Gå til innhold

AMD vs. Pentium, Forskjell i hastighet?

8wt1

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg har kjøpt en:

AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket AM2, 512KB, BOXED m/vifte

Fikk vite at en AMD prosessor's GHz tilsvarer en annen GHz på en Intel Pentium Prosessor..

Hvor mye GHz tilsvarer denne AMD'en på en Intel Pentuim prosessor?

Er redd jeg kanskje har kjøpt en litt treg prossessor...hvor mye kan den klokkes til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tilsvarte en gitt mengde ghz til en eldre intel prosessor for en liten stund siden. Husker ikke helt hvilken type de refererte til igjen, men 3800+ er et utgangspunkt som skal illustrere at denne tilsvarer 3,8ghz på den intel cpu'n pr kjerne. Egentlig er denne merkingen i dag i mne øyne ubetydelig, siden den ikke lenger gjelder for intel prosessorer i dag. Intels nyeste prosessorer kjører på 2ghz +- og slår din cpu.

Jeg sier ikke at du har gjort et dårlig kjøp, tvert imot, din cpu er knallbra den også. Du kan kansje klare å klokke den til 2,7ghz++, men også dette varierer fra cpu til cpu.

Hvilken kjerne har du? manchester?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Kjerne?? hehe, hakke så god peiling, men kan si deg i grovhet hva jeg har kjøpt:

---------------------------------------------------------------------------------------------

Prosessor: AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket AM2, 512KB, BOXED m/vifte

Hovedkort: ABIT KN9 SLI, nForce 570 SLI,Socket-AM2, DDR2, 2XGbLAN, Firewire, ATX, 2xPCI-Ex16

Harddisk: Samsung SpinPoint P120 250GB SATA2 8MB 7200RPM

Vifte: NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm Vifte, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

Minne: Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Skjermkort: Gainward GeForce 7950GT 512MB,1,4ns DDR3 ,PCI-Express, "BP7950GT-512-TV-DD"

-------------------------------------------------------------------------------------------

Er dette en kraftpakke?? Ble ganske dyr da jeg satt den sammen...tenkte mest på spill, særlig Flight Simulator X! Har lest en del reviews av dette spillet, og ALLE mener at man minst må ha en Pentium 3,0 GHz Prosessor. Vil da min AMD prosessor kunne måle seg??

Lenke til kommentar
Er dette en kraftpakke?? Ble ganske dyr da jeg satt den sammen...tenkte mest på spill, særlig Flight Simulator X! Har lest en del reviews av dette spillet, og ALLE mener at man minst må ha en Pentium 3,0 GHz Prosessor. Vil da min AMD prosessor kunne måle seg??

7798908[/snapback]

jeg vil tro at du har kjøpt deg en grei PC men langt ifra det beste hvis du hadde kjøpt 7900GTO så hadde du fått mer ut av skjerkortet da det er 2 i 1 skjerkort...

men jeg tror det vil holde lenge til flight simulator

Lenke til kommentar
Kjerne?? hehe, hakke så god peiling, men kan si deg i grovhet hva jeg har kjøpt:

---------------------------------------------------------------------------------------------

Prosessor: AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket AM2, 512KB, BOXED m/vifte

Hovedkort: ABIT KN9 SLI, nForce 570 SLI,Socket-AM2, DDR2, 2XGbLAN, Firewire, ATX, 2xPCI-Ex16

Harddisk:  Samsung SpinPoint P120 250GB SATA2 8MB 7200RPM

Vifte: NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm Vifte, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

Minne: Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Skjermkort: Gainward GeForce 7950GT 512MB,1,4ns DDR3 ,PCI-Express, "BP7950GT-512-TV-DD"

-------------------------------------------------------------------------------------------

7798908[/snapback]

Din Cpu vil yte litt bedre enn en P4 3.2GHz. (3700+ yter litt dårligere) Ikke særlig bra etter dagens standard. Hvis du har kjøpt dette nå, så koster det i overkant av 7300,- JEG ville ha brukt pengene på et intel C2D system, men det er kanskje litt sent nå :whistle:

Edit: den billigste C2D cpuen vil være nesten dobbelt så god som 3800+ CPU'en, og den koster ca 500 mer. Say no more :nei:

Edit2: Grafikkortet drar deg i land på det meste, men flight simulator er svært CPU krevende, jeg er litt usikker på om det kommer til å gå strykende.

Endret av peiper
Lenke til kommentar
Så lenge den funker bra med FS X og Battlefield 2 type spill så er det greit for meg, holder ikke så mye på med data at det gjør noe..

Men det er da noe positivt å si om denne konfigurasjonen??

7799002[/snapback]

Dette drar BF 2 iallefall, det skal du ikke bekymre deg om. Ellers er oppsettet egentlig helt kurant til spilling. Du har iallefall ordnet deg med nok minne noe som er positivt. BF 2 krever en god del minne for å flyte godt. Flight simulator X kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har prøvd det, men tipper din klarer å dra det greit også.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Det blir vel bare tull å sammenligne med C2D,da han har kjøpt et AM2 system.Som det blir nevnt før i tråden,kjøpt er kjøpt.

7799134[/snapback]

Det går å sammenligne uansett. Det finnes også noe som heter returrett, hvis ikke det også er for sent. Poenget er: en C2D løsning ville vært et vesentlig bedre valg. Men spillegleden vil vel komme også med en AM2 løsning.

Lenke til kommentar

forkjellen her er jo at Core 2 Duoen har 2 kjerner og din har bare 1, men hvis jeg skulle hatt ny PC så hadde jeg venta litt for nå kommer det nye hovedkortet til asus med plass til 2 cpu'er. da bruker man 2 am2 x2 prosessorer med 2 kjerner hver slik at det bilr 4 kjerner. og om ikke så lange etter det så oppgraderer amd sine prosessorer opp til 4 kjerner slik at man kan oppgradere sin egen pc til 8 kjerner med 2 4 kjerners cpu'er.

Lenke til kommentar

Var da et eksempel på ytelsesforskjell. Greit at kjøpt er kjøpt, men trådstarter spør faktisk om ytelsen etter at han har kjøpt.

I "tabellen" jeg lenket til kan han sammenligne sin CPU med en Intel/AMD CPU på en gitt hastighet om en ønsker. Noe som vil gi veldig god pekepinn på ytelse. Og dermed svar på tråden. Og kanskje et verktøy for fremtiden.

Lenke til kommentar
Var da et eksempel på ytelsesforskjell. Greit at kjøpt er kjøpt, men trådstarter spør faktisk om ytelsen etter at han har kjøpt.

I "tabellen" jeg lenket til kan han sammenligne sin CPU med en Intel/AMD CPU på en gitt hastighet om en ønsker.  Noe som vil gi veldig god pekepinn på ytelse. Og dermed svar på tråden. Og kanskje et verktøy for fremtiden.

7799222[/snapback]

Fine de sidene der, så kan man finne de testene som er mest relevant for bruken også. De har også skjermkortsammenligninger, flere burde se litt der.

Lenke til kommentar
Hadde ikke mer spenn...det for holde rett og slett!

Trenger Pc'en til 2 ting: Spille flight simulator og BF 2, deretter bruker fattern det til nettbank og MS office...

Da er det vel bra nok vel!

7799392[/snapback]

ja, hvis du synes pc'n tilfredsstiller dine krav til spillene og slikt, så er den bra nok til ditt formål.

Lenke til kommentar

7798908[/snapback]

jeg vil tro at du har kjøpt deg en grei PC men langt ifra det beste hvis du hadde kjøpt 7900GTO så hadde du fått mer ut av skjerkortet da det er 2 i 1 skjerkort...

men jeg tror det vil holde lenge til flight simulator

7798939[/snapback]

Hva er det du snakker om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...