Håvard Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Hei. Har installert smoothwall på en datamaskin jeg har stående her, fordi den skal brukes som router på et lan. Installasjonen går helt fint, men etter at installasjonen er ferdig, og jeg restarter skjer dette: http://www.danielsn.ath.cx/haavard/P1010061.JPG Jeg har prøvd med flere forskjellige harddisker, brukt Ultimat Boot CD for å ta en low-sector format og "zero out data", men uten hell. Da jeg i full irritasjon prøvde å installere windows gikk det helt fint, og datamaskinen bootet greit. Så noen som har en ide om hva som kan være feil? Edit: Vet at cd-imaget er helt lastet ned, da jeg både har sjekket med md5, og lastet ned fra både torrent og smoothwall sine sider. Endret 25. januar 2007 av Hrisebro Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hei. Har installert smoothwall på en datamaskin jeg har stående her, fordi den skal brukes som router på et lan.Installasjonen går helt fint, men etter at installasjonen er ferdig, og jeg restarter skjer dette: http://www.danielsn.ath.cx/haavard/P1010061.JPG Jeg har prøvd med flere forskjellige harddisker, brukt Ultimat Boot CD for å ta en low-sector format og "zero out data", men uten hell. Da jeg i full irritasjon prøvde å installere windows gikk det helt fint, og datamaskinen bootet greit. Så noen som har en ide om hva som kan være feil? Edit: Vet at cd-imaget er helt lastet ned, da jeg både har sjekket med md5, og lastet ned fra både torrent og smoothwall sine sider. 7798871[/snapback] Har hatt noe an samme problemet, installerte på en gammel pc. Mener problemet ble fikset dersom eg brkte lilo istedenfor grub og at disken er koblet til som hda på datamaskinen. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg bruker lilo, og disken er hda.. Og det løste seg ikke her.. Noen andre tips? Det haster, da den må være brukbar til neste helg. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Liten bump - Haster! Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Liten bump - Haster! 7828132[/snapback] trur du får bedre svar på smoothwall sine forum. mange brukere som har peiling der. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Liten bump - Haster! 7828132[/snapback] trur du får bedre svar på smoothwall sine forum. mange brukere som har peiling der. 7837324[/snapback] Hehe sant. Problemet er løst. Vi bytta rett og slett pcn vi skulle installere det på, og det funker nå.. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Har hatt samme problem selv. Løsningen er harddisken SmoothWall er installert på, må stå som master på Primary IDE Channel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå