Gå til innhold

Problem med installasjon av Smoothwall

Anbefalte innlegg

Hei. Har installert smoothwall på en datamaskin jeg har stående her, fordi den skal brukes som router på et lan.

Installasjonen går helt fint, men etter at installasjonen er ferdig, og jeg restarter skjer dette:

http://www.danielsn.ath.cx/haavard/P1010061.JPG

Jeg har prøvd med flere forskjellige harddisker, brukt Ultimat Boot CD for å ta en low-sector format og "zero out data", men uten hell.

Da jeg i full irritasjon prøvde å installere windows gikk det helt fint, og datamaskinen bootet greit. Så noen som har en ide om hva som kan være feil?

Edit: Vet at cd-imaget er helt lastet ned, da jeg både har sjekket med md5, og lastet ned fra både torrent og smoothwall sine sider.

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har installert smoothwall på en datamaskin jeg har stående her, fordi den skal brukes som router på et lan.

Installasjonen går helt fint, men etter at installasjonen er ferdig, og jeg restarter skjer dette:

http://www.danielsn.ath.cx/haavard/P1010061.JPG

Jeg har prøvd med flere forskjellige harddisker, brukt Ultimat Boot CD for å ta en low-sector format og "zero out data", men uten hell.

Da jeg i full irritasjon prøvde å installere windows gikk det helt fint, og datamaskinen bootet greit. Så noen som har en ide om hva som kan være feil?

Edit: Vet at cd-imaget er helt lastet ned, da jeg både har sjekket med md5, og lastet ned fra både torrent og smoothwall sine sider.

7798871[/snapback]

Har hatt noe an samme problemet, installerte på en gammel pc. Mener problemet ble fikset dersom eg brkte lilo istedenfor grub og at disken er koblet til som hda på datamaskinen.

Lenke til kommentar
Liten bump - Haster!

7828132[/snapback]

trur du får bedre svar på smoothwall sine forum.

mange brukere som har peiling der.

7837324[/snapback]

Hehe sant.

Problemet er løst. Vi bytta rett og slett pcn vi skulle installere det på, og det funker nå.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...