-Alex- Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hei. I går kveld når jeg koblet fra PC-Høytalerene mine fra PC`en og skulle prøve de på en annen PC, fikk jeg ikke subben til å fungere etterpå. Det er bare en lav konstant brumming i subben, men diskantene virker helt fint. Prøvde meg på en bass test men får ikke noe lyd av subben. Noen som vet hva som kan være galt? Er ett Logitech Z-2300 2.1 anlegg. Håper på svar. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) sjekket alle kontakter? dra alt ut, "rens det" og se inni hullene du setter dem inni om det ikke ligger noe rap. det er kanskje en kontakt som må presses enda litt lenger inn? =P Endret 25. januar 2007 av genesis Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 sjekket alle kontakter? dra alt ut, "rens det" og se inni hullene du setter dem inni om det ikke ligger noe rap. 7797403[/snapback] Jepp, anlegget er nesten helt nytt. Alt er koblet riktig. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Har du sjekket alle innstillinger på lydkortet da? Kan være det har forandret seg av en eller annen grunn? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Kan også være jordingsfeil e.l. i det elektriske anlegget. Prøv å koble subben på en annen kurs enn forsterker/PC. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Kan også være jordingsfeil e.l. i det elektriske anlegget. Prøv å koble subben på en annen kurs enn forsterker/PC. 7810460[/snapback] Subben "brummer" med en gang jeg kobler strøm på anlegget. Endret 28. januar 2007 av Blind Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Da er det ganske definitivt jordingsfeil. Foresten, bruker du stikkontakter/strømfordeler med jording, eller de eldre typene uten? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Da er det ganske definitivt jordingsfeil. Foresten, bruker du stikkontakter/strømfordeler med jording, eller de eldre typene uten? 7819783[/snapback] Bruker med jording ja. Det var etter jeg kobla anlegget på en slik jordet "padde" som visst nok skal tåle lyn subben sluttet å fungere. Har kontaktet Netshop som jeg kjøpe anlegget med og de svarer med at jeg skal kontakte Logitech. Er ikke det nettbutikkens ansvar å ordne opp når det er reklamasjon? Endret 28. januar 2007 av Blind Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Nå har jeg fått igjen anlegget etter at det har vært inne hos Netshop, fikk gebyr og greier fordi de mente at anlegget fungerte fint. Anlegget fungerer fortsatt ikke her ihvertfall! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Da er det nok noe med strømnettet ditt slik vi har sagt tidligere i tråden. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Da er det nok noe med strømnettet ditt slik vi har sagt tidligere i tråden. 8039212[/snapback] Har prøvd anlegget overalt i huset funker ingen plasser. Men om det er noe galt med "strømnettet" åssen fikser jeg det da? Lenke til kommentar
Lovo Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Ta litt elektrikkerteip og teip over de metallspora på stikkontakten til høytalera. De søkka som er over og under pinnene når de står horisontalt. Da får den ikke jord Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Ta litt elektrikkerteip og teip over de metallspora på stikkontakten til høytalera.De søkka som er over og under pinnene når de står horisontalt. Da får den ikke jord 8039354[/snapback] Elektrikkerteip? Hvor skaffer jeg det, og løser det problemet? Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Biltema el-teip: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=85947 De har det på bensinstasjoner, Clas Olson og div. andre steder også. Har du prøvd sub'en i en ujorda stikkkontakt? Det er det Lovo prøver å "lage" med el-teip. Det beste hadde muligens vært å skaffa en elektriker, og sjekket hele det elektriske anlegget. Endret 27. februar 2007 av Ole-P Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Ja, har prøvd i ujordet stikk kontakt, akkurat samme der. Skal prøve anlegget i ett annet hus senere i kveld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå