Gå til innhold

Er Lost Planet undervurdert?

AtheusNor

Anbefalte innlegg

Dere har vel alle lest en kino anmeldelse? :p

Da vet dere kansje at de filmene med bra kritikk ikje holder mål! Mens de med dårlig kritikk, som regel er filmer verdt å se! ;)  (ikke alltid dette stemmer, mn nokså ofte)

7803613[/snapback]

Tja....personlig synes jeg spillanmeldelser stemmer mer med mine oppfatninger enn filmanmeldelser. Dette tror jeg er fordi elementene som gjør et spill bra er mer konkrete og mindre subjektive en hva som gjør en film bra. F eks så er storyen i en film veldig viktig, men om en story er bra eller dårlig er veldig opp til den enkelte. I et spill er gameplay noe av det viktigste og det er en mye større enighet blandt spillere (til en viss grad) om hva som er dårlig og bra gameplay.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingenting.. tar du like tungt og seriøst på alt du leser på forumet?  :roll:

Er jo det samme som at GeoW er et mesterstykke innen sin sjanger, og Lost Planet ville ikke fått bedre karakter enn det uansett hvilket spill som kom først.

7803765[/snapback]

Ja, meget tungt. Er en byrde jeg ikke tror jeg klarer å bære! :cry:

Lenke til kommentar
Jeg har nå lest en haug med anmeldelser der det får middels kritikk. Det som slår meg er at folk(generelt) leser anmeldelsene og kjøper hvis et spill får bra kritikk. Her vil jeg understreke at Lost Planet ER et kjempespill og jeg har ikke hatt så mye action siden Gears of War(ikke like mye selvfølgelig). Så jeg oppfordrer alle som liker Sci-fi og action til å kjøpe dette, for dette spillet er et kjempe spill for actionen alene. Er det bare jeg som mener at dette er undervurdert?

EDIT: Til dere der ute som ikke har kjøpt spillet, hvis dere vil kjøpe et spill på grunn av historien så bør du styre unna dette spillet. Anyways, jeg glemte online delen. Ikke et kjedelig øyeblikk utenom litt mange kansellerte matcher når du prøver å koble opp til et game.

7798603[/snapback]

Har ikke spillt Lost Planet, men har veldig lyst. Så alt dette er bare ren spekulasjon.

For meg virker det som om en stor del av anmelderskaren har motforestillinger mot visse måter å designe spill på, og ofte trekker spill ned i karakter fordi det ikke møter deres bilde av hvordan spill skal være, enn hvor moro de har det med selve spillet. Etter det jeg har lest og sett så virker Lost Planet som et spill som har en del arkade-aktige elementer, og en del old-school gameplay. Mikset med litt nyere ting, ja, men absolutt tilstede. Dette er typiske ting som en del anmeldere trekker ned for, fordi de har en oppfattning om at spill skal være..... (sjekker buzzword-meteret for dagens målinger).... "immersive".

Etter min mening er det veldig få spillanmeldere som er verdt å følge med på, fordi alt de gjør er å fortelle deg at DE liker eller misliker et spill, når det de egentlig bør gjøre er å gi et overblikk over spillets gode og dårlige sider, slik at DU kan bestemme deg om det er et spill du tror du kommer til å like.

Lenke til kommentar

Da vet dere kansje at de filmene med bra kritikk ikje holder mål! Mens de med dårlig kritikk, som regel er filmer verdt å se! ;)  (ikke alltid dette stemmer, mn nokså ofte)

7803613[/snapback]

Har du eksempel på det? Rocky IV kanskje? :p

7803626[/snapback]

OT;

Tror du mente å si "Rocky VI", men den heter "Rocky Balboa" og er en forbanna bra film, på høydane med eneren, toeren og treeren.

Sly er fortsatt ripped!

Lenke til kommentar

7803613[/snapback]

Har du eksempel på det? Rocky IV kanskje? :p

7803626[/snapback]

OT;

Tror du mente å si "Rocky VI", men den heter "Rocky Balboa" og er en forbanna bra film, på høydane med eneren, toeren og treeren.

Sly er fortsatt ripped!

7804304[/snapback]

Jeg mente IV. Rocky Balboa var bra. Ingen tvil om det! Men kan jo ikke si det om de andre? Bare eneren og Rocky Balboa er bra i den serien der! Mener nå jeg da.. :yes:

Lenke til kommentar

Du kan enten drepe den midlertidig (den dukker opp 2 min seinere uansett, men du får mer tid) og løpe over sletta som jeg gjorde. Ble aldri spist, skjønner ikke hvordan folk klarer det! Er jo lett og holde seg unna?

Eller bare løpe over sletta. Man må ikek drepe den for å klare oppdraget.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det noen her som fortsatt spiller online?  Har prøvd meg et par ganger, men er jo stort sett bare slitsomme amerikanere som spiller...

7923036[/snapback]

Jeg spiller online som bare det, jeg syns dette spillet er utrolig bra online. Bare å legge meg til hvis du vil spille en gang, har ikke møtt mange nordmenn i det her spillet.

Lenke til kommentar
Er det noen her som fortsatt spiller online?  Har prøvd meg et par ganger, men er jo stort sett bare slitsomme amerikanere som spiller...

7923036[/snapback]

Jeg spiller online som bare det, jeg syns dette spillet er utrolig bra online. Bare å legge meg til hvis du vil spille en gang, har ikke møtt mange nordmenn i det her spillet.

7924158[/snapback]

Oki, la deg til men vær obs på at jeg er temmelig n00b akkurat nå. :)

Ellers, må man spille ranked games for å få låst opp flere avatarer o.l.?

Lenke til kommentar

Jeg likte Lost Planet veldig godt. De anmeldelsene jeg leste trakk en del for siktesystemet. Selv synes jeg siktesystemet funka veldig bra. Det var definitivt annerledes, men det funka. Det eneste som irriterer meg med spillet er at det kan være litt tricky å plukke opp mech-våpen på den siden jeg vil ha det når jeg blir angrepet som verst. ;)

Selv vil jeg anbefale Lost Planet til alle som liker skytespill. Av de som har kommet ut i det siste mener jeg det ligger på en veldig god tredjeplass bak Gears of War og Rainbow Six.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...