kentiver Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Har en Linksys router, oppgraderte den med dd-wrt, la inn alle innstillingene, så jeg får internett fra den via trådløst. Problemet er bare at jeg har et a.point også, som gjør at jeg får internett hjemme oss meg. (Internettet når ikke langt nok uten a.point). Det virket sånn passe ok før jeg la inn dd-wrt, men datt ofte ut pga dårlige signaler. La derfor inn det og skrudde sendestyrken opp til 56 (Doble av hva som var). Da tenkte jeg at nå må det jo bli mye bedre. Men nå virker det ikke lengre, a.pointet og routeren har ikke kontakt, så internett hjemme til meg funker ikke. A.pointet har samme innstillingene som før, har konfigurert den på nytt også, men eneste man trenger å endre er jo : Ip, Gateway osv. Kanal, legge inn mac adressen til routeren og sette den som wireless repeater. Men som sakt så funker det ikke:S Sant ssid som jeg har på routeren skal være den samme på a.pointet? Det var den iallefall før. Og de skal kjøre på samme kanal? Er det noen instillinger jeg må gjøre i Routeren? Har kun satt inn ip til internett, og hvordan ip den selv skal ha (192.168.2.1), siden internettet kjører på 192.168.1.x så bruker jeg 2 istedet, brukte det før også. PS: Under Wireless - Basic Settings, skal Wireless mode være AP, Client, Client Bridge eler adhoc? Står på AP nå. Trenger hjelp ASAP!! Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Noen som vet om den skal stå på AP, eller Adhoc? Plages veldi:S Forresten så virker det som at signalene ble dårligere nå som jeg la inn dd-wrt. Sitter ca 1 meter unna routeren nå (fri sikt), og får ca 61% signalstyrke, nå står xmit på 70. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Ad-hoc brukes der hvor du f.eks vil ha forbindelse mellom to trådløspunkter (brukes hvis du mangler router eller ap). 61% på 1M må være feil. Prøv å legg inn firmware på nytt. Jeg skjønner ikke helt hva du prøver på. Kobler du deg opp trådløst mot et annet sted og skal bruke WRT54 som repeater eller trådløspunkt? Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Ok, naboen har internett, men siden sentralen er full så er det ingen som kan levere til meg. Derfor har jeg fått lov av naboen å låne internett hos dem. Men pga avstanden. (ca 40 meter plus litt vegger), så når det ikke med kun routeren, så derfor må jeg ha et accesspoint i et vindu hjemme hos meg. Det skal videresende internettet som kommer fra routeren. Problemet er bare at de ikke sammarbeider. Har lagt inn alle innstillingene på Accesspointet, så det skal fungere, tok ista med meg routeren til meg, a.pointet klarte uansett ikke å "videresende" signalene fra routeren. Altså ingen kontakt mellom dem. Skal prøve å legge inn dd-wrt på nytt. Hvordan fjerner jeg det å får orginal interface tilbake? Bare slik at jeg får nett hjemme mens jeg undersøker mere. Har backup-fil av slik oppsettet var med orginal software, så da skal det jo funke med en gang hvis jeg får tilbakesatt routeren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Såvidt jeg vet så behøver du bare laste ned firmware fra Linksys. Jeg har god erfaring med hyperwrt ( www.thibor.co.uk ) den kan du bare legge inn over dd-wrt. Med hyperwrt kan du koble deg opp mot den andre routeren i clientmode og bruke nettverkskabel videre til PC. Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Problemet er at vi har flere bærbar pcer hjemme hos meg, så kan ikke bruke kabel. Lastet ned firmware fra linksys sine sider nå, skal prøve å legge den inn igjen. Ps: Beklager overdrevet bruk av store bokstaver Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Hvis ikke naboen har router som kan settes i WDS eller lignende mot deg så må du ha en router (evt ap) til. Dvs at du mottar ADSL med WRT54G() med f.eks hyperwrt og setter den i client mode med samme SSID, kanal og kryptering som naboen. Du kobler så en nettverkskabel til neste router/ap som bruker en annen kanal og deler ut nett hos deg. PS: Er litt usikker på evt ip-pool fra client mode til evt ap, men en router vil hvertfall kunne dele ut nye ipadresser om nødvendig. Endret 25. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Nå har jeg lagt inn orginal software og lagt inn backup filen jeg tok, da funket det med en gang. Desverre så går det treigt. Kan prøve å forklare litt bedre hvordan internett er:) Naboen har 4 pcer koblet på, han har eget modem så jeg har koblet en ledning fra modemet hans til routeren min. Derfra går det trådløst fra routeren og over veien og til mitt accesspoint, som så "forsterker" signalene videre til pcene våres her (3 stykker). Instillingene som jeg har lagt inn nå som det funker, er akkurat samme som jeg hadde inne når jeg brukte dd-wrt, så hvorfor det ikke funker vet jeg ikke. Virker nesten som at signalene på routeren gikk kraftig ned når jeg la inn dd-wrt, signalene var bare 60-70% når jeg satt like ved routeren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg skjønner ikke helt hvordan den er satt opp til å forsterke signalene. Er du sikker på at det ikke var naboens router du mottok med 60% ? Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 naboen har ikke trådløst, kun kabel Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 OK, jeg er blind Da skal jeg være enig i at det var merkelig med dd-wrt og signalstyrken! Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 ja syns det er pussig:s Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Ingen som har noen ide om hvorfor jeg får dårligere sendestyrke når jeg la inn dd-wrt? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) mener å lese på dd-wrt forum tidligere her at den signalstyrke "viser`n ikke stemmer helt, den viste mindre enn den egentlig var på status-siden. Men har du dårlig speed og for frafall på 61%? Hvis ikke så er det jo ok..(med tanke på det jeg mener å ha lest på dd-wrt) Endret 4. februar 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Sant nok, men jeg satt opp routeren NØYAKTIG med samme instillingene som jeg hadde før, men da klarte ikke accesspointet og koble seg til den, så tok jeg pcen med dit som accesspointet stod, og fant ikke noe trådløst nettverk der da, akkurat som om at signalene ikke nådde helt frem. Skulle virkelig fått det til å fungere, har bestilt meg et til accesspoint og 3 sett med antenner slik at det skal bli bedre signal, men må få lagt inn slik at jeg kan bruke torrentprogram osv. Ps: Hvis jeg legger inn dd-wrt på routeren, så takler jo den torrent, men må jeg legge det inn på accesspointene også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå