Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc'n starter men inget bilde eller biip fra cpu

Anbefalte innlegg

Hei

jeg holder på å bli sprø av pc'n min.

For noen dager siden bygget jeg en pc til en kompis av meg og når alt var på plass ville ikke saken starte. Jeg prøvde å feilsøke han sin pc men fant ikke ut hva det var feil med den. så jeg begynte å bruke han sine kort inn i min pc ingen ting skjedde da heller. Nå har jeg satt sammen pc'n min på nytt men nå starter pc'n når jeg skrur på strømmforsyningen!? og det bare surrer og går uten at cpu'en lager den velkjente piip lyden. jeg har prøvd å feilsøke men ingenting viser seg¨å fungere.

det eneste jeg kan forstå er at enten har cpu'n ryket eller så er det noe gæærnt med hovedkortet.

Uansett hadde det vært fint hvis noen hadde kommet med noen teorier på hva det måtte være... Husk det bare står og går uten at noe som helst skjer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ganske sikkert ram'en din som har tatt kvelden. Hadde det samme problemet selv.

Lån en ram brikke av en kompis og prøv den om du har mulighet for det.

7798725[/snapback]

men det skal vell komme bilde fordet??

Lenke til kommentar
Det kan være skjermkortet også. Evt hovedkort eller CPU. Men jeg satser en femmer på skjermkortet  :whistle:

7800069[/snapback]

nei det er ikke skjermkortet. jeg har prøvd ett annet kort.... og jeg har prøvd en annen cpu... men jeg har også prøvd min cpu i et annet hovedkort og det samme skjedde der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...