Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyden har blitt borte

Anbefalte innlegg

Er relativt fersk på forumet så si ifra hvis noe informasjon mangler.

For litt under en uke siden ble plutselig lyden borte fra pc-en min, en bærbar HP pavilion

En dag før hadde jeg innstallert et "Lær spansk" spill. Først var jeg sikker på at det var dette som hadde gjort det, men så sletta jeg spillet uten at problemet gikk bort.

Det som skjer er at jeg skrur på pc-en og alt fungerer som normalt. Hvis jeg går inn på lyder og lydenheter står det at Conexant High Definition Audio er standard lydenhet og at den fungerer som normalt. Nå kan jeg høre på sanger, se på film, høre lyder på internett osv. Men hvis jeg venter for lenge (Rundt 2 min) slutter all lyd å fungere. På lyder og lydenheter står det "Ingen lydenhet". Hvis jeg prøver å spille av en sang kommer det opp en feilmelding:

"Kan ikke spille av filen fordi det er et problem med lydenheten. Det kan være at ingen lydenheter er installert på datamaskinen, at lydenheten brukes av et annet program eller at lydenheten ikke fungerer som den skal."

Jeg har prøvd å løse problemet ved å trykke på "Mer informasjon", men har ikke funnet noen løsning.

Jeg bruker Avast som antivirusprogram. Jeg er usikker på om jeg har de nyeste oppdateringene av windows, men kjøpte pc-en i november og vil tro at jeg ikke trenger noe særlig med oppdateringer. Jeg er også usikker på om jeg har de nyeste drivere til all maskinvaren ettersom jeg ikke engang vet hva det betyr:S

Håper dere kan hjelpe en pc-entusiast... På lavt nivå :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du oppdatert relevante drivere (som du finner på hp.com)? Jeg bruker selv en DV9005 som ble kjøpt i slutten av september eller begynnelsen av oktober, og det var plenty oppdateringer tilgjengelig som ikke var på maskinen fra før.

Ellers vil jeg anbefale deg å ikke laste ned drivere fra fra Microsofts oppdateringstjeneste - hold deg til HP-s drivere. For noen år siden brukte jeg lyddrivere fra Microsoft, og da funket ikke lyden lenger...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har akkurat det samme problemet, og å laste ned lyd-drivere fra HP.no funker ikke.

Det virker som det er mange som har det samme problemet, ettersom jeg har funnet slike tråder mange steder.

Det eneste problemet er at det virker som om ingen gidder å poste det her når de har fått det til.. :@

Så jeg lurte på om noen hadde fortsatt gode idéer? Dette er veldig irriterende, og jeg vil nødig formatere hele dritten.

Takker på forhånd for svar.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...