er det manglende forsikring er det ingen problem, da det er din de henter frem når du skal registrere den. Om det er en mangellapp (dvs bilen har blitt stoppet i kontroll på veien og får mangel for f.eks senkesett/felg/ratt/osv), må bilen godkjennes før bilen kan omregistreres. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Fant ut idag at det også kan være en grunn til, i tillegg til det som allerede er nevnt. Ringte Biltilsynet ang. "et tilfelle" likt det overstående (avskilting begjæring) og fikk opplyst at det var p.g.a. at kjøretøyet nylig var solgt og ikke omregistrert på ny eier/selger (skal vel skje innen 3 dager) og skiltene heller ikke innlevert. Ifølge dama på BT hadde det ingen (økonomiske) konsekvenser for "meg" hvis jeg kjøpte bilen. Hva med ubetalte parkeringsbøter, borttauing, etc? Hefter det på selve bilen, eller på eieren på det aktuelle tidspunktet? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Parkeringsbøter/borttauing har ingenting å si, det går ikke via Biltilsynet. Om bilen er begjært avreg pga manglende omregistrering, er det bare å fyre på, da har det ingenting å si for din del (med mindre det ligger mangellapper eller lignende inne og blokker). Endret 26. januar 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå