Bjørn Christiansen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) SSH og IMAP sluttet brått å fungere på D-Link DGL-4300 trådløsrouteren min etter at jeg oppgraderte Firmwaren fra 1.5 til 1.7. Er det noen som vet hvordan jeg kan få åpnet eventuelle porter slik at slik trafikk kan gå ut og inn fra routeren uten å måtte konfigurere viritual servers (om det da er løsningen). På forhånd takk Endret 28. januar 2007 av Kopp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Har du sjekket her?: http://portforward.com/english/routers/por...GL-4300/SSH.htm Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Har du sjekket her?: http://portforward.com/english/routers/por...GL-4300/SSH.htm 7798602[/snapback] Har prøvd det der, men jeg regner med det der egentlig er for maskiner som skal koble seg til fra utsiden av routeren og inn. Jeg behøver å åpne porter fra innsiden og ut. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Høres ut som en firmware-feil, du skal i teorien ikke behøve å åpne porter for utgående trafikk. Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Får prøve å dytte en annen router først da. Smålig irriterende. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Har DGL-4300 med 1.7 jeg, det fins selvsagt ingen slike begrensninger i den. Hvorfor i all verden skulle den blokket utgående trafikk? Og hvorfor akkurat SSH og IMAP? Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) En liten oppdatering: Prøvde å bytte router med en nyere MIMO-router jeg har. Det fungerte fremdeles ikke. Sjekket "diagnostikk-loggen" i SpeedTouch-modemet mitt og fikk opp følgende "feilmelding". Connection 'pppoe1' checked on IP connectivity : ping test failed! Prøver også å pinge vg.no, db.no og andre adresser, men det virker som all trafikk, bortsett fra 80-portene og Msn er blokkerte. Mulig det kan være leverandøren som har blokkert noe? Har telenor. Edit: Gjelder ikke bare SSH, prøvde Remote Desktop også (3389), fikk ikke koblet til noen eksterne servere der heller. Endret 26. januar 2007 av Kopp Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Det kan jo være at Telenor har blokkert nettilgangen din pga. en PC i ditt nettverk har virus? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Sjekk online.no mailen din på nett. Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Urk, ja.. Nå fant jeg ut hva det var. Vi er 16 stk i kollektivet her, og ett par av de folkene som bor her har knapt peiling på hva en datamaskin er. Fikk skannet og rensket to windows xp-maskiner, forholdsvis SP1 og upatchet. Sendte e-post til telenor ikveld og forklarte situasjonen. Glad jeg flytter ut fra dette kollektivet om to månder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå