Senitel Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Hei. Hva er den beste harddisk produsenten? Hvilken harddisk er best? (pris/ytesle/størrelse) Legg inn dine meninger, fortell + og - sider med de hardiskene... Senitel Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Jeg har en IBM 60GXP 40GB disk. Er veldig fornøyd med denne. Kan ikke kommentere om den bråker eller ei, fordi CPU vifta høres ut som et helikopter. Men den er stabil og fin og funker greit til mitt bruk.Som er litt spilling og litt windows :smile:. Jeg ville anbefalt IBM 60GXP, men siden jeg ikke har prøvd andre merker så kan jeg ikke si at dette er den beste, men jeg anbefaler den. Kankjse du har hørt mange klager på denne disken, men det er hovedsaklig fordi det er mange som har disker i denne serien (60GXP). Håper det var litt til hjelp. vent å hør på hva de andre har å si.. Sikkert noen andre små, kloke hoder der ute.. :smile: Dumbo Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Har selv brukt en del IBM-disker, og mener de har tapt seg. Den nye disken anbefalles ikke brukt i servere, kan ha en litt høy feilfrekvens, min 40 el 45 GB disk i den forrige serien (husker ikke navnet på serien, og ei heller kapasitet, mulig det er 45 GB) skaffet meg mye trøbbel, den har feil på en partisjon, som partition magic ikke fikser. Skal dog nevnes at disken som jeg har i generasjonen før det virker stålsolid.. Jeg kommer ikke til å gå for IBM når jeg handler min neste disk for å si det slik... Tror jeg går for maxtor med ata-133, da kan jeg ha nytte av disken, når hovedkort oppdateres. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Quote: On 2001-12-19 20:59, Senitel skrev:Hva er den beste harddisk produsenten?Hvilken harddisk er best? (pris/ytesle/størrelse)Legg inn dine meninger, fortell + og - sider med de hardiskene... Opp gjennom åra har jeg brukt 4 produsenter nemlig Seagate, IBM, Western Digital og Maxtor. Maxtor har jeg ikke hatt flere enn 2 disker av, men ikke fordi jeg har dårlige erfaringer med dem. Vet ikke helt hva jeg skal si om dem, føler de er ganske "standard". Hverken ytelse, støy, stabilitet eller noe har skilt seg ut. Min oppfattning er at de jevnt over har veldig gode disker, men de har sjeldent markedets raskeste disk. IBM er en produsent jeg har hatt mange disker av. De har vært kongen i flere år og når jeg kjøpte 75GXPen min fikk den knallreviews. Merka den støya litt mere enn Maxtor'en jeg akkurat hadde hatt, men jaja mye bedre ytelse. dessverre har det jo vist seg at det som gjør 75GXPen til en så god disk er også det som gjør den så dårlig. IBM burde helt klart trukket tilbake diskene, men de fraskriver seg alt ansvar. Uansvarlig. 60GXP blir lansert og den skal ha forbedringer, men nå som 60GXP har vært på markedet i ett år så viser det seg jo at feilraten er høy på denne disken også. Sjekk ut http://www.storagereview.com - 60GXP får ikke akkurat skryt i forumet. IBM er en produsent jeg ikke kommer til å bruke de neste 5 åra. Vil ikke ha noe av slik ansvarsfraskrivelse som IBM har gjort. Når min 75GXP dør(noe den snart gjør) så skal jeg tilbake til... Seagate. Det er to ting jeg forbinder med dem: Stabilitet og støynivå. Stabiliteten er topp og støynivået lavere enn de andre. dessverre er ikke ytelsen helt på topp, men det er jeg villig til å ofre for støynivået. Western Digital er en annen produsent jeg har hatt mange disker av og trolig kommer jeg til å velge WD en del framover også. Ytelsen er på topp og støynivået er ikke så ille det heller. Stabiliteten er hakket under Seagate, men veldig bra. Sånn det var mine høyst subjektive oppfattninger av de HD produsentene jeg har prøvd. Både Seagate, WD og Maxtor er produsenter jeg synes er gode og føler jeg kan anbefale. IBM skal jeg styre unna i framtiden, greit nok at de produserte en disk med seriefeil. Det kan alle gjøre, men når de ikke tar ansvar for hva de har gjort da sier jeg nei takk til flere IBM HDer. _________________ IK Start 4 ever :smile: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2001-12-19 22:39 ] Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Kjøp en Maxtor 160 GB fra itbutikken.no Koster ca. 3200kr. Det blir 20 kr. pr GB Kjøper du en 40 GB til 900 kr. blir det ca. 23 kr pr GB Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Quote: On 2001-12-20 14:29, Andlier skrev:Kjøp en Maxtor 160 GB fra itbutikken.noKoster ca. 3200kr. Det blir 20 kr. pr GB Den har en "bra" kroner/GB, men den er kanskje ikke de helt raskest diskene til Maxtor. Jeg har selv en 80GB Maxtor D740X, som jeg er rimelig fornøyd med. Den er rask og er mer stillegående enn min gamle harddisk, 40GB 60GXP. [ Denne Melding var redigert av: Ardie på 2001-12-21 08:42 ] Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Må si jeg syns emnet her er litt "på jordet". 'Hvilken er den beste harddisken?'.. er nemlig et vanskelig spørsmål! Man snakker om hvor mye man får for pengene osv. osv. Kommer helt ann på brukeren. Si at det er en familie-pc som primært brukes til litt spilling, kontorarbeid og internett. Den trenger selvfølgelig ikke SCSI disker til 20.000,-kr. Det ville ikke vært "best" for brukeren ettersom han hadde sløst bort masse penger på noe han ikke har bruk for. Håper dere tar poenget mitt. Ola Nordmann er vel knallfornøyd med en moderne 40 gigabyte harddisk! Lenke til kommentar
Donald Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 http://www.storagereview.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå