Marv Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 hvor tror dere det er best å være lærling/jobbe. det er innenfor data, men da i kommunen (drift,support) eller i en butikk (salg av maskiner, rep. av maskiner, installasjon av bredbånd osv). er først og fremst snakk om lærling, og ser litt ann muligheter for hvor det er mest sannsynelig for fast arbeid osv seinere. kom med deres meninger, tips osv. Lenke til kommentar
twentyfour Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 hvor tror dere det er best å være lærling/jobbe.det er innenfor data, men da i kommunen (drift,support) eller i en butikk (salg av maskiner, rep. av maskiner, installasjon av bredbånd osv). er først og fremst snakk om lærling, og ser litt ann muligheter for hvor det er mest sannsynelig for fast arbeid osv seinere. kom med deres meninger, tips osv. 7798093[/snapback] IKT lærling du tenker på? Kan vel variere... Noen mener man lærer mer i ei privat bedrift (fordi da er man innom så forskjellige områder og lærer mer). Selv er jeg lærling på en vidaregående skule... Personlig kunne jeg tenkt meg en lærlingjobb i ei privat bedrift.. men men Lenke til kommentar
Marv Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Er ikt lærling jeg tenker på ja..... er litt i tvil enda...... så trenger mange tips og erfaringer her.. Lenke til kommentar
Marv Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 noen som kan komme med råd her eller? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Kommunene har store utfordringer på IT siden for tiden, og der har du sikkert mulighet til en masse kurser etc. som vil komme til nytte siden, også i forhold til spesielt større nettverksløsninger. Hvorvidt jeg ville ha jobbet i kommunen etter lærlingetiden er en annen sak... Lenke til kommentar
Marv Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Kommunene har store utfordringer på IT siden for tiden, og der har du sikkert mulighet til en masse kurser etc. som vil komme til nytte siden, også i forhold til spesielt større nettverksløsninger. Hvorvidt jeg ville ha jobbet i kommunen etter lærlingetiden er en annen sak... oki.... hva med en vgs sammenlignet med kommunen...? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg tror du vil få mere tilbud om kursing hos private. Da kommuner har en tendens til å spare penger å ikke ta med alle på kurs (Spesielt lærlinger). Ja, dette er utrolig urteit. Men de prioriterer ikke noen de har der baer i 2 år, de ser gjerne lengre fremover. Vil egentlig også tro at arbeidsinnsatsen i det private er en del bedre og sjansen for jobb etter læretid er også større. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå