Sharp Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg skal kjøpe meg ny PC nå, hvor Dolby Digital Live og / eller DTS Connect er et krav. Alternativet da er å finne et hovedkort som har dette innebygget, eller kjøpe et lydkort i tillegg. Noen som vet om AM2-hovedkort som har DDL eller DTS-Connect som fungerer? Alternativet er da et lydkort. Hvor mye må man ut med for å få et som støtter dette? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Har et Gigabyte GA-965P-DQ6 Rev2.0. Slik lyder reklamen: Home theater Audio with Dolby and DTS support Har ikke testet det, men alt annet som er prøvd, virker. Det sitter både optisk og koaksial S/PDIF, samt vanlige audioplugger på bakpanelet, pluss at det er mulig å dra S/PDIF og audio ut i front. Kortet har ikke AM2 sokkel, men LGA775. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect støtter både DTS connect og Dolby Digital Live. Har det selv og kan ikke gjøre annet enn å skryte masse Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Gigabyte GA-965P-DQ6 Rev2.0 støtter Dolby Digital Live og DTS Connect ja! Men kan noen anbefale et til AM2-sokkel? Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect så veldig bra ut ja, men koster jo en del også. Er dette "bedre" enn en integrert løsning på hovedkortet? F.eks. vil Auzentech-kortet bruke mindre CPU-tid ved Sorround? Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Gigabyte GA-965P-DQ6 Rev2.0 støtter Dolby Digital Live og DTS Connect ja! Men kan noen anbefale et til AM2-sokkel? Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect så veldig bra ut ja, men koster jo en del også. Er dette "bedre" enn en integrert løsning på hovedkortet? F.eks. vil Auzentech-kortet bruke mindre CPU-tid ved Sorround? 7820194[/snapback] Hmm... Har seg slik at det lydkortet stjeler litt CPU-kraft, hvertfall i følge HW.no sin anmeldelse av kortet. For min del syntes ikke jeg at det var noe problem. par anmeldelser andre steder: Rage3D, Elitebastards og Extreme overclocking var de første som kom opp på google.no... Ang hovedkort så tror jeg Asus M2N32SLI Deluxe støtter både Dolby Digital Live og DTS Connect. Hva som er best å velge er jeg ikke sikker på egentlig. Det spørs hvor bra lydkvalitet og hva slags anlegg det skal brukes til. Jeg bruker min PC på mitt anlegg som står i sign. Edit: leste nettopp igjennom anbefalingen av hk (link) hvor det står at det er elendig lydkort. Ville sjekket opp det først hvertfall. Endret 29. januar 2007 av jurgeeen Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Så si alle lydkort med AC3-passthrough støtter DDL/DTS, men da kun dersom lyden er forhåndsenkodet i disse formatene. Jeg ville anbefale å ta en titt på Auzentech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect (lenken er til en test av HW.no). Dette kortet har integrert enkoder for DDL dersom du ser film som ikke har DTS/DDL-enkodet lyd, eller gjør andre ting, slik som spiller, og vil ha lyden i DDL-format Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Ang hovedkort så tror jeg Asus M2N32SLI Deluxe støtter både Dolby Digital Live og DTS Connect. Hva som er best å velge er jeg ikke sikker på egentlig. Det spørs hvor bra lydkvalitet og hva slags anlegg det skal brukes til. Jeg bruker min PC på mitt anlegg som står i sign. Edit: leste nettopp igjennom anbefalingen av hk (link) hvor det står at det er elendig lydkort. Ville sjekket opp det først hvertfall. 7823718[/snapback] ASUS hovedkortet støtter hvertfall DTS Connect og det holder jo. Ser mange sier lydkortet er elendig, men hvis det er støy på de analoge utgangene, så vil jo det ikke påvirke digital overføring av lyd? Så si alle lydkort med AC3-passthrough støtter DDL/DTS, men da kun dersom lyden er forhåndsenkodet i disse formatene. Alle med digital utgang støtter Dolby Digital og DTS passthrough ja, men jeg er ute etter et kort som kan kode til Dolby Digital og DTS. Da har jeg forstått det slik at man skal se etter en Dolby Digital Live eller DTS Connect logo. Og foreløpig har jeg ikke funnet så mange med det Men Asus M2N32-SLI Deluxe virker meget aktuelt. Noen som bruker DTS Connect på dette? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Det er nettopp det som gjør kortet jeg nevnte i min tidligere post så spesielt, og var derfor jeg nevnte det. Ta en titt på det kortet i forrige posten min. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Du må se etter hovedkort som enten har Realtek sin ALC888DD (7.1 HD Audio) chip, eller C-Media sin CMI8788 (Oxygen HD) chip (eller CMI8768+ som bare har DD live) Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Det er nettopp det som gjør kortet jeg nevnte i min tidligere post så spesielt, og var derfor jeg nevnte det. Ta en titt på det kortet i forrige posten min. 7825001[/snapback] Jo takk har sett på det, er faktisk en som har anbefalt det i et par innlegg tidligere, så det må jo være et bra kort Men nå koster det jo nesten like mye som et hovedkort da. Skulle likt å visst om det var noen der ute som hadde erfaringer med DDL eller DTSc på et integrert lydkort. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Det er nettopp det som gjør kortet jeg nevnte i min tidligere post så spesielt, og var derfor jeg nevnte det. Ta en titt på det kortet i forrige posten min. 7825001[/snapback] Jo takk har sett på det, er faktisk en som har anbefalt det i et par innlegg tidligere, så det må jo være et bra kort Men nå koster det jo nesten like mye som et hovedkort da. Skulle likt å visst om det var noen der ute som hadde erfaringer med DDL eller DTSc på et integrert lydkort. 7828523[/snapback] Siden du spør så.. Hehe, jeg har ASUS P5B deluxe. Her er det digital utgang, både coax og optisk. Kjører nå optisk fra PC til foresterkeren og lar den kode om signalene til 5.1 PLII eller DD. Og jeg har Vista installert, og der fant Windows drivere for meg uten at jeg trengte å løfte en finger. Lyden er meget bra, faktisk. Spiller for det meste film fra PC til forsterker. Og noe musikk. Var jeg deg, og du har digitalutgang på HK, så er det bare tull å kjøpe et eget lydkort. Med mindre du driver med prod el.no Og nå erter jeg på meg mange ved å påstå dette, men kidsa her inne vil si mye rart og masse rart mht spill... Kjør på det du har. Hvis ikke, så kjøper du det kortet. Det kan neppe være et dårlig kjøp. Lenke til kommentar
varmluft Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det er nettopp det som gjør kortet jeg nevnte i min tidligere post så spesielt, og var derfor jeg nevnte det. Ta en titt på det kortet i forrige posten min. 7825001[/snapback] Jo takk har sett på det, er faktisk en som har anbefalt det i et par innlegg tidligere, så det må jo være et bra kort Men nå koster det jo nesten like mye som et hovedkort da. Skulle likt å visst om det var noen der ute som hadde erfaringer med DDL eller DTSc på et integrert lydkort. 7828523[/snapback] Siden du spør så.. Hehe, jeg har ASUS P5B deluxe. Her er det digital utgang, både coax og optisk. Kjører nå optisk fra PC til foresterkeren og lar den kode om signalene til 5.1 PLII eller DD. Og jeg har Vista installert, og der fant Windows drivere for meg uten at jeg trengte å løfte en finger. Lyden er meget bra, faktisk. Spiller for det meste film fra PC til forsterker. Og noe musikk. Var jeg deg, og du har digitalutgang på HK, så er det bare tull å kjøpe et eget lydkort. Med mindre du driver med prod el.no Og nå erter jeg på meg mange ved å påstå dette, men kidsa her inne vil si mye rart og masse rart mht spill... Kjør på det du har. Hvis ikke, så kjøper du det kortet. Det kan neppe være et dårlig kjøp. 7829119[/snapback] Jeg kobler også lyd fra optisk digital utgang fra hovedkort til forsterker, men får ingen lyd når tegnefilm BILEN avspilles i DVD-rom og når jeg spiller Empires dawn of the modern world. Kan noen hjelpe? Jeg vil helst at hovedkortet kun skal sende ut original lydsignal i digital utgang i 2.0, 5.1 eller 7.1. Dekoding (DD, DTS o.l.) skal foregå i forsterkeren. Jeg vil helst ikke bruke analog lydutgang fra pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå