cvitamin Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hei! Har nettopp oppgradert pc'n og får ikke boota windows lengre, verken i normal eller safe modus. Jeg får blåskjerm akkurat når windows XP logoen kommer, jeg rekker ikke å se hva som står siden den vises kun i 0,3 sekunder.. Det samme skjer når jeg starter i safe mode. Dette er HW'n jeg har oppgradert : ASUS P5B, P965, Socket-775 Intel Core 2 Duo E6400 2.13Ghz Corsair TWIN2X 6400 DDR2 1024MB CL5 Kan det være noe med innstillinger av volt eller frekvens på RAM? Har prøvd å resette cmos, tatt ut en RAM brikke av gangen og testet men ingen hjelp overhodet... Har ikke så veldig greie på dette så håper på gode svar fra dere Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Du må legge inn Windows på nytt ved bytte av hardware. Er og anbefale ved oppdatering av pc'en da drivere ofte gir deg problemer. Endret 25. januar 2007 av Chevelle Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hei. Hvis du har mulighet for å sette HD inn i en fungerende maskin, som slave, så kan du lage en ny partisjon, for så og legge inn ny windows på den partisjon, i den "oppgraderte" pc,n. Da beholder du alt på den eller de andre partisjoner. Hvis bios er ny, forekommer det at den må ha ny windows-install. Greb Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Kommer du foresten inn i bios? Hvis så, bør du sjekke over innstillingene der.. Greb Lenke til kommentar
cvitamin Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Kommer du foresten inn i bios? Hvis så, bør du sjekke over innstillingene der.. Greb 7799783[/snapback] Ja jeg kommer meg inn i bios men vet lissom ikke hva jeg skal se etter som kan være galt. Noen tips? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Har du gjort hva Chevelle foreslår? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå