Brian Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 heisann Kjøpte forleden dag her en karton med fun light ice tea. Denne skal visstnok være uten sukker, men er den usunn likevel? Synes den smaker helt greit til tross for at den ikke inneholder sukker. Men er den så sunn som de vil ha det til, ved å reklamere med at den er uten tilsatt sukker? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Det at den er uten sukker betyr jo ikke at de mener at den er sunn. Men videre sunn er den nok ikke, men ikke i nærheten så ille som iste med sukker. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Det at den er uten sukker betyr jo ikke at de mener at den er sunn. Men videre sunn er den nok ikke, men ikke i nærheten så ille som iste med sukker. 7798825[/snapback] kansje litt dårlig forklart, men mente det ikke bokstavelig at den er sunnere. Men den er sikkert å foretrekke fremfor andre sukkerholdige iste drikker for eksempel. Er det noen kunstige søtningsstoffer i denne som er på lik linje som de som er i sukkerfri brus? Altså den "sunne" brusen? Er den såpass "sunn" eller ufarlig/ harmløs om jeg kan kalle det det, at jeg kan drikke dette litt til vanlig uten å tenke på at det ikke er bra for kropp og tenner slik som brus? Endret 25. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Den inneholder syre, så bra for tennene er den nok ikke. Lenke til kommentar
Pink-Action Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 For å si det sånn, er ikke søtningsmiddel et gave fra himmelen. Det forskes på om det er kreftfremkallende. De som er tillat i Norge har da gått gjennom, men det betyr ikke at de er sunne. Søtningsmiddel har en helt annen måte å påvirke kroppen på enn det sukker har. Bedre å heller drikke litt brus med sukker. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Vel, det er jo såpass små mengder at det ikke er så farlig, men dette tror jeg nå bare. Sukker er jo greit å kutte ned på, og i feks. brus kan man jo det. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 For å si det sånn, er ikke søtningsmiddel et gave fra himmelen. Det forskes på om det er kreftfremkallende. De som er tillat i Norge har da gått gjennom, men det betyr ikke at de er sunne. Søtningsmiddel har en helt annen måte å påvirke kroppen på enn det sukker har. Bedre å heller drikke litt brus med sukker. 7804965[/snapback] "Søtningsmiddel". Hvilke søtningsmidler bruker de i dette produktet da? Det finnes mange forskjellige typer. Dessuten vil jeg gjerne at du utdyper litt om hvordan søtningsmidler påvirker kroppen på en annen måte enn sukker, så jeg vet hva jeg svarer på. Til trådstarter: Vil ikke anbefale deg å drikke mye av det (jeg pleide å drikke et par liter om dagen) da det ødelegger tennene dine like lett som annet usunt drikke. Men det er nok bedre å ta seg en halvliter fun light ice tea enn å ta seg en halvliter brus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå