Stalltrollet Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Holder på å klikke, trenger hjelp/trøst/sjokolade...Jeg har en Excel fil med gamle database uttrekk sortert pent , og hadde tenkt å få denne inn i .txt uten skilletegn. Men jeg blir ikke kvitt dem! Noen gode råd? Lenke til kommentar
___ Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Holder på å klikke, trenger hjelp/trøst/sjokolade...Jeg har en Excel fil med gamle database uttrekk sortert pent , og hadde tenkt å få denne inn i .txt uten skilletegn. Men jeg blir ikke kvitt dem! Noen gode råd? 7798420[/snapback] Du kan jo lagre som tekst, men tabulatordelt. Tabulatorene kan du så strippe vekk i en teksteditor som har støtte for dette, f.eks. UltraEdit. Sistnevnte kan man prøve i flere uker før den må registreres. Hilsen Werner Lenke til kommentar
Stalltrollet Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Ja nå er jeg godt i gang! Har funnet ut hva som er feil men klarer ikke rette det. Vil helst slippe å gjøre det manuelt, siden det er en fil med nesten fem tusen linjer... er det mulig å velge "fjern alle tabs i hele dokumentet"? Lenke til kommentar
___ Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Ja nå er jeg godt i gang! Har funnet ut hva som er feil men klarer ikke rette det. Vil helst slippe å gjøre det manuelt, siden det er en fil med nesten fem tusen linjer... er det mulig å velge "fjern alle tabs i hele dokumentet"? 7799093[/snapback] Det enkleste (i UltraEdit) er å velge "Tabs to spaces" fra "Format"-menyen. Hilsen Werner Lenke til kommentar
anders02 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg vet ikke om du har fått løst problemet ditt, men en enkel måte å gjøre det på dersom du bruker Windows er å åpne filen i Notisblokk og bruke Rediger | Erstatt...-valget til å erstatte alle tabulatorer med valgfri eller ingen tekst. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) [...] til å erstatte alle tabulatorer med valgfri eller ingen tekst. 7915674[/snapback] Hva er da ASCII-koden for tabulator? Endret 23. februar 2007 av moskus Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 [...] til å erstatte alle tabulatorer med valgfri eller ingen tekst. 7915674[/snapback] Hva er da ASCII-koden for tabulator? 8005820[/snapback] ASCII koden er 9 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Aha! Men jeg får det fremdeles ikke til. Input-feltet for Search/Replace støtter ikke tab... Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hvis du lagrer som txt får du en kommaseparert fil. Kan du ikke åpne denne i notapad/wordpad og bytte komma med det du vil ha? Funker fint her!! Lenke til kommentar
anders02 Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Aha! Men jeg får det fremdeles ikke til. Input-feltet for Search/Replace støtter ikke tab... 8006598[/snapback] Du må gjøre det på følgende måte: - Lag en tab i fila i notisblokk. - Merk denne og kopier den (Ctrl + C). - Åpne Search/Replace. - Lim inn tab-en med Ctrl + V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå